אנו וועד בית של בניין רב קומתי.
קיבלנו את תפקיד הוועד לפני 4 חודשים.
לאחרונה, החלטנו לפטר את המנקה שעבדה בבניין (עובדת 6 ימים בשבוע, כל יום בין שעה לשעתיים על שכר של 1400 ש"ח )לפני כניסתנו לתפקיד כשנה. (קרי המנקה עובדת כשנה וארבעהחודשים) .
בידי הוועד הקודם מסמך עליו חתומה המנקה, ובו היא מצהירה כי היא עצמאית, וכי אין שום יחסי עובד מעביד בין הבניין לבינה.
כשאנו נכנסו לוועד- החלטנו כן לשלם עליה ביטוח לאומי- לכל צרה שלא תבוא.
חשוב לציין, כי היא עבדה בעברה הרחוק אצלנו 10 חודשים ע"י הוועד הראשון של הבניין, פוטרה ושולמו לה כספי הבראה וחופש – (לא פיצויים). ולקחו מנקה אחרת, אחרי 4 חודשים שכרנו את שירותי הניקיון שלה שוב- לתקופה הנדונה של השנה וחצי.
עתה, כשאנו מפטרים אותה – אנו רוצים לדעת:
1) כמה פיצויים מגיע לה? האם על פי שבועיים או לפי חודש.?
2) האם בכלל מגיע לה פיצויים אחרי שהיא הצהירה שהיא עצמאית? אנו חשבנו שלא – אך היא פנתה להסתדרות ומשם נשלח לנו מכתב הדורש לשלם לה פיצויים על שנתיים וחצי.
3) היא הייתה חותמת על קבלות ידניות ולא מוציאה חשבונית מס. כיום היא טוענת שהיא "נאנסה"לחתום על המסמך ושזה "לא תופס" . מה עושים?
נודה לתשובתכם המהירה.
ההסתדרות היא אכן הכתובת לבירור כל החוקים בנושא, ההסתדרות שמעה ככל הנראה רק את הצד של המנקה, אניט ממליץ לכם לגשת גם כן להסתדרות ולומר את הצד שלכם ולהגיע להסדר הולם לשני הצדדים.
אם היא אכן עצמאית ועבדה "בשחור" תוכלו בוודאי להגיע להסדר טוב…
ב ה צ ל ח ה !