עם תחילת עונת הגשמים גילינו רטיבות בכניסה. המיים חודרים דרך גג משוטף של חדר המדרגות. בזמן הגשם קיימת הצטברות המיים באזור הניקוז בגג. על פי חוות דעת איש מקצוע, איטום גג באזור הניקוז לא נעשה נכון(חתיכה קטנה של יריעה באזור הניקוז צריכה להיות מתחת ליריעה העיקרית). לכן חתיכת יריעה התרוממה, אין איתום מושלם באזור הניקוז והמיים חודרים פנימה.
1. במשך כמה שנים הקבלן חייב לטפל ברטיבות גג?
נא להתיחס לתאריך מסירת הדירה לדיירים קודמים ותאריך כניסתנו לדירה. איך להתייחס לאיתום לקוי?
2. האם קבלן צריך לטפל בהצטברות מיים בגג ואיך?
תודה.
יאנה
|j@|
השאלה החשובה, ממי נקנתה דירת המגורים, עולה משאלתך כי מהקבלן ולכן הקבלן אחראי כלפיכם בהתאמה לחוק המכר.
אחריות קבלן /חברה:
צנרת כולל מערכת הסקה ומרזבים – שנתיים.
חדירת רטיבות בגג, בקירות ובמקלט – שלוש שנים.
מכונות, מנועים ודודים – שלוש שנים.
קילוף חיפויים בחדרי מדרגות – שלוש שנים.
שקיעת מרצפות בקומת קרקע – שלוש שנים.
שקיעת מרצפות בחניות, במדרכות, בשבילים בשטח הבניין – שלוש שנים.
סדקים עוברים בקירות ובתקרות – חמש שנים.
קילופים ניכרים בחיפויים חיצוניים – שבע שנים.
כל אי-התאמה אחרת, שאינה אי-התאמה יסודית – שנה אחת.
תקופת אחריות – תקופה של שלוש שנים שתחילתה בתום תקופת הבדק.
הקבלן מחויב לתיקון הפגמים בהתאם לחוק המכר 1973. יש לפנות אליו בכתב ולתאם איתו את תיקון גג המבנה. במידה והקבלן לא יאות לבצע את תיקון הליקויים יש לפנות אליו באמצעות חוות דעת מומחה בנדון.
ניתן לפנות אלי להסבר ופרטים נוספים באמצעות המייל.
בברכה
ס.דניאל – מומחה ויועץ איטום, בידוד תרמי ואקוסטי ומערכות גמר בבנייה.