ב-12 השנים האחרונות עובד בבניין בו אנו מתגוררים, אדם מבוגר כמנקה הבניין.
בחודשים האחרונים המנקה חלה ונאלץ לעבור ניתוח, וכעת נמסר לנו מוועד הבית שעלינו להשתתף בדמי הפיצויים שמגיעים לו על עזיבתו.
עד כאן הכל תקין ולגיטימי, אלא שאנחנו עברנו לבניין רק לפני שנתיים ולא נהנו מכל השנים שבהם עבד, ועל-כן ברצוני לשאול – האם מכיוון שוועד הבית (התרשל? ו)לא גבה במשך השנים אחוזים לפיצויי פרישה עבור המנקה מדיירי הבניין בכל השנים בהם הוא עבד – זה נכון (ומותר?) לחייב דיירים כמונו בתשלום פיצוי מלא עבור 10 שנות עבודה שבהם כלל לא התגוררנו בבניין?!
האם אנו יכולים לדרוש להשתתף באחוזי הפיצויים רק על השנתיים שבהם היינו גרים בבניין?
ואם כך, מה בנוגע לדיירים שגרו שנים רבות בבניין ולפני שנה למשל עזבו אותו? האם אפשר לחייבם, למרות שהם כבר לא גרים בבניין?
תודה מראש,
אבנר
אני מסכים שהייתה התרשלות של הוועד, אך ניראה לי שלא אני צריך לשלם את המחיר כולו, אלא עלי לשלם בצורה מלאה את פיצויי הפרישה בגין השנתיים בהם גרנו בבניין, ועל 10 השנים הנוספות על ועד הבית לחלק את התשלום שהוא פרי רשלנותו על כל הדיירים (מלבד ההשתתפוות הרגילה שלהם על כל התקופה בהם המנקה שירת אותם)
כפי שקריו כבר כתב רשלנות הועד היא רשלנות היא של כל בעלי הדירות וזה כולל גם אתכם. דווקא אתם כבעלי דירה מושכרת הייתם צריכים להיות ערים לשמירה על זכויותיכם (כנגד השוכרים) יותר מבעלי דירות אחרים שכן גרו בדירתם ולא היה להם ניגוד אינטרסים.
לא כך?
