לפני כחדשיים התגלו סימני רטיבות בחלקים שונים בתקרת דירתי.
פניתי אל אל הקבלן שבנה את הבניין והוא מצידו מוכן לבצע את התיקון בדירה שמעלי. הבעיה היא שהדיירים ששכרו את הדירה אינם מוכנים לאפשר לצוות הקבלן להכנס לדירה כדי לבצע את התיקו.
בעלת הדירה טוענת שאין זה מעיניינה ושנסגור את הנושא עם השוכרים, ואלה כאמור מסרבים לתת לצוות התיקונים של הקבלן להכנס לדירה.
מה עושים????
ראשית להיבט החוקי:
כתוספת לחוק המקרקעין קיים ה"תקנון המצוי", החל כברירת מחדל על כל בניין במדינה,
ושם בסעיף 3 ב כתוב כך:
(ב) בעל דירה זכאי לדרוש מבעל דירה אחרת שיבצע תיקון בדירה האחרת, שאי-ביצועו עלול לפגוע בדירתו של דורש התיקון.
מכאן שהכתובת היא בוודאות בעלת הדירה ולא השוכרים ושהיא חייבת לתקן את הנדרש ממנה על ידכם.
השאלה היא אם כן, מה לעשות או ליתר דיוק איך לפעול.
מומלץ לפעול בנחת ובחכמה.
כצעד ראשון, יש לכתוב לבעל הדירה מכתב, מנומס וברור שבו אתם מצטטים את הסעיף הנ"ל ומבהירים לה שחובה עליה לתקן באופן מיידי(!) את הליקוי או לאפשר לקבלן להיכנס ולתקן את הליקוי.
בנוסף אתם מידעים אותה שבמידה ויגרמו נזקים משמעותיים לדירתכם, הרי שחובת התיקון תחול אף היא עליה ואלו יהיו עוד הוצאות.
ודבר אחרון שתכתבו, זה שבמידה ולא תענו בחיוב תאלצו, בדלית ברירה, לשכור שירותיו של עו"ד ואז זה בוודאי יעלה להם יותר – הרבה יותר – כסף.
והיה וזה לא עזר, תוכלו אכן לפנות לעו"ד ולעשות אחד מהשניים:
א, לתבוע אותם
או
ב. שהעו"ד יכתוב להם מכתב איום [שעוזר על פי רוב].
היתרון של א´ הוא שתוכלו לבסוף לקבל החזר הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.
היתרון של ב´ הוא שזה יהיה מיידי בלי הצורך להופיע בפני המפקח על המקרקעין על כל הכרוך בכך.
הכי חשוב!
1. להתאזר בסבלנות. בסוף היא תעשה מה שאתם רוצים. לכן תהיו רגועים ועניינים.
2. לפנות תמיד ברוגע ובנימוס ולכתוב בכבוד. זה תמיד תמיד עוזר מאוד להסדיר עניינים וסיכסוכים.
בהצלחה