פיצוץ צנרת

הנדון: נזק לצנרת בדירה 3
היננו דיירים בבניין 8 קומות עם ועד בית משותף, בקומה הראשונה. בקומת הקרקע, קיים מקלט. בשל בעיה של נזילת מים למקלט והצפה, נעשתה החלפת צנרת במקלט. הועיל ולמרות החלפת הצנרת המשיכה נזילת המים לתוך המקלט, החל ועד הבית לעשות בדיקה של ארון המים החיצוני בכל קומה ע"י אינסטלאטורים. בבדיקת ולפי הערכתם קיימם נזילה בקומה הראשונה. תחילה חשבו של הנזילה של דיירים מדירה 2, וכעת הם סבורים כי הנזילה נמצאת בדירתנו דירה 3.
במשך מס´ ימים פנו אלינו חבריי ועד הבית בבקשה חוזרת ונשנת לזמן אינסטלאטור לביתנו בטענה כי קיימת בעיה בצנרת-פיצוץ. אציין כי הועד בשבוע האחרון נוקש על דלתנו יום-יום ואף לעיתים מס´ פעמים ביום. לדבריי חבריי הועד לפי בדיקת 2 אינסטלאטורים של השעון בארון החיצוני של הדירה אובחן פיצוץ של צנרת בדירתנו. נענו לבקשת הועד וזימנו אינסטלאטור מטעם הביטוח. האינסטלאטור מצא כי אין בעיית צנרת בביתנו, עבור שירותו נאלצו לשלם 50 ₪. על אף בדיקת האינסטלאטור חבריי הועד חזרו וטענו כי קיימת בעיית צנרת ביתנו, וכי יש לעשות בדיקה מקיפה ולהוציא לבנים מהרצפה ולבדוק שוב. לדבריהם בשל מוצאנו האתיופי האינסטלאטורים לבטח ניצלו את בורותינו, בכדי לעשות בדיקה חפיפניקית. בלשונם "אמרו בגלל שאתם אתיופים תאם לא מבינים כלום. אז סתם לא בדקו. ככה זה ביטוח משלמים משלמים והם לא רוצים להוציא כסף". חבריי הועד הוסיפו ואמרו כי זה מקרה דחוף שיש לטפלו במידי, אחרת תהיה סגירה של ברז המים לביתנו. משלא נותרו לנו ברירה ובקשות הועד חזרו ונשינו, נאלצנו לזמן אינסטלאטור בפעם השנייה לביתנו. אציין כי לא היה מדובר באותו האינסטלטור. בבדיקת האינסטלאטור השנייה בתאריך 27.06.2012 הייתה נוכחת חברת ועד הבית (טובה). בבדיקה ראשונית אותו אינסטלאטור טען כי לא קיימת בעיה עם הצנרת. חברת ועד הבית הטיחה בו בדברים ואמרה כי הוא עצלן שאינו מוכן לעבוד וממהר לחברתו בבית, מכיוון שהיה בשיחה טלפונית באותה העת. בנוסף האינסטלאטור דיבר טלפונית עם ועד בית נוסף שצעק והתריע כי קיימת בעיה וודאית עם הצנרת וכי יש להוציא לבנים ולבדוק. לדבריי האינסטלאטור אין צורך בפתיחת הלבנים לשם איבחון בעיית הצנרת ופתיחת הלבנים, תוביל חיוב שלא לצורך את הדיירים. בשל הלחץ שהופעל עלינו בטענה " כי קיימת בעיה ודאית בצנרת בביתנו" הוחלט להוציא מס´ לבנים לבדיקת הצנרת. בשל התעקשותם של הועד הוחלט להוציא לבנים באזור שלדעתם עובר צנרת הבית, על אף שהאינסטלאטור קבע כי הוא מכיר את בניית הבתים הזו וצנרת מים לא עוברת בשטח זה. מיותר לציין כי לא נימצא צנרת באזור המבוקש. לבקשת הועד נפתחו עוד כמה לבנים במוקד נוסף ששם עוברת הצנרת, בכדי לבדוק קיימות או אי-קיימות בעיית הצנרת. אף בבדיקה זו לא הוכח כי קיימת בעיית צנרת, עבור בדיקה זו שילמנו 100 ₪. לדעת האינסטלאטור, הבעיה הינה חיצונית בברז בארון המים בכניסה לביתנו ויש לטפל תחילה בבעיה זו, ואם לאחר 24 שעות עדיין קיימת נזילה, לפנות שוב לביטוח לזמן אינסטלאטור נוסף. באותה העת נמסר לנו מחברת הועד (טובה) כי היא תדאג לכך שלמחרת בבוקר בין 8:00 ל-9:00 ידאגו ללבנים וריצוף הרצפה בביתנו ע"י האינסטלאטורים שלהם שבאים לבדיקה חוזרת.
כרגע בסלון ביתנו ובכניסה ליד הדלת. ישנם מס ´ בלטות חסרות, חולות ולבנים שבורות. הועד לא קיים את ההבטחתו, כאמור לריצוף הבלטות החסרות. פרט לעבודה שזה מסכן שהותינו בבית, וזהו בית עם ילדים קטנים. בל נישכח את העובדה כי הוצאנו משאבים כספיים. 150 ₪ על אינסטלאטור ועוד קניית לבנים וריצוף שטרם טופל.
היום בתאריך 29.06.2012 נקשו על סף דלתנו שניים מדיירי הבניין. הדיירים פנו אילנו באותה טענה כי קיימת בעיית אינסטלציה בביתנו וכי יש לזמן אינסטלאטור באופן דחוף לתקנו. משהוסבר להם כי הוזמנו שני אנשיי מקצוע לבדוק את הבית ולא קיימת בעיה, נדמה היה כי המידע נפל על אוזניים ערלות, הם פשוט לא היו מעוניינים לשמוע ורק להשמיע. במהלך הויכוח הסוער שבו איש מדייר הבית לא ניסה להאזין לדיברנו ורק להטיח. הם נכנסו לתוך ביתנו עשו סיור בבית ואבחנו כי הבית זקוק לאינסטלציה וכל האינסטלציה בבית "דפוקה" וכך האינסטלאטורים שזימנו. האישה סיפה כי הדייר הינו בעל ההשכלה גבוהה ואף היא ולכן הם יודעם על מה מדובר. בתגובה נענתי כי אין זה אומר כי השכלה גבוהה מקנה לך ידע באינסטלציה וגם אני בעלת השכלה גבוהה (אחות מוסמכת עם תואר מאוניברסיטת תל-אביב), תגבותה הייתה "אויי.. באמת". משהתפלאתי לתגובתה ואמרתי " קשה לך להאמין שלאתיופים יש השכלה גבוה", היא הגיבה בזלזול וסובבה גבה בכדי לא לשמוע. מיותר לציין כי במהלך שהותם הם פנו אילנו בזלזול והשתמשו במילים כמו "שתקי" ו-"סתמו את הפה" וכדו´.
התחושה היא שהחבל כרוח סביב צווארנו והוא רק מתהדק ומתהדק. חבריי הועד התאגדו מולנו ומטרידים אותנו. עייפנו כבר, מרגישים מושפלים ומתוסכלים. חנקו אותנו, עשקו אותנו ואנסו אותנו. איננו יודעים כיצד לנהוג.
בתודה מראש
דירה 3

29-06-2012 15:59:00
נחמיה פלוטקין
ראשית אני רוצה לחזק אתכם ולעודד אתכם

כואב מאוד לקרוא על היחס המשפיל אותו קיבלתם על לא עוול בכפכם.
אנו כאן נשתדל לעזור ככל הניתן.

ראשית אני רוצה לציין בפנייך שאתם לא אמורים לשלם על כל הבדיקות והתיקונים!
מכיוון שהסיבה לכל הסדיקות והרמת הבלטות הייתה תקלה ברכוש המשותף הרי שהאחריות על כל זה היא על וועד הבית.
אני מצרף כאן את סעיפי החוק הרלוונטים ואני מצרף הסבר מפורט כדי שתוכלו להיצגו בפני וועד הבית:
בחוק המקרקעין יש תוספת לסעיף 64 לחוק. תוספת זו היא למעשה התקנון המצוי. התקנון המצוי חל באופן אוטומטי על כל בניין משותף כל עוד לא החליטו בעלי הדירות לקבוע תקנון מוסכם שקובע אחרת. ברוב הבתים במדינת ישראל חל התקנון המצוי.
בסעיף 4 בתקנון המצוי כתוב כך:

. (א) בעל דירה חייב להרשות שיבוצעו בדירתו העבודות ההכרחיות להחזקתו התקינה של הרכוש המשותף, ולתכלית זו רשאים חברי הנציגות ובני אדם הפועלים בשמה להיכנס לדירתו ולבצע בה עבודות כאמור.
(ב) פגעו העבודות האמורות בדירה, חייבים בעלי כל הדירות להשתתף בהוצאות החזרת המצב לקדמותו בשיעור שבו הם משתתפים בהוצאות החזקת הרכוש המשותף.

סעיף ב קובע במפורש שאם העבודות [כמו זו שעשו אצלכם] פגעו בדירה שלכם, הרי שחובת התיקון היא על כל הדיירים [כלומר דרך קופת הוועד] – ולא עליכם !!!

לכן, עליכם לחזור לוועד ולדרוש באופן חד משמעי;
1. שיתקנו את המצב באופן מיידי.
2. שיחזירו לכם את הכספים שהוצאתם לשווא. [לעניין זה הראו לו את האמור בחוק. במידה ולא יסכימו לשלם, שווא לשקול לגשת לתביעה בפני המפקח על המקרקעין. אמנם הסכום אינו כה גבוה אך יש פה עניין עקרוני ואם אתם תעמדו על שלכם ילמדו לכבד אתכם להבא.]
3. שיפסיקו להטריד אתכם [וגם על כך שווא לבדוק היבטים חוקיים שאיני בקי בהם].

גם לגבי המילים הגסות (שתקי, תסתמי וכו´) אני לא יודע אבל שווא לבדוק אם ניתן לתבוע על כך.
בכל אופן כדאי מאוד להתחיל להקליט את כל השיחות שלכם איתם.

אסור לאף אחד להיכנס לבית שלכם ללא רשותכם. אל תרשו לאף אחד להיכנס!

פרט שעדיין לא שאלתי היא האם הבית שלכם או שאתם שוכרים?

עימדו על זכותכם!
דירשו לקבל יחס נכון והוגן!
זיקפו ראש ואל תיפלו ברוחכם!

אנחנו איתכם!

[הערה:
אל תחשבו שמיד כשתפנו אליהם תקבלו את הכסף. זה בטח לא יקרה, אבל הם (הוועד והדיירים) ילמדו לא להתחיל אתכם, יבינו שיש לכם עמדה והבנה, ולבסוף אני מניח שתקבלו גם את הכסף.
זה לא קשור לצבע עורכם אלא להתנהלות של וועדי בתים במקומות רבים.
היו סבלניים כיאה למידות האציליות של עדתכם ובסוף תראו איך שתצאו וידכם על העליונה!].

שבת שלום !

29-06-2012 17:56:00
אילנית פרדה
ראשית , אני רוצה להודות

תודה עמוקה על התייחסותך המלאה לדבריי.בהחלט הארת את עיניי.
בעניין שאלתך לגבי הבית , רכשנו אותו מ"עמידר" לפני מספר שנים.
דבר אחד שארצה לדעת זה במידה ויתברר שאכן הבעיה היא אצלנו בצינורותוחברת הביטוח אכן לא בדקה כראוי את האינסטלציה , כיצד עלינו לנהוג ?

29-06-2012 18:21:00
נחמיה פלוטקין
זה מה שרציתי להשלים

1. אכן סביר שהאינסטלטורים של חברת הביטוח רצים לא למצוא תקלה.
לצערי זו תופעה ידוע שאנשים מקבלים כסף כל עוד הם לא מוצאים בעיה. כך גם בוועדות לקביעת אחוזי נכות לחיילים. מי שייתן יותר מידי יעוף מהוועדה [שמעתי מגורם מוסמך].

לכן, למעשה היה רצוי שוועד הבית יזמין בתיאום איתכם אינסטלטור פרטי שייתן חוות דעת בכתב(!) לשני הצדדים.

2. כמו כל הדברים בבית משותף אף הצנרת בבניין משויכת לאחת משתי קבוצות;
א. צנרת פרטית
ב. צנרת משותפת

הגדרת צנרת משותפת היא צנרת המשמשת ליותר מדירה אחת.
חשוב להבין שאין זה משנה היכן עוברת הצנרת אלא רק ההיבט התפקודי שלה; יכולה להיות צנרת פרטית שעוברת בשטח המשותף ויכולה להיות צנרת משותפת שעוברת בתוך בית פרטי.

לכן:
3. גם אם ימצאו אצלכם בדירה נזילה, עדיין יש לבדוק למי שייכת הצנרת. [וחשוב להגדיר זאת לאינסטלטור מראש!].

4. בעל הצנרת התקולה הוא זה שישלם את כל הנזק. כלומר, אם תתגלה נזילה בצנרת פרטית שלכם הרי שהאחריות היא עליכם ואתם צריכים לשאת בתשלום.
ואילו אם תתגלה נזילה אצלכם בבית אך הצנרת היא משותפת הרי שאחריות התשלום היא על כלל בעלי הדירות.

אני שב ומזכיר שמי שצריך להזמין את האינסטלטור [וגם לשלם לו בהתחלה] זה הוועד. הוא זה שמטפל בתקלה ברכוש המשותף ועד שלא הוכיח אצל מי התקלה הוא לא רשאי לגבות או לדרוש לשאת בהוצאות.

לגבי תיקון המרצפות שהורמו לשווא:
1. אולי כדאי לחכות עד שיעשו בדיקה נוספת?
2. בכל מקרה על הוועד לתקן זאת על חשבונו(!!) באופן מיידי!
במידה ולא יעשה זאת תוצואו לו מכתב רשום שעליו לתקן במיידי! ובלא דחייה של יום נוסף, את הנזק שנעשה לבית.
תציינו שבמידה ולא יעשו זאת במידי כנדרש, תמצאו לנכון להביא בעל מקצוע מטעמכם ויהיה עליהם לשאת בעלות התיקון.

אל תתנו לאף חצוף להיכנס לבית שלכם.
גם לוועד אסור להיכנס בלא אישורכם. אבל כדאי שתרשו לו ללוות את האינסטלטור בזמן העבודה.
את הדיירים תנפנפו ממכם ואם יציקו תגידו להם שתגישו נגדם תלונה על הצקות. אם יש אצלכם שוטר קהילתי כדאי לשקול לערב אותו שיעצור את ההתנהגות הזאת. אמנם על פי רוב המשטרע לא עושה הרבה [ואני מאוד מאוד לא מחזיק מהם] אבל לעיתים התערבות של שוטר כזה עושה קצת סדר בבניין.

29-06-2012 19:00:00
אילנית פרדה
תודות

תודה רבה על ייעוץ והכוונה באיך להתנהג בסיטואציה המצערת שנקלעתי אליה. אכן עזרת לי רבות. אדע לעמוד על שלי וכן לנהוג בסבלנות הנדרשת. סעיפי החוק שציינת יהוו עבורי הוכחה משפטית נגד חברי וועד הבית, ויוכיחו את צדקתי. רוב תודות.
שבת שלום ומבורך.
29-06-2012 19:04:00
נחמיה פלוטקין
שבת שלום

ותנשמו עמוק כי זה לא יהיה קצר ולא יהיה קל [מהנסיון]
ואם תתכוננו לכך ותהיו מודעים לכך, ולא תקחו את זה אישי – יהיה לכם קל יותר.

המוטו הוא: "ספיציפי, עקבי וסבלני".
לא להתלהם מול אף אחד אבל לעמוד על שלך בעיקביות ובתוקף.

בסוף מצליחים!

30-06-2012 23:32:00
אילנית פרדה
ד"א האם יכול להיות שלחברת ביטוח

לא יהיה מכשיר לאיתור פיצוץ בצנרת??. שני האינסטטורים שבאו לביתנו באו ללא המכשיר. אחד האינסטלטורים טען כי זהו מכשיר יקר ולא קיים בביטוח ובעצם כתוצאה מכך היה צורך להוציא בלטות מהרצפה שלא תרמו לאבחון וודאי.
01-07-2012 01:51:00
נחמיה פלוטקין
זה לא קשור לחברת הביטוח

לחברת הביטוח אין שום מכשיר לשום דבר. יש לה בעלי מקצוע שעובדים עבורה. אבל הם לא עובדים שלה אלא עצמאיים שיש להם הסכם איתה.
רוב האינסטלטורים אין להם את המכשירים האלו. הם לא צריכים אותם בשביל העבודות שהם מקבלים ולכן לא משקיעים לקנות את זה.

אכן, טוב יעשה וועד הבית אם יביא בעל מקצוע שיש לו מכשיר כזה לאיתור נזילות דרך הקירות. זה אמנם עולה כסף אך בסוף יוצא יותר זול.

01-07-2012 13:48:00
אילנית פרדה
שוב תודה על הכל..

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    דיונים נוספים:

    בבניין קיימים מעל ל-5 דיירים החייבים מיסי ועד, האם ניתן לתבוע את כולם בתביעה אחת או יש לתבוע אינדבידואלי, אם כן כיצד זה ניתן לבצוע...

    הדייר בדירה שמעלי ערך שיפוצים בדירתו שכתוצאה מהם נגרם נזק לצנרת המשותפת, אחת הדירות בבניין הוצפה ונגרם לה נזק רב. האם העובדה שהנזק נגרם לצנרת...

    בבית משותף, הוחלט לפני 20 שנה שכל דירה תשלם סכום זהה לוועד הבית. לפני כשנה הורחבו רוב הדירות. בעלי הדירות שלא הורחבו דורשים לשלם ע"פ...

    שלום, אני מחפש קובץ של "הקם ועד שכונה – למתחילים" האם קיים משהו בסגנון? האם יש מדריך להקמת ועד שכונתי? אני לא יודע לאיפה לפנות...

    מזה כ-10 שנים אני גר בבית משותף (12 דיירים) אשר לא מגודר מכיוון דרום (קיימת אפשרות שהיתה גדר לפני שהגעתי). חלק מהדיירים רוצים לבנות גדר...

    אני גר בבית משותף בו לכל דייר יש חנייה ספציפית פרטית שלא רשומה בטאבו (קומת עמודים), זאת עפי הסכם ישן מאוד בין הדיירים (לפני יותר...

    לעו"ד עפר שחל שלום, אנא ראה את שאלתי ואת תשובת האגודה לתרבות הדיור: השאלה: היכן מעוגנת בחוק זכותו של דייר המשלם מיסי ועד בית, לקבל...

    לעו"ד עפר שחל שלום בכל ארגון, כאשר יש סיבה לחשוב כי ענייני הכספים אינם מתנהלים כשורה עולה שאלת הביקורת. בחינה מעמיקה של דו"ח כספי לא...

    רציתי לדעת האם ישנה דרך חוקית להתנגד לשיפוצי הבית על ידי אביו של ועד הבית תמורת סכומים כפולים מאלה המוצעים על ידי דיירים אחרים או...

    בוקר טוב עו´ד שלח קראתי שכבר דנתם בנושא כאוב זה אך לצערי אני חדשה בפורום לכן אבקש לשאול אותך מה החוק אומר לגבי הכספים שהוועד...

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות Wi-Fi
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן