ברצוני לשאול לגבי אפשרות של הריסת בית ישן ע"י קבלן ובניית חדש גדול יותר במקומו. לאיזה פיצוי זכאים הדיירים. האם לדירה אחת או יותר מז
18-05-2006 22:50:00
מיקי עין דור
פינוי-בינוי
מקובל שהפיצוי הינו דירה חדשה, וכן שכ"ד בתקופת הבניה (בנוסף לכל עלויות מיסוי).
אבל, מובן שכל מקרה צריך להיבחן לגופו. תלוי בשווי הדירה הקיימת, בעלויות הבניה של הדירה החדשה; וביחס בין מספר הדירות המתוכנן לזה הקיים.
בכל מקרה, זו אינה שאלה לפורום, מאחר ויש לבצע בדיקת כדאיות כלכלית של הפרוייקט המתוכנן. כדאי שכל הדיירים המתפנים יתאגדו, וביחד תפנו לבעל מקצוע (שמאי מקרקעין הבקי בנושא), שיבדוק עבורכם הנושא.
אבל, מובן שכל מקרה צריך להיבחן לגופו. תלוי בשווי הדירה הקיימת, בעלויות הבניה של הדירה החדשה; וביחס בין מספר הדירות המתוכנן לזה הקיים.
בכל מקרה, זו אינה שאלה לפורום, מאחר ויש לבצע בדיקת כדאיות כלכלית של הפרוייקט המתוכנן. כדאי שכל הדיירים המתפנים יתאגדו, וביחד תפנו לבעל מקצוע (שמאי מקרקעין הבקי בנושא), שיבדוק עבורכם הנושא.
