שלום,
ועד הבית בבניין שלנו אינו מוכן לארגן נקיון מסדור בכניסה. הדבר בו הוא עוסק הוא איסוף 10 ש"ח עבור תשלומי החשמל המשותפים, ולגבי הניקיון הוא טוען שמספיק שכל אחד ינקה ליד דלתו הוא. כתוצאה כמובן – הבניין מטונף ומוזנח בצורה מוקצנת ואין מי שינקה אותו בצורה מסודרת.
השאלה היא – האם ניתן לנקוט בצעדים משפטיים או מנהליים כנגד אותו ועד הבית, מהו הרוב הדרוש ומי הגופים המטפלים בדבר (אשמח לקישור לאתר המקצועי), והאם במקרה קיצוני ניתן לבקש מאותו גורם מקצועי להעביר את ניהול ועד הבית לחברה חיצונית?
אודה מאוד על התשובה!
ועד הבית בבניין שלנו אינו מוכן לארגן נקיון מסדור בכניסה. הדבר בו הוא עוסק הוא איסוף 10 ש"ח עבור תשלומי החשמל המשותפים, ולגבי הניקיון הוא טוען שמספיק שכל אחד ינקה ליד דלתו הוא. כתוצאה כמובן – הבניין מטונף ומוזנח בצורה מוקצנת ואין מי שינקה אותו בצורה מסודרת.
השאלה היא – האם ניתן לנקוט בצעדים משפטיים או מנהליים כנגד אותו ועד הבית, מהו הרוב הדרוש ומי הגופים המטפלים בדבר (אשמח לקישור לאתר המקצועי), והאם במקרה קיצוני ניתן לבקש מאותו גורם מקצועי להעביר את ניהול ועד הבית לחברה חיצונית?
אודה מאוד על התשובה!
03-09-2012 13:27:00
מתן חנס
טיפול בשלבים:
שלב 1: דרישה שהוועד יכנס אסיפה כללית. אם יסרב – לאסוף רוב דרוש כחוק לכינוס אסיפה תוך סירוב הוועד.
שלב 2: קבלת החלטה באסיפה שהוועד ישכור מנקה והגדלת מיסי הבית בהתאם.
שלב 3: אם הועד יודיע באסיפה הוא מסרב – לבחור וועד חדש שישכור מנקה, וישלם לו מדמי הוועד המוגדלים.
שלב 2: קבלת החלטה באסיפה שהוועד ישכור מנקה והגדלת מיסי הבית בהתאם.
שלב 3: אם הועד יודיע באסיפה הוא מסרב – לבחור וועד חדש שישכור מנקה, וישלם לו מדמי הוועד המוגדלים.
03-09-2012 18:53:00
תומר שניר
עוד
בנוסף לתשובתו (הנכונה) של הוד.
לא ברור מן השאלה האם הבעיה היא בועד שלא מוכן לטפל (כפי שמשתמע מן השאלה) או ברוב הדיירים שלא מוכנים לשלם (כפי שמשתמע מהכותרת).
לא ברור מן השאלה האם הבעיה היא בועד שלא מוכן לטפל (כפי שמשתמע מן השאלה) או ברוב הדיירים שלא מוכנים לשלם (כפי שמשתמע מהכותרת).
אם הדיירים מוכנים לשלם והבעיה היא בועד אז מן הראוי להחליף אותו (למה שלא תתנדב אתה לעשות זאת?), רוב הסיכויים שלא תוכל לכפות על הועד הקיים לארגן נקיון (בין אם באסיפה ובין אם בתביעה) כי הוא פשוט יתפטר מתפקידו.
אם הבעיה היא ברוב דיירים שלא מוכן לשלם אז הבעיה יותר גדולה, כי לגבות כסף לתשלום לחברת נהול יהיה עוד יותר קשה.
אם זה המצב אז אין הרבה מה לעשות.
אגב, אתה בעל דירה או שוכר?
03-09-2012 21:20:00
יוליה ברגרום
צעדים משפטיים נגד דיירים המסרבים לשלם דמי ניקיון
שלום,
תודה רבה לשניכם על התגובה המפורטת.
ההבהרה הנדרשת – מצטערת, שזה לא היה מובן מההודעה הקודמת – אנחנו בעלי הדירה בבניין וכבר קיימנו אסיפת דיירים בנוגע לעניין הניקיון (אם כי חלק מהדיירים בחרו להתעלם ממנה). בהתחלה רוב הדיירים היו בעד ארגון הניקיון, ואף הביאו את רצונם ומוכנותם לשלם את הסכום שקבענו באסיפה. מצאנו גם מי שיעשה את הניקיונות.
אולם כעת, כאשר הגיע העת לשלם את התשלום בפעם השנייה, חלקם הגדול פתאום החליט לשנות את דעתו – ייתכן ובעקבות שיחה עם הועד הקיים וניסיונות השכנוע שלו שמה שהיה זה טוב וכל שינוי הוא לרעה, – וכעת אינם מוכנים לשלם גם כן. אם מלכתחילה 7 מתוך 9 דירות הסכימו לשלם, כעת נותרנו בקושי עם 5.
אני יודעת שאם נוותר המצב יחזור מאוד מהר לקדמותו – עובש, קורי עכביש, ערימות זבל, ריחות שתן של חתולים וכוי. השאלה היא אם המצב עד כדי כך גרוע האם ניתן לפנות לגורם רשמי כלשהו שמוסמך לטפל בדבר ויוכל להכריח גם המתנגדים לכך לשלם?
תודה רבה!
תודה רבה לשניכם על התגובה המפורטת.
ההבהרה הנדרשת – מצטערת, שזה לא היה מובן מההודעה הקודמת – אנחנו בעלי הדירה בבניין וכבר קיימנו אסיפת דיירים בנוגע לעניין הניקיון (אם כי חלק מהדיירים בחרו להתעלם ממנה). בהתחלה רוב הדיירים היו בעד ארגון הניקיון, ואף הביאו את רצונם ומוכנותם לשלם את הסכום שקבענו באסיפה. מצאנו גם מי שיעשה את הניקיונות.
אולם כעת, כאשר הגיע העת לשלם את התשלום בפעם השנייה, חלקם הגדול פתאום החליט לשנות את דעתו – ייתכן ובעקבות שיחה עם הועד הקיים וניסיונות השכנוע שלו שמה שהיה זה טוב וכל שינוי הוא לרעה, – וכעת אינם מוכנים לשלם גם כן. אם מלכתחילה 7 מתוך 9 דירות הסכימו לשלם, כעת נותרנו בקושי עם 5.
אני יודעת שאם נוותר המצב יחזור מאוד מהר לקדמותו – עובש, קורי עכביש, ערימות זבל, ריחות שתן של חתולים וכוי. השאלה היא אם המצב עד כדי כך גרוע האם ניתן לפנות לגורם רשמי כלשהו שמוסמך לטפל בדבר ויוכל להכריח גם המתנגדים לכך לשלם?
תודה רבה!
04-09-2012 15:01:00
תומר שניר
5 דירות זה עדיין רוב
אם את מוכנה לכהן כועד הבית אז ראי את תשובתו של הוד.
כשאת תהיי ועד הבית והאסיפה תחליט על שכירת מנקה והעלאת דמי הועד אז יהיה אפשר לאכוף תשלום ממי שלא יסכים על ידי הגשת תביעה אצל המפקח על המקרקעין.
כשאת תהיי ועד הבית והאסיפה תחליט על שכירת מנקה והעלאת דמי הועד אז יהיה אפשר לאכוף תשלום ממי שלא יסכים על ידי הגשת תביעה אצל המפקח על המקרקעין.
04-09-2012 19:01:00
נחמיה פלוטקין
לדבריה, האסיפה כבר החליטה על כך
זה שכעת חלק מהדיירים אינם מוכנים לקיים את ההחלטות
אינו נותן פתח להשתמטות מהחיוב.
אינו נותן פתח להשתמטות מהחיוב.
איני מבין מדוע יש צורך לחכות שהיא תיבחר לנציגות הדיירים.
04-09-2012 20:29:00
תומר שניר
נכון, אבל הועד לא מוכן לבצע את ההחלטות
04-09-2012 21:10:00
נחמיה פלוטקין
אז היא רשאית לתבוע את הוועד ואת הדיירים
על אי קיום החלטות האסיפה.
04-09-2012 23:09:00
יוליה ברגרום
הבהרה
שלום,
זאת אומרת שאם 5 מתוך 9 דירות מסכימות, גם השאר מחויבות לציית? האם זה צריך להיות בעלי הדירות, או שגם דיירים השוכרים מספיקים למטרה זו?
תודה רבה!
זאת אומרת שאם 5 מתוך 9 דירות מסכימות, גם השאר מחויבות לציית? האם זה צריך להיות בעלי הדירות, או שגם דיירים השוכרים מספיקים למטרה זו?
תודה רבה!
05-09-2012 15:46:00
תומר שניר
זה נכון להלכה
אבל פרקטית זאת לא הדרך.
הועד הוא תפקיד התנדבותי, ועד שיתבעו אותו על דבר כזה כנראה יתפטר.
תביעה כזאת היא לא הליך כל כך פשוט, הוא דורש זמן, מאמץ (גם נפשי) וכסף שלא בטוח שתראה חזרה. רוב הסיכויים גם שלא כל חמשת הדיירים (מול ארבעה) יתנו לה גבוי לתביעה ואז ממילא הבסיס שלה לתביעה יתערער.
עובדה שרוב האנשים גם כשיש להם בסיס לתביעה נמנעים מלתבוע כדי לא להתעסק עם בתי משפט.
הועד הוא תפקיד התנדבותי, ועד שיתבעו אותו על דבר כזה כנראה יתפטר.
תביעה כזאת היא לא הליך כל כך פשוט, הוא דורש זמן, מאמץ (גם נפשי) וכסף שלא בטוח שתראה חזרה. רוב הסיכויים גם שלא כל חמשת הדיירים (מול ארבעה) יתנו לה גבוי לתביעה ואז ממילא הבסיס שלה לתביעה יתערער.
עובדה שרוב האנשים גם כשיש להם בסיס לתביעה נמנעים מלתבוע כדי לא להתעסק עם בתי משפט.
הרבה יותר פשוט ויעיל להחליף את הועד.
05-09-2012 15:48:00
תומר שניר
זכות ההצבעה היא של בעלי הדירות בלבד
לשוכרים אין מילה בעניין (אלא אם כן יש לבם יפוי כח מבעל הדירה להצביע בשמו).
05-09-2012 16:32:00
נחמיה פלוטקין
אני מסכים. אבל….
השאלה שלה הייתה על צעדים משפטיים אפשריים.
ראה בתחילת השירשור.
אני סבור שעלינו לתת את כל המידע ולהשאיר את הבחירה לשואל.
מובן שראוי וגם רצוי לצרף את המלצתנו ואני [כאמור בכותרת] מסכים לגמרי עם המלצתך.
ראה בתחילת השירשור.
אני סבור שעלינו לתת את כל המידע ולהשאיר את הבחירה לשואל.
מובן שראוי וגם רצוי לצרף את המלצתנו ואני [כאמור בכותרת] מסכים לגמרי עם המלצתך.
05-09-2012 16:52:00
תומר שניר
גם אני מסכים איתך