נתנו לי מאה ושמונים אלף בריבית 3.6 לשבע שנים.
ועוד 85 אלף בריבית משתנה בעוגן נקי (4.12) לשמונה שנים.
1. האם כדאי?
2. האם כדאי לקחת קרן שווה ולא לפי שפיצר בהנחה שאעמוד בהחזרים בהתחלה?
3. ההנחה היא שאצליח בשנתיים הקרובות לפרוע את המשכנתא בריבית משתנה.
ועוד 85 אלף בריבית משתנה בעוגן נקי (4.12) לשמונה שנים.
1. האם כדאי?
2. האם כדאי לקחת קרן שווה ולא לפי שפיצר בהנחה שאעמוד בהחזרים בהתחלה?
3. ההנחה היא שאצליח בשנתיים הקרובות לפרוע את המשכנתא בריבית משתנה.
תודה ויום טוב.
30-08-2005 02:36:00
רמי טוטאי
תגובה
1. לא משמעותי בסכום של 85,000 ש"ח כך שכדאי כן או לא לא כל כך רלוונטי .
2.עדיפות לקרן שווה במקרה שלך .
3.מצויין ,אם כך בהצלחה .
2.עדיפות לקרן שווה במקרה שלך .
3.מצויין ,אם כך בהצלחה .
30-08-2005 14:12:00
גלית כ.
תודה על התשובה, שאלתי היתה לגבי כדאיות המחזור
אני אפרט:
היתה לי משכנתא של 185 אלף בריבית קבועה של 5.1 שנותרו לה עוד 8 שנים.
עוד 85 אלף היו בריבית פרייס מינוס חצי לעוד 8 שנים.
עדיין לא חתמתי, אך קיבלתי הצעה למחזר את היתרה הראשונה , הפעם בקרן שוה, לריבית 3.6 ואת ה- 85 אלף בעוגן נקי, משתנה לשנתיים- את רובה אחזיר במהלך השנתיים האלה.
האם תהיה פה כדאיות למחזר?
היתה לי משכנתא של 185 אלף בריבית קבועה של 5.1 שנותרו לה עוד 8 שנים.
עוד 85 אלף היו בריבית פרייס מינוס חצי לעוד 8 שנים.
עדיין לא חתמתי, אך קיבלתי הצעה למחזר את היתרה הראשונה , הפעם בקרן שוה, לריבית 3.6 ואת ה- 85 אלף בעוגן נקי, משתנה לשנתיים- את רובה אחזיר במהלך השנתיים האלה.
האם תהיה פה כדאיות למחזר?
תודה.
01-09-2005 00:36:00
רמי טוטאי
תגובה
לדעתי ,הלוואות פריים והלוואות דולריות אינם הלוואות שיכולים להכנס להגדרה של כדאיות .
כיום נאמר שישנה כדאיות ,בעוד חודשיים ריבית הפריים קפצה ל 7% ,האם עדיין נשארה הכדאיות ? ,לאחר חצי שנה הריבית קפצה ל 9% ,האם ישנה כדאיות ? .
בהלוואות עם ריבית קבועה חישוב הכדאיות ניתן לביצוע ,בידיעה כמובן שהריבית לא משתנה .
זה לא אומר שלא כדאי לקחת פריים ,אך אתה צריך להבין את המהלך לפני שאתה מבצע אותו .
כיום נאמר שישנה כדאיות ,בעוד חודשיים ריבית הפריים קפצה ל 7% ,האם עדיין נשארה הכדאיות ? ,לאחר חצי שנה הריבית קפצה ל 9% ,האם ישנה כדאיות ? .
בהלוואות עם ריבית קבועה חישוב הכדאיות ניתן לביצוע ,בידיעה כמובן שהריבית לא משתנה .
זה לא אומר שלא כדאי לקחת פריים ,אך אתה צריך להבין את המהלך לפני שאתה מבצע אותו .
