אני מבקש לשאול שאלה עניינית משפטית את עו"ד שחל:
האם שירות גרוע של חברת ניהול (אבל ממש גרוע, המלווה בהעתקי תכתובות רבים על פניות חוזרות ונשנות, על אי טיפול במשך זמן רב במערכות, על טיפול שבוצע רק לאחר תזכורות רבות וגם על נושאים שלא טופלו כלל) – האם כל הנ"ל יכולים להוות עילה לתביעה משפטית (ואפילו בסכום המוגדר כ"תבחעות קטנות) של הוועד את חברת הניהול?
האם שירות גרוע של חברת ניהול (אבל ממש גרוע, המלווה בהעתקי תכתובות רבים על פניות חוזרות ונשנות, על אי טיפול במשך זמן רב במערכות, על טיפול שבוצע רק לאחר תזכורות רבות וגם על נושאים שלא טופלו כלל) – האם כל הנ"ל יכולים להוות עילה לתביעה משפטית (ואפילו בסכום המוגדר כ"תבחעות קטנות) של הוועד את חברת הניהול?
07-07-2009 13:26:00
עפר שחל
בוודאי
15-07-2009 23:14:00
aziat
אבל אני חייב לחדד:
במשך כל התקופה הזו, בחלק מהזמן ניתן שירות ראוי. אבל כשהשירות אינו ראוי והמקרים מצטברים והפניות לטיפול הולכות ונערמות, מגיע חוזר שביעות רצון עד להחלטה על התנתקות מהחברה ותביעה בגין המקרים שפירטתי. כמו כן, במהלך התקופה לא הועברו לחברת הניהול מכתבים ה"מאיימים" בהפסקת הקשר אם השירות הגרוע לא ישתפר.
השאלה נשאלת על מנת להבין אם אנו יכולים להגיע לבית המשפט בידיים נקיות ובטענה ותואנה מוצדקים.
עו"ד שחל – האם תשובתך בעינה?
השאלה נשאלת על מנת להבין אם אנו יכולים להגיע לבית המשפט בידיים נקיות ובטענה ותואנה מוצדקים.
עו"ד שחל – האם תשובתך בעינה?
17-07-2009 00:45:00
עפר שחל
ת
רוצה לדעת מה אני באמת חושב?
אומר לך ללא כחל וסרק: לא הולכים לתביעה משפטית מול חב´ ניהול רק על סמך תשובה בפורום באינטרנט או שאלה חוזרת – עם כל הכבוד שאני רוחש למנהל הפורום זה עניין רציני מדי שמחייב יעוץ פרטני פנים אל פנים.
אומר לך ללא כחל וסרק: לא הולכים לתביעה משפטית מול חב´ ניהול רק על סמך תשובה בפורום באינטרנט או שאלה חוזרת – עם כל הכבוד שאני רוחש למנהל הפורום זה עניין רציני מדי שמחייב יעוץ פרטני פנים אל פנים.
17-07-2009 01:36:00
רני אלרום
תשובות כנות זה טוב,
בכל מקרה זה אלו סכומים במסגרת "תביעות קטנות" מה שלא מאפשר ייצוג ע"י עו"ד. ובוודאי שלא על סמך זה יוחלט אם להגיש תביעה או לא .
אבל תמיד נעים לקבל חיזוק למחשבה על פעולה כלשהי, מגורם מקצועי, ובייחוד אם מדובר בעו"ד.
שהרי על כך נאמר – "אין חכם כבעל ניסיון".
אבל תמיד נעים לקבל חיזוק למחשבה על פעולה כלשהי, מגורם מקצועי, ובייחוד אם מדובר בעו"ד.
שהרי על כך נאמר – "אין חכם כבעל ניסיון".
17-07-2009 02:36:00
דני קריו
א.יעוץ מעו"ד אתה יכול לקבל גם בתביעות קטנות
ב.תביעה בסכום המגיע ל"תביעות קטנות" ניתן להגיש גם בבית משפט השלום.
ג.נציגות בית משותף אינה יכולה ממילא להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות,אלא כצירוף של "יחידים" (כי רק "יחידים" יכולים,ונציגות של בית משותף איננה "יחיד").
ג.נציגות בית משותף אינה יכולה ממילא להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות,אלא כצירוף של "יחידים" (כי רק "יחידים" יכולים,ונציגות של בית משותף איננה "יחיד").
17-07-2009 19:45:00
עדי עדי
קריו התוכל להסביר
סעיף ג ?
למה אתה מתכוון. נניח שרוצים לתבוע מישהו. האם הנציגות אינה יכולה להגיש התביעה בשמה בבית משפט לתביעות קטנות ?
האם נכון להגיש תביעה ע"י יחיד כלומר בעל דירה אחת כנגד אותה חברה שעשתה / פגעה ברכוש הציבורי ?
למה אתה מתכוון. נניח שרוצים לתבוע מישהו. האם הנציגות אינה יכולה להגיש התביעה בשמה בבית משפט לתביעות קטנות ?
האם נכון להגיש תביעה ע"י יחיד כלומר בעל דירה אחת כנגד אותה חברה שעשתה / פגעה ברכוש הציבורי ?
23-07-2009 13:10:00
דני קריו
ניתן להגיש תביעה כצירוף של בעלי דירות
כי תובעים יחידים יכולים להגיש תביעה ביחד,אבל נציגות של בית משותף איננה "יחיד",אלא מהווה ישות משפטית נפרדת.
23-07-2009 19:17:00
aziat
לא בטוח שאתה צודק
למשל בתחום הבנקאי, בנק ישראל קבע כי "וועד בית" יוגדר בפתיחת החשבון כ"יחיד" וכך גם המסמכים המשפטיים שהוועד חותם עליהם.
שווה לקבל חוות דעת מנהל הפורום כשיחזור מחופשתו.
שווה לקבל חוות דעת מנהל הפורום כשיחזור מחופשתו.
23-07-2009 22:12:00
נחמיה פלוטקין
יש להבחין בין תחומים שונים
גם בתוך מערכת המשפט.
וועד יכול להגיש תביעה משפטית כוועד(!) רק בפני המפקח על המקרקעין.
העובדה שבתחום הבנקאי הוא מוגדר כיחיד אינה עניין לתחום השיפוטי ולכן בבית משפט לתביעות קטנות הוא אינו יכול לייצג את הבניין.
06-08-2009 23:11:00
aziat
תשובה שקיבלתי מעו"ד:
קיימת פסיקה של בהי"מ המחוזי, לפיה, ועד בית משותף, יכול להגיש תביעה בביה"מ לתביעות קטנות, מאחר וניתן להתייחס אליו, על רקע תכלית החוק, כ-"יחיד".
