צריך פתרון ל 2בעיות רציניות

אני גר בתל אביב יש לי דירה בבעלותי בנוסף ל 11 דיירים מלבדי ברצוני לדעת מה עלי לעשות מבלי לגרום לבעיות מיותרות.
אני מתגורר בקומה אחרונה שחלק מהגג נמצא מעל דירתי.
לאחרונה דירתי נפרצה מספר פעמים. משטרה היתה במקום וחוץ מלהגיד לי להתקין מצלמות אבטחה . לא יכלו לעזור הרבה. ברצוני להתקין 4 מצלמות אבטחה 2 בחדר המדרגות צמוד לדלת הכניסה .ו2 בכניסה לבינין. אני לא מכיר את החוק הזה ולכן פניתי ליעוץ. על מנת שלא להגיע למצב של תלונות על חדירה לפרטיות מצד שכנים ודיירים. מלבדי יש 3 בעלי דירות שגרים וכל היתר בשכירות .
האם אני צריך לעשות אספת דיירים ולקבל את אישור רוב הדיירם ? כמה זה רוב מתוך 12 דירות ? האם דייר שגר בשכירות יכול להגיד משהו ? האם אני צריך מכתב שיגבה אותי מעו"ד בתחום ? או מספיק התלונות על הפריצות ?
דבר שני וחושב מאוד כמו שאמרתי אני גר בקומה 4 ויש גג מעלי וגג בצד השני. וועד הבית אמור לדאוג לזיפות הגג ושלא יגרמו נזקים ורטיבויות. אני משלם וועד בית כל חודש מיומי הראשון בבינין.
אני גר 8 שנים פה. ורק בשנה הראשונה עשו זיפות , ומאז יש לי בעיות של רטיבויות ונזילות בדירתי הפרטית. פניתי בהתחלה לוועד הבית ישירות ללא התיחסות לאחר מכן בכתב ובדואר רשום וללא התיחסות ולאחר מכן כמה מכתבים מעוד וגם ללא תגובה מצידים.
לא רציתי לפנות למפקח ולא רציתי להתחיל להכנס לכל הוויכוחים ומשחקי הכוח האלו. המתנתי וחיכתי בסבלנות ומחורף לחורף זה רק החמיר עד למצב שאני צריך להשאיר דליים מתחת לנקודות מסויומת סמרטוטים. במהלך כל התקופה הזו הבאתי אנשי מקצוע להצאת מחיר ולא רציתי לקחת את כל המחיר עלי. אפילו כתבתי מכתבים לכל בעלי הדירות שחלקם היו מוכנים להתחלק אבל רוב לא היה. לפני החורף שעבר קניתי ציוד ובעצמי סתמתי את כל נקודות הרטיבויות לבד. חורף שעבר וועד הבית הועיל בטובו להזמין חברה שתזפת את 2 הגגות שאחד מהם מעל דירתי.
לסיכום העינין הזה המתנתי 5 שנים לפחות לזיפות ללא התיחסות מצד הוועד.נגרמו לי נזקים ( סדקים לאורך הקיר במקומות של הרטביות הקיר נפוח והתפוץ כתוצאה מזה ) וכל זה מצריך תיקון שנכון להיום לא נעשה.מלבד לשלם חודש בחודשו וועד בית .
הזמנתי שיפצניק שהעריך לפחות ב 3000שח את עלות הנזקים בדירה . מה עלי לעשות. במפורש וועד הבית אמור לשאת בהוצאות הנל.
צריך את עזרתכם דעתכם ופתרונכם ל 2 בעיות שהעלתי לפורום.
תודה רבה שבת שלום
23-11-2013 09:52:00
שגיא פטרובר
דבר חושב נוסף רציתי להוסיף

כל השטח של כניסת הבינין מהווה שביל שמוליך לחדר המדרגות בלבד ללא דירות גן חצרות פרטיים.
בעבר אפילו השחיתו לנו את כל תיבות הדואר גרמו לנזקים בעמודי הבינין ואפילו ריססו גרפיטי על גדר הבינין.
שלא לדבר על פריצת וגניבת אופניים למי שקושר אותם לעמודים שנמצאים בכניסה.ולי אישית גנבו זוג אופנים. ולא מספר פעמים הגעתי וראיתי מנעול פרוץ ..
26-11-2013 16:50:00
זמי זילברמן
אז ככה

לגבי הנזקים- בקש מהועד לפעול,
לא יסכימו – דרוש כינוס אסיפה,
לא יסכימו- אסוף חתימות של שליש מבעלי הדירות(לא שוכרים) ודרשו ביחד אסיפה לדון בכל הבעייות.
לא יכנסו? בקש התערבות המפקח על בתים משותפים.
26-11-2013 16:54:00
זמי זילברמן
מצלמות ורטיבות

להתקנת מצלמות ברכוש המושתף צריך הסכמת דיירים באסיפה, דרוש כינוס אסיפה.
אם תעשה לבד- תהיה צפוי לתביעה על פגיעה אפשרית בפרטיות. ככלל לא מצלמים שטח פרטי אלא רכוש משותף בלבד.
לגבי הנזקים- תצטרך להיכן חומר לתביעת נזיקין- כל הפניות שלך, כל התשובות של הועד, מכתבים, הצעות מחיר , תמונות, חו"ד בעלי מקצוע.
מציע שתתחיל לאסוף את החומר, ארגן אותו טוב ושלח תביעה לועד לתשלום, אולי אם יראו שאתה רציני ייענו לך. לא יענו? תבע אותם או אצל המפקח או בתביעות ´קטנות.
הבעייה היחידית שאני, לעניות דעתי ורק אני בלבד, רואה כאן זה שיהוי . ישאלו אותך למה חיכית הרבה זמן מחורף לחורף.
26-11-2013 18:04:00
שגיא פטרובר
בהמשך לתגובתך

השטח שאני רוצה לצלם הוא לא שטח פרטי אלא רכוש משותף. לכן פניתי לפה לשמוע הצעות . בנתיים חילקתי לדיירים בשכירות שיעבירו לבעלי הדירות . על מנת לכנס אספת דיירים.
שאלה חשובה בנושא. מלבדי ועוד 3 דיירים שאנחנו בעלי הדירות כל היתר בשכירות. בעינין הזה ממי צריך לבקש רשות על התקנת מצלמות מבעל הנכס או מהדייר בשכירות ?
חילקתי הזמנה לאספת דיירם ונימקתי. השארתי את ההזמנה פתוחה שהדייר יכול לעיין בא כי אינני מסתיר דבר . אני גלוי.
בקשתי שיאשרו את הגעתם. מה עושה במקרה שלא הגיעו לאספת דיירים לצורך הסכמה על התקנת מצלמות ? ובכל זאת אני רוצה ומתעקש להתקין אבל בדרך המקובלת ? לפנות באופן ישיר לכל בעל דירה דירה לצורך קבלת אישור בכתב ?

בקשר לנזקים כל תעוד המכתבים שכתב העוד נמצא אצלו הוא לא קיבל התיחסות מהוועד, לגבי תיקון זה גם לא בעיה וגם לגבי התמונות וחוות דעת.
לגבי מה שאמרת …מי ישאל אותי למה חיכיתי הרבה זמן מחורף לחורף ?
חיכתי כי כיוויתי שהעינין יטופל עד לחורף הקודם שבו קניתי חומרים ובמו ידי תיקנתי את הבעיות. רק אז וועד הבית הועיל בטובו להזמין זיפוט לכל הגג.
לא רציתי לשלם את המחיר לכל הגג כי זה מסתכם בכמה אלפי שקלים.
מספיק אני משלם כמה מאות שקלים בשנה.
על מה ? ולא מקבל שרות ….
אבל כרגע מה שחשוב אין נזילות .
והכי חשוב לקבל הסכמה מהדיירים להתקנת מצלמות .לצורך העינין כמה רוב צריך לצורך זה ? מתוך 12 דירות …

01-12-2013 18:04:00
עפר שחל
ת

בכל הקשור לאסיפות דיירים הפניה והזימון הם לבעלי הדירות. בעל דירה רשאי ליפות כוחו של השוכר שלו להופיע במקומו אבל עדיין בעל הדירה הוא הכתובת.
הרוב הנדרש להתקנת מצלמות הינו רוב מוחלט, כלומר כלל בעלי הדירות וזאת ללא קשר לנוכחות באסיפה.
01-12-2013 20:34:00
שגיא פטרובר
תודה

אני את שלי עשיתי חילקתי מודעות לדיירים ששוכרים שיקראו ושיעבירו לבעלי הדירות. כתבתי שבעלי הדירות יצרו קשר לנייד לאשר הגעתם וקבלת כינוס האספה.
בהמשך אני יצור קשר אם אותם בעלי דירות.
בתקווה שכולם יגיעו והעשה הכל שיהיה רוב לאישור.
מלבד התקנת מצלמות בקומת הדירה שזה מותר .
התקין בסופו במקומות אשר לא אמורים לפגוע בפרטיות ושמכסים את כל השטח שצריך לכסות.
כמו כן וועד הבית אמר שמבחינתו לא מפריע לו שהתקין בקומה שלי ובחזית הבית.
לכל מקרה של פניה מאחד הדיירם. התנהג בהתאם.

שאלה חשובה האם דייר שגר בשכירות יכול להתלונן במשטרה על התקנת מצלמות בחזית הבינין ? סהכ זה פונה לרחוב . האם המשטרה יכולה לעשות משהו בנידון להכריח אותי לפרק את אותן מצלמות ? או רק הגשת תביעה של אותו דייר בשכירות ? חילקתי עלונים לאותם דיירים ואף אחד לא אמר לי משהו לרעה או שלא מאשר לי .
כמו כן ציינתי שאני מוכן למסור הקלטות במידה ויצתרכו לצריכהם הפרטיים.
מחכה לתשובה

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    דיונים נוספים:

    בבניין קיימים מעל ל-5 דיירים החייבים מיסי ועד, האם ניתן לתבוע את כולם בתביעה אחת או יש לתבוע אינדבידואלי, אם כן כיצד זה ניתן לבצוע...

    הדייר בדירה שמעלי ערך שיפוצים בדירתו שכתוצאה מהם נגרם נזק לצנרת המשותפת, אחת הדירות בבניין הוצפה ונגרם לה נזק רב. האם העובדה שהנזק נגרם לצנרת...

    בבית משותף, הוחלט לפני 20 שנה שכל דירה תשלם סכום זהה לוועד הבית. לפני כשנה הורחבו רוב הדירות. בעלי הדירות שלא הורחבו דורשים לשלם ע"פ...

    שלום, אני מחפש קובץ של "הקם ועד שכונה – למתחילים" האם קיים משהו בסגנון? האם יש מדריך להקמת ועד שכונתי? אני לא יודע לאיפה לפנות...

    מזה כ-10 שנים אני גר בבית משותף (12 דיירים) אשר לא מגודר מכיוון דרום (קיימת אפשרות שהיתה גדר לפני שהגעתי). חלק מהדיירים רוצים לבנות גדר...

    אני גר בבית משותף בו לכל דייר יש חנייה ספציפית פרטית שלא רשומה בטאבו (קומת עמודים), זאת עפי הסכם ישן מאוד בין הדיירים (לפני יותר...

    לעו"ד עפר שחל שלום, אנא ראה את שאלתי ואת תשובת האגודה לתרבות הדיור: השאלה: היכן מעוגנת בחוק זכותו של דייר המשלם מיסי ועד בית, לקבל...

    לעו"ד עפר שחל שלום בכל ארגון, כאשר יש סיבה לחשוב כי ענייני הכספים אינם מתנהלים כשורה עולה שאלת הביקורת. בחינה מעמיקה של דו"ח כספי לא...

    רציתי לדעת האם ישנה דרך חוקית להתנגד לשיפוצי הבית על ידי אביו של ועד הבית תמורת סכומים כפולים מאלה המוצעים על ידי דיירים אחרים או...

    בוקר טוב עו´ד שלח קראתי שכבר דנתם בנושא כאוב זה אך לצערי אני חדשה בפורום לכן אבקש לשאול אותך מה החוק אומר לגבי הכספים שהוועד...

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      אספקת דלק
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      טפסים וחתימות דיגיטליות
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכבשים ומגרסות לבניין
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות Wi-Fi
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן