לעו"ד שחל שלום,
עובד הנקיון שעבד בבניין שלנו במשך 15 שנה נפטר.
פנינו לביטוח הלאומי ונאמר לנו כי אנו לא חייבים לשלם פיצויים [ביטוח לאומי שולם עבורו בשנים אלו]
לאחרונה פנה אלינו עורך דין בטענה כי אנו חייבים לשלם למשפחתו פיצויי פיטורין, שכר של חודש עבור כל שנת עבודה.
רציתי לדעת האם זהו החוק וכן מה צריכות לעשות משפחות שקנו דירה בבניין רק לאחרונה [לפני שנתיים ].
תודה על תשובתך,
דורית כהן, אשקלון.
עובד הנקיון שעבד בבניין שלנו במשך 15 שנה נפטר.
פנינו לביטוח הלאומי ונאמר לנו כי אנו לא חייבים לשלם פיצויים [ביטוח לאומי שולם עבורו בשנים אלו]
לאחרונה פנה אלינו עורך דין בטענה כי אנו חייבים לשלם למשפחתו פיצויי פיטורין, שכר של חודש עבור כל שנת עבודה.
רציתי לדעת האם זהו החוק וכן מה צריכות לעשות משפחות שקנו דירה בבניין רק לאחרונה [לפני שנתיים ].
תודה על תשובתך,
דורית כהן, אשקלון.
18-08-2008 01:51:00
דינה דיין
כן, עובד ניקיון שנפטר זכאי לתשלום פיצויי פיטורין.
הדבר נקבע בחוק פיצויי פיטורין :
בעל דירה חדש בבניין יצטרך לשלם כמו שאר בעלי הדירות, אבל יוכל לחזור למוכר הדירה ולהתחשבן איתו ובלבד שיש בהסכם שביניהם סעיף המטיל תשלום כזה על מוכר הדירה לגבי תקופת מגוריו היחסית בבניין.
