שלום,
בבניין בו אני גר היה צורך לעשות תיקון צנרת/ביוב של הבניין. התיקון מתבצע בשטח חצרו של דייר בעל דירת גן.
העניין הוא כזה: התיקון חייב חפירה בשטח החצר הפרטית ועבודה בה ובינתיים מתמשך כבר 3 ימים לסירוגין (ועדיין לא נגמר) ומחייב את בעלי הדירה להיות נוכח בבית.
בעל הדירה דורש מהוועד לשלם לו את אובדן ימי העבודה + פיצוי על עוגמת נפש על כך שהחצר שלו נראית כאתר בנייה.
חשוב לציין כי התיקון נעשה במסגרת ביטוח שיש לבניין.
בבניין בו אני גר היה צורך לעשות תיקון צנרת/ביוב של הבניין. התיקון מתבצע בשטח חצרו של דייר בעל דירת גן.
העניין הוא כזה: התיקון חייב חפירה בשטח החצר הפרטית ועבודה בה ובינתיים מתמשך כבר 3 ימים לסירוגין (ועדיין לא נגמר) ומחייב את בעלי הדירה להיות נוכח בבית.
בעל הדירה דורש מהוועד לשלם לו את אובדן ימי העבודה + פיצוי על עוגמת נפש על כך שהחצר שלו נראית כאתר בנייה.
חשוב לציין כי התיקון נעשה במסגרת ביטוח שיש לבניין.
יש לי 2 שאלות:
1. האם חברת הביטוח צריכה לדאוג להחזיר את החצר לקדמותה כולל צמחים ודשא שהיו שם או רק ללתקן את הצנרת ולחסום את הבור?
2. האם הדייר באמת זכאי לתשלום אותו הוא דורש? ואם כן, האם חברת הביטוח צריכה לשלם זאת או ועד הבית(מכספי הועד).
תודה מראש
22-02-2014 13:22:00
עפר שחל
ת
התקנון המצוי קובע חד משמעית
עבודות לבדק הרכוש
4. (א) בעל דירה חייב להרשות שיבוצעו בדירתו העבודות ההכרחיות להחזקתו התקינה של הרכוש המשותף, ולתכלית זו רשאים חברי הנציגות ובני אדם הפועלים בשמה להיכנס לדירתו ולבצע בה עבודות כאמור.
(ב) פגעו העבודות האמורות בדירה, חייבים בעלי כל הדירות להשתתף בהוצאות החזרת המצב לקדמותו בשיעור שבו הם משתתפים בהוצאות החזקת הרכוש המשותף.
22-02-2014 15:53:00
אבי גפה
אין שאלה לגבי החזרת הנכס לקדמותו
אין שאלה לגבי החזרת הנכס לקדמותו אלא לגבי הפיצוי על אובדן ימי העבודה שהוא דורש
22-02-2014 15:58:00
אבי גפה
ולגבי הפיצוי על עוגמת הנפש
מה לגבי ימי העבודה ועוגות נפש
23-02-2014 14:02:00
עפר שחל
ת
הוא יכול לדרוש. האם ראית רכיב כזה בסעיף שציטטתי מהתקנון המצוי?
23-02-2014 14:08:00
אבי גפה
אין התייחסות לפיצוי בתקנון
לא מצאתי שום התייחסות בתקנון המצוי לפיצוי הדייר. יכול להיות שזה כבר לא קשור לדיני מקרקעין אלא לנזיקין ולכן זה לא מופיע.
מה דעתך?
23-02-2014 20:32:00
דינה דיין
בתביעה בפני המפקח – אין אפשרות לקבל סעד כזה
אבל אם התביעה מוגשת לבית המשפט השלום – כן ניתן לתבוע פיצוי על נזקים עקיפים, לרבות עוגמת נפש.
