יש לך שתי חוות דעת שהליקוי מגיע מהרכוש המשותף. מצויין !
תכתבי לנציגות הדיירים שמדובר בליקוי המגיע מהרכוש המשותף ובשל כך עליהם החובה לתקן את הנדרש תיקון [כולל את הנזקים בתוך דירתך]. למכתב תצרפי העתק של שתי חוות הדעת.
לנציגות ולבעלי הדירות אין כל דרך להימנע מתיקון הליקוי שכן החוק מחייב אותם לעשות זאת.
לכן, צייני במכתב שתיקון הליקוי מחויב על פי חוק המקרקעין ואת דורשת מהנציגות [=הוועד] לתקן את הטעון תיקון, כולל גיוס כספים במידת הצורך.
מכיוון שהנציגות צריכה זמן להתארגן, תדרשי במכתב לקבל מהם תשובה, תוך שבוע מיום קבלת המכתב, מה בכוונתם לעשות לתיקון הליקוי ומה לוח הזמנים הצפוי.
מה הם צריכים לעשות?
1. הנציגות צריכה ליידע את בעלי הדירות שיש ליקוי ברכוש המשותף וחובה לתקנו וכן להתארגן לגבייה מיוחדת. ייתכן שיהיה צורך בכינוס אסיפה כדי להחליט על אופן הגבייה של הכסף, כגון כמה תשלומים וכו´.
2. הנציגות צריכה להזמין שניים-שלושה בעלי מקצוע לתת הצעת מחיר לתיקון [כולל; תקופת אחריות, פריסת תשלומים וכמובן דרך התיקון המוצעת].
את הצעות התיקון הנציגות צריכה להציג בפני בעלי הדירות כדי להחליט על דרך התיקון וכו´ כנ"ל בסעיף 1.
התפקיד שלך בכל זה הוא;
1. להבהיר לנציגות שהיא חייבת לפעול.
2. לדאוג שלא ימרחו את הזמן אלא ייתנו לוח זמנים סביר לביצוע.
בשל כך המלצתי לדרוש תשובה תוך שבוע מיום קבלת המכתב ולא לדרוש תיקון תוך שבועיים למשל. אחרי שתקבלו תשובה עם לוח זמנים ותוכנית תוכלו להחליט אם משך הזמן מקובל עליכם.
לבסוף אציין שבמידה והנציגות שבה ואומרת שאין היא יכולה לפעול, תאלצו להבהיר לה שתגובה מעין זו תאלץ אתכם לתבוע אותם בפני המפקח על המקרקעין דבר שיביא להוצאות נוספות ומיותרות.
את המכתב תשלחו בדואר רשום עם אישור מסירה!
ומהרגע תשמרו בקלסר מיוחד כל מסמך הקשור לנושא.
חפשי בפורום את צמד המילים "ברטה רוס".
בכל מקרה תתעדי כל פנייה שלך אל הועוד וכן כל אמירה שלו כמו "ביקש שנשלם מכספנו הפרטי". שיכתוב לכם את זה ויחתום!!
שלחתי את המכתב רשום כפי שכתבת לי, אתמול הוועד קיבל אותו(הועד הוא נציג אחד), בטלפון הוא אמר שאין כסף בקופה, והיום יש ישיבה להעביר את הועד ל"חברה ניהולית חיצונית", הוא צריך חתימות של בעלי הדירות, מה עושים , האם לתבוע אותו אצל המפקחת? או צריך לחכות עד שהחברה תכנס? כאמור כבר שנה זה ככה.
הדיירים ששוכרים עוזבים בשל הליקוי הנ"ל.
תודה רבה.
זה הזמן גם לכתוב מכתב לכל בעלי הדירות ולהבהיר להם שזה המצב שמכיוון שהליקוי מגיע מהרכוש המשותף חובה על כולם להשתתף בתיקונו ובמדיה והוועד ימשיך להתרשל בתפקידו ולא לטפל בזה תאלצו לגשת לתביעה משפטית בה כולם יפסידו.
הייתי כותב גם מכתב לחברת הניהול שעתידה לקבל את ניהול הבניין ומהבהיר לה את המצב.
מעבר לכך, אם באמת עוברים לחברת ניהול, הייתי ממליץ לך להיעזר בעו"ד המתמחה בתחום שכן לחברת הניהול יש מן הסתם עו"ד ויהיה לך קשה להתנהל מולו. יתרה מזו, את כבר נזוקת מעצם זה שהדיירים עזבו בשל הליקוי בדירה ויש מקום לדרוש פיצוי גם על זה. לא הייתי ניגש לזה לבד.
אם לקחת עו"ד או לא, זו החלטה שלך.
לאור אי התמצאותך בחוק ולאור העובדה שהמצב פה מסובך במידת מה, גם בגלל שאת מול כל בעלי הדירות וגם בגלל ש[אולי] מעורבת פה חברת ניהול,
אני ממליץ לך לפנות לעו"ד. תוכלי לקבל את הכסף חזרה אם יפסקו לך הוצאות שכ"ט עו"ד.
לא הבנתי על איזו זכות עומד וועד הבית?
והדיירים לא שיתפו פעולה?? ברור שלא! זו עוד הוצאה עבורם.
עכשיו את רוצה כבר לתקן ולפני שתי הודעות אמר שלא תיקנת כי השכנים לא מוכנים להשתתף והדייר לא נותן להיכנס…..
כאמור, איני רואה מצב שתצלחי לצאת מזה לבדך.
קחי עו"ד שיתאים לך וקבלי ממנו הוראות כיצד לפעול או שהוא יפעל בשמך ואח"כ תקבלי החזרים [אם המפקח/ת יפסוק לך אותם].
במקרה הטוב הם יפסקו נגד הנציגות במקרה של אי הצגת מסמכים.
אני אומר זאת צתוך נסיון