שלום רב,
כאמור אני לפני קניית בית.
ערך הנכס – 497,000
הון עצמי – ~100,000
ההצעה שקיבלתי היא ל-15 שנה:
חלק אחד בריבית קבועה 4.25
חלק שני בריבית משתנה (בתחנות גמישות לפי בחירתי) כאשר הריבית נקבעת לפי ריבית העוגן או ריבית המשק (הנמוכה ביניהן בכל מועד שינוי).
אתה בוודאי מזהה באיזה בנק מדובר (לא שזה משנה).
שאלותי:
האם כדאי בכלל לפצל לשני מסלולים ולא לקחת רק ריבית קבועה?
האם הריבית המשתנה כדאית? (כיום 3.78% )
האם קיים סיכון ממשי שהריבית המשתנה תעקוף את הקבועה ותעלה מעל 4.25%?
תודה רבה על ההתייחסות ואני מצטער אם לא סיפקתי מספיק נתונים – אני ירוק לגמרי בתחום…
כאמור אני לפני קניית בית.
ערך הנכס – 497,000
הון עצמי – ~100,000
ההצעה שקיבלתי היא ל-15 שנה:
חלק אחד בריבית קבועה 4.25
חלק שני בריבית משתנה (בתחנות גמישות לפי בחירתי) כאשר הריבית נקבעת לפי ריבית העוגן או ריבית המשק (הנמוכה ביניהן בכל מועד שינוי).
אתה בוודאי מזהה באיזה בנק מדובר (לא שזה משנה).
שאלותי:
האם כדאי בכלל לפצל לשני מסלולים ולא לקחת רק ריבית קבועה?
האם הריבית המשתנה כדאית? (כיום 3.78% )
האם קיים סיכון ממשי שהריבית המשתנה תעקוף את הקבועה ותעלה מעל 4.25%?
תודה רבה על ההתייחסות ואני מצטער אם לא סיפקתי מספיק נתונים – אני ירוק לגמרי בתחום…
20-10-2005 13:27:00
ד ג
שכחתי לציין
שערך הזכאות: כ- 256,000
21-10-2005 12:20:00
רמי טוטאי
תגובה
1. ריבית קבועה צמודת מדד נלקחת במידה ואין לך בתיכנון
עתידי כספים לסילוק חלקי או מלא של המשכנתא ,במידה
ואתה יודע בוודאות כי בעוד שנה או שנתיים או יותר היו
ברשותך כספים אלו ,קח בריבית משתנה .
ריבית משתנה הינה הלוואה בסיכון רב ולכן יש לתכנן את
לקיחתה בהתאם לכספים אשר ישתחררו לך בעתיד .
עתידי כספים לסילוק חלקי או מלא של המשכנתא ,במידה
ואתה יודע בוודאות כי בעוד שנה או שנתיים או יותר היו
ברשותך כספים אלו ,קח בריבית משתנה .
ריבית משתנה הינה הלוואה בסיכון רב ולכן יש לתכנן את
לקיחתה בהתאם לכספים אשר ישתחררו לך בעתיד .
2.במשתנה אין ספק שהריבית אטרקטיבית .
3.אתה שואל לגבי הסיכוי שהריבית המשתנה תעלה מעל 4.25% ,לדעתי כן .
בהצלחה.
26-10-2005 18:45:00
ד ג
חידוד השאלה
תודה על התשובה הקודמת ולמעשה עלי לחדד שאלה מסוימת. בקשר לריבית המשתנה: האם התחזית שלך לפיה הריבית המשתנה תעלה על 4.25% תקפה לתווך הקצר של 1-5 שנים?
אני שואל זאת כיוון שאני שוקל אחת משתי האפשרויות במקרה שכן אקח את המשתנה: 1. גלגול המשכנתא כבר בעוד שנה כדי למנוע נזקים מעלייה של הריבית המשתנה.
2. כיסוי החלק המשתנה של המשכנתא באמצעות קרן השתלמות שצפויה להיפתח בעוד כ-5 שנים.
למעשה השאלה היא: האם לאור שיקולים אלו, המשכנתא בריבית המשתנה כדאית על פני הקבועה? (כמובן שהכוונה לחלק את המשכנתא לשני האפיקים ביחד או רק לאפיק עם הריבית הקבועה).
תודה.
אני שואל זאת כיוון שאני שוקל אחת משתי האפשרויות במקרה שכן אקח את המשתנה: 1. גלגול המשכנתא כבר בעוד שנה כדי למנוע נזקים מעלייה של הריבית המשתנה.
2. כיסוי החלק המשתנה של המשכנתא באמצעות קרן השתלמות שצפויה להיפתח בעוד כ-5 שנים.
למעשה השאלה היא: האם לאור שיקולים אלו, המשכנתא בריבית המשתנה כדאית על פני הקבועה? (כמובן שהכוונה לחלק את המשכנתא לשני האפיקים ביחד או רק לאפיק עם הריבית הקבועה).
תודה.
27-10-2005 11:09:00
רמי טוטאי
תגובה
ישנו סיכוי מסוים שהריבית במסלול משתנה יעלה מעל הריבית שציינת .
אם עומדים להשתחרר לך כספים בעוד 5 שנים ,בחן קבלת הלוואה בריבית משתנה כל 5 שנים .
בהצלחה.
אם עומדים להשתחרר לך כספים בעוד 5 שנים ,בחן קבלת הלוואה בריבית משתנה כל 5 שנים .
בהצלחה.
