הנני מפקידה את מיסי הוועד ישירות לחשבון הבנק של הוועד.
ישנו סכום עבור פעולה שבוצעה בבניין, שחרגה ממנהל תקין, ובגלל זה סרבתי לשלם סכום זה.
הנני משלמת את מיסי הוועד במועדן, מצלמת את קבלת ההפקדה מהבנק, ומכניסה לתיבת הדואר של הוועד.
בכל פעם אני מציינת במפורש על גבי הצילום עבור אילו חודשים ההפקדה, ומבקשת את הקבלה עבור חודשים אלו.
הגיזבר מוציא לי קבלות אחורה, כלומר, על חודשים עברו, וטוען שהתשלומים שאני משלמת הינן עבור ה"חוב" אותו לא הסכמתי לשלם, ושאני עוד חייבת כך וכך כסף.
אמרתי כבר לוועד שמיצידי הם יכולים לקחת אותי למשפט אצל המפקחת, ושם תתברר האמת, אולם הם יודעים ששם הם יפסידו ולכן מושכים את עניין הקבלות כבר חודשים ארוכים.
האם פעולתו חוקית ?
מה ניתן לעשות ?
האם אני יכולה להפסיק לשלם עד שאקבל את הקבלות התיקניות ?
בתודה
דפנה
את לא יכולה להפסיק לשלם עד גמר בירור המחלוקת.
דמי ועד יש לשלם כסידרם וזאת ללא כל תנאי מוקדם או התנייה.
בגין תשלום חודשי של דמי הועד את זכאית לקבלה.
הנסיון "לערבב" את התשלומים ע"י יחוס הקבלה לתשלום שבמחלוקת במקום לתשלום דמי הועד – נסיון זה לא יצלח ומכל מקום מכתב ברור וקצר שלך לועד בעניין זה יכסה אותך כראוי.
לגבי התשלום שבמחלוקת – אינך מפרטת מהי המחלוקת. בגין מה התשלום? מי החליט עליו וכיצד? האם יתר הדיירים שילמו ואת יחידה בסירובך?
מדובר על תיקון מעלית. מי שהזמין את חברת המעליות (שנותנת שרות לבניין מזה שנים רבות) היו דיירים שלא נבחרו לוועד באופן מסודר, אלא ע"י החתמת הדיירים על מכתב בחירה תוך הפצת שקרים והצגת מצגי שווא.
הוצאה נכבדת כזאת של למעלה מארבעת אלפים ש"ח הייתה צריכה להעשות בצורה מסודרת, שכן היו לי הצעות מחיר נמוכות וטובות בהרבה.
עלי לציין שהמעלית הושבתה בצו מינהלי מיידי של מדינת ישראל לאור בגין הגדרתה כמסוכנת, לאור התרשלות מתמשכת של חברת המעליות לאורך שנים, והיא יצרה מטרד קשה לקומות העליונות.
אותם אנשים זקנים מיודדים עם טכנאי המעליות כבר 35 שנה, והזמינו אותו למרות שהוא גרם למצבה הרעוע של המעלית.
היו לי הצעות מחיר כדי מחצית המחיר שהוא גבה, והבאתו הייתה בניגוד לנהוג בהזמנת עבודות גדולות ויקרות, וכן נוגדת כל חשיבה הגיונית. זה ממש כמו שתלך בשנית לרופא שהורשע בהתרשלות רפואית על גופך ממש.
הם לא נתנו זמן לדיירים להתנגד בצורה מסודרת לעבודתו של טכנאי זה.
אני מניח שעכשיו כבר כולם שילמו כי עברו כמה חודשים, אולם בתחילה לא כולם שילמו. אני עדיין עומדת בסרובי שכן לפי פסקי דין של המפקחת שראיתי בפורום זה, הצדק לצידי.
כתבתי בזמנו מכתב לוועד והתנתי את התשלום בהצגת הצעת מחיר, פרוט כל ליקוי וליקוי שתוקן ומחירו, תקופת אחריות של כל ליקוי וכו.
לא קיבלתי תגובה למכתב זה, וכמובן לא את שביקשתי.
עלי לציין שלא כל הליקויים תוקנו.
מה אני עושה עכשיו ?
אם אני חייבת לשלם, מה פתאום הוועד מחליט על מה אני משלמת ? אם יש לו בעיה, שייקח אותי למפקחת, אשמח להציג את טענותי בפניה.
תודה רבה
דפנה
האם דין תשלום למיסי ועד חודשיים כדין תשלום עבור פעולות אחרות בבנין ?
ובענין החתמות הדיירים – ידוע לי שאחד הדיירים החתים מספר דירות על מכתב המצדד במהלכיו נגדי.
האם , גם אם הוחתמו 2/3 מדיירי הבנין, מכתב כזה קביל , כשלא נעשתה הצבעה באסיפת דיירים מסודרת , או שבמכתב "התקבלו" החלטות שלא הובאו לידיעתי כדיירת בבנין ?
בנוסף, הגזבר נהג להחזיר לי שיקים בטיעון שיש לי חוב.
על שני דברים אלו (החתמת הדיירים והחזרת השיק )- האגודה לתרבות הדיור טוענת שהם קבילים וחוקיים – האמנם ?
לגבי השאלה השניה:
יש מחלוקת מלומדים גדולה בשאלה הבאה:
האם כאשר החוק דורש רוב כזה או אחר של דיירים לעניינים שונים (כגון התקנת מעלית, הצמדת שטח משותף, שינוי תקנון וכד´) נדרשת אסיפה או שמא די בהליך של החתמות בין דיירים.
השאלה היא קשה משום שהחוק אינו דורש באופן מפורש כינוס אסיפה אלא פשוט מציין את הרוב הנדרש לשם קבלת ההחלטה.
ובכן עמדתי היא שנדרשת אסיפה (למרות – ואני מדגיש זאת – שהדבר אינו כתוב במפורש בחוק). הסיבה המרכזית היא שמן הראוי לקיים דיון פומבי, בו יכולים מתנגדים ותומכים להציג עמדתם ולשכנע ורק לאחר מכן מתבצעת החתמת הדיירים.
לטעמי הליך של החתמות "בסתר" עלול להטעות דיירים בפניהן מוצגת תמונה חלקית וכן להעמיד דיירים במצב מביך בו לא נעים להם לא לחתום.
מכאן נובעת המלצתי לדיירים לדרוש לקיים אסיפה בטרם מתבצעת החתמה שעשוייה לקבוע הסדרים מהותיים בבית משותף.
כאמור יש קושי רב להגן על הימנעות מתשלום.