יש לי בעיה חוזרת בבנין משותף עם ועד בית שמסרבת לתקן רטיבות בקיר חיצוני. יש לי דירה בגג בבית משותף ולאחרונה החלה רטיבות לאורך הקיר לאחר שבקיץ האחרון נעשה זיפות שעליו שילמתי כפול במחיר בגלל דייר שסירב לשלם.
עכשיו התעוררה בעיה חדשה של רטיבות בקיר חיצוני ובעל מקצוע קבע כי יש בעיה בקיר חיצוני אבל ועד הבית מסרבת לשלם ומבקשת ממני להוציא מכספי בטענה שאין מספיק כסף בקופה. הצעתי לה עזרה בגביה, הצעתי לה לא לשלם על עד בית שיכסה את העלויות אבל היא מאיימת לנעול את המעלית. מה ההליכים שאוכל לפעול כנגדה? מה אפשר לעשות?
2. התירוץ של "אין כסף בקופה" אינו קביל.
אין כסף? עורכים גבייה מיוחדת לאחר כינוס אסיפת דיירים שלא מן המניין.
3. גם לא היית צריכה לשלם במקום דייר שלא שילם. עלייך לתבוע אותם על כך.
4. נעילת המעלית ומניעת השימוש בה אינה צעד חוקי וכדאי לוועד לדעת זאת. את בהחלט יכולה לתבוע אותם גם על זה [אם יעשו] וכדאי שתבהירי להם זאת.
צעדים מעשיים:
1. מכתב לוועד שישלח ברשום עם אישור מסירה ובו את מסבירה שקיר חיצוני הוא רכוש משותף ולכן אם יש בו ליקוי של חדירת רטיבות, הרי שהחובה לתקנו חלה על כל בעלי הדירות וזאת על פי חוק המקרקעין.
2. הסבירי לוועד שעליהם לדעת שאין זו בעיה שלך אלא של כולם כי הרכוש הוא משותף ואל להם להטיל עלייך את עלות וטרחת הטיפול בלקוי זה.
זה תפקידם לטפל ברכוש המשותף ולשם כך נבחרו.
3. הבהירי להם שאל להם לאיים עלייך בכל דרך שהיא, ובאים יממשו את איומם לנעול בפנייך את המעלית, הם ייתבעו [גם] על כך, כי זה מעשה לא חוקי.
4. סיימי את המכתב בהצהרה שאת אינך מעוניינת בסיבוך של העניין ובסיכסוך שכנים, אך על הוועד לדאוג לטפל בליקוי שברכוש המשותף ובמידה והדבר לא יעשה תאלצי, בדלית ברירה, לפנות לערכאות המשפטיות כדי להביא לידי התיקון. הבהירי שבמידה ותעשי זאת, יוטל עליהם גם לשלם את עלות פתיחת התיק ואת שכ"ט עוה"ד – כספים מיותרים בעליל.
תסיימי בנימה אופטימית שאת בטוחה שהם יבינו את המצב וימנעו ממך את הצער שבהליכים אלו.
מהיום את שומר בתיק מיוחד את כל(!) המסמכים ששלחת ושקיבלת כולל את אישורי המסירה והרשומים.
5. במידה וכל הנ"ל לא יעזרו תאלצי לפנות לעו"ד שיטפל עבורך בעניין.