פאנג שואי, חמשת האלמנטים

חמשת האלמנטים

חמשת האלמנטים מיצגים חמש תנועות בסיסיות של אנרגיה, ומסמלים שלבים של שינוי. הפילוסופים הסינים העניקו משקל רב לתורת חמשת האלמנטים (היסודות), המשמשת כלי רב עוצמה לאבחון והבנת היסודות המרכיבים את הקוסמוס והנכלל בתוכו. לכל אלמנט יש אנרגיה ספציפית וכולם יחד מייצגים את כל האפשרויות, הכיוונים, עונות השנה, זמנים, צבעים, רגשות, טעמים, ריחות, מזון, חיות ומספרים.

feng-shui

המים

מייצגים את נקודת העיבור בו העובר כמו הזרע הטמון באדמה, אוסף את האנרגיה לפני הפריצה החוצה. העץ מייצג את הלידה, הפריצה ותקופת הצמיחה המהירה. האש מייצגת את הבגרות, עיצוב המבנה והשיא. האדמה מייצגת את הבשלות בה הזרע הפך לשתיל והילד לבוגר. זו התקופה בה חווים את הפריחה וממשים את הפוטנציאל. המתכת מייצגת את תחילת הדעיכה הבלות והזקנה. מחזור זה מסתיים שוב באלמנט המים שם נחווה סיום והתחלה מחדש. התהליך המחזורי מיוצג ע"י שני מעגלים: מעגל היצירה ומעגל הבקרה. מעגל היצירה מתאר יחסים הדומים ליחסי אם ובן, כאשר אלמנט אחד יוצר את השני כשם שהאם מזינה את בנה. מים (אם) משקים את העץ (בן) וכך יוצרים אותו. עץ (אם) מזין אש (בן) בכך שהוא מספק לאש חומר בעירה. תוצר האש הוא אפר שיוצר את האדמה. אדמה תומכת במתכת ע"י יצירת מתכות ומינרלים. מתכת מזינה מים ע"י מתכות המעלים את איכות המים. במידה ואחד האלמנטים אינו מזין כראוי את הבא אחריו נוצר חוסר, עודף או חסימה ומשתבשת הזרימה ההרמונית של כל המעגל. מעגל הבקרה קובע גבולות ודואג ששום אלמנט לא יחרוג מעבר לגבולותיו. מים מכבים אש ויכולים לשלוט בעוצמתה. אש מתיכה מתכת. מתכת חותכת עץ. עץ גדל על פני האדמה. האדמה מכסה את המים. שיבוש במנגנון הבקרה גורם לאלמנט אחד להשתלט על אחר ולהחליש את תפקודו. מבנים אלו של זרימה ניתן להשליך על כל אובייקט שנבחר. אובייקטים חיצונים כמו בתים, בניינים וגינות, או פנימיים כמו חמשת טיפוסי האישיות, אשר משמשים כלי רב עוצמה לאבחון ומעצבים את המבנה הבסיסי שלנו, את ההתנהגות, העוצמות, החולשות, הרגשות, הרצונות ומטרות שתמיד מייצגות גם את ביתנו וסביבתנו שנבנים או נבחרים עפ"י מערכת האמונות שלנו.

אלמנט עץ

עץ מייצג פריצה, נחישות, אתגר וגמישות. עונתו אביב. הכיוון מזרח ודרום מזרח. האקלים רוח. הטעם חמוץ. הצבע ירוק וכחול. טיפוס העץ בונה לחץ ומתח בחייו על מנת לפעול. דרוך ונחוש הוא פותר בעיות. יוצר מאבקים, פועל לעולם בתחרות ותמיד אוהב לנצח. דורש שליטה מוחלטת לעצמו ומעצמו, עומד בכל לוח זמנים ומקטר על כל דקה שבוזבזה לריק. יוצר שינויים, קובע מטרות, כללים וחוקים ותמיד שובר אותם. אינדיבידואליסט עצמאי, אינטואיטיבי ומסתכן ובד"כ סומך על תחושות הבטן שלו. החלטי, מהיר ובעל חזון אשר צופה מספר מהלכים קדימה. חסר סבלנות, כועס ויכול להתפרץ כמו קטר ולאבד שליטה בקלות. משחרר אנרגיות בהתפרצויות רגשיות ולא מומלץ לטיפוסי אדמה להתקרב ברגעים אלו. כשהוא ירוד זה בד"כ קיצוני, כיוון שאינו יודע לקחת מנוחה כשצריך. כשהוא בירידה הוא תשוש, מרוגז כעוס ומתוסכל. מחפש בדחיפות דלק שיניע מחדש את המכונה, אולם אז כבר אין לו את האנרגיה ליצור, לברוא, להציב כיוונים ומטרות מחודשות והוא הופך רגיש ופגיע ולא סומך על עצמו כבעבר.

אלמנט עץ בבית עץ מייצג מבנים בעלי צורה מלבנית חדה ומשויך לצד המזרחי והדרום מזרחי של הבית. הוא אחראי לזרימה, שינוי כיווני זרימה, פיזור ושליטה בזרימת הצ'י בבית ובסביבה. האובייקט המייצג בצורה הטובה ביותר אלמנט עץ, זה עציצים וצמחים חיים, פורחים ומטופחים, כאלה שעושים הרמוניזציה, לא כורסא או רהיט עץ אחר אלא אם כן הכוונה היא להאט את זרימת הצ'י ואז אפשר להשתמש גם בבמבוק, רהיטי במבוק או במבוק טבעי. ביטויי צבע ירוק / כחול בחדרים מזרחיים ודרום מזרחיים אפשריים גם הם. ישנם המלצות לצבוע קיר מזרחי בגוון ירוק, לשים וילון ירקרק או כרית ירוקה. אריגים ובדים, עץ בונסאי, רצפת עץ או אובייקט אחר אשר ייצג כהלכה את התנועתיות של העץ. באזור זה, רצוי כל חדר אשר דרושה בו תנועתיות והתחדשות, חופש יצירה ורעיונות מקוריים. רצוי להדגיש שחובה לשמור על המרחב. רהיטים כבדים וחדר צפוף אינם רצויים. כאשר האזור מודגש מידי באנרגית עץ, תהיה תנועת צ'י מהירה מידי ואז יסבלו שם טיפוסי האדמה. מצב כזה יעורר ויכוחים, כעס ומתח מיותר. במקרה כזה של אנרגית עץ מודגשת מידי כדאי לרכך אותה עם אובייקטים מאלמנט אש (עץ מזין אש וחיזוק האש מחליש עץ). אין להתיר שימוש בחפצי מתכת באזור אלמנט עץ (כאשר האזור לא בעודף) כיוון שמתכת חותכת עץ (מעגל בקרה) ומצב כזה מוביל בקלות לקושי, מתח ובריאות לקויה. אם אין אפשרות לרכך את המתכת ולהוציא אובייקטים כדאי להשתמש באלמנט המים שיפזר את המתכת ויחזק את העץ.

אלמנט אש

אש מסמלת את שיא הפריחה והבגרות. היא חמה מתרחבת ויוצרת התלהבות ושמחה. העונה קיץ. הכיוון דרום. האקלים חם. הטעם מר. הצבע אדום. האש יוצר התרגשות, מחווה ליופי, קסם החוצה את הגבולות המוכרים ומגיע לשיאים של התרגשות, התלהבות ואיחוד. כזהו טיפוס האש במיטבו. מלהיב, מרגש ועל ידי חום ואנרגיה מתרחבת. מאחד אנשים ומוביל אותם למחוזות רחוקים של מודעות ואהבה. מבטל את המוגבלות, הפחד משינוי והקיבעון שאנשים יוצרים ועל ידי הרחבת הגבולות, נותן להם אפשרות לחוות את הרגש והתקווה. טיפוס האש הוא אדם אופטימי ונדיב הנכון תמיד לעזור לאנשים בסביבתו, להקל עליהם, ולהקשיב לצפונות ליבם, לתת עיצהו להראות את הצד המלא, החיובי, המוביל תמיד למצב הרמוני מרגש גם אם מצב זה הוא אשליה. כושר ביטוי מרשים, רגישות, אמפתיה וידיעה מה מרגיש וחושב כל אדם בסביבתו. התמכרות לריגושים ותלות בלתי מתפשרת בסביבה תומכת ואוהדת. לכן הוא תמיד בתנועה וחיפוש אחרי סביבה כזו ואם היא לא בנמצא הוא דועך, כבה, מתבודד ומסתגר עד ההזדמנות הבאה להפעלת המנועים. בנית הפנטזיה, החלום והכוח אשר מושך אותו ללא הרף לממש חלום זה.

אלמנט אש בבית אש מייצגת מבנים בעלי צורה משולשת, פירמידות, כנסיות ומקדשים שבחלקם אף בולט הגוון האדום המשויך גם לאלמנט אש. אש היא שיא היאנג המשויכת לאזור הדרומי בבית. הצבע אדום, אך צריך להשתמש בו בעדינות רבה כיוון שהוא דינאמי וממריץ. על כן רצוי להשתמש רק בכתמי צבע, כיוון ששימוש עודף יכול לגרום לתאונות ומחלות, מתח וחוסר מנוחה. לא מומלץ לשימוש בחדרי שינה לאנשים שאוהבים לישון ללא הפרעות. במשטחים גדולים אפשר להשתמש בגוונים בהירים של אדום או ורוד. הדגשת אלמנט אש יכולה להיות עם נרות (אפשר אדומים) מנורות שמן, או פשוט מנורת לילה עם תאורה אדומה. פלסטיק מייצג אש אך אינו מומלץ כיוון שהוא חוסם צ'י. עודף שימוש באנרגית אש הוא בעל השפעה שלילית על אנשי מתכת האוהבים התכנסות וריכוז, וככלל גורם לפטפטנות יתר, רגשנות ופעילות יתר של הלב. ניתן לרכך עודף אנרגית אש עם אלמנט אדמה, (אדמה היא הבן של האש – אם) בעזרת עציץ חימר, תמונת נוף המשקפת אדמה, או אובייקט אחר. אלמנט מים באזור אש צריך להיות מאוזן על מנת שלא יכבה את האש (מעגל בקרה). במצב חוסר כדאי לבדוק אם אין עודף מהמים ואז ניתן להשתמש באלמנט עץ לאיזון. אלמנט אש המופיע במיטבו בבית גורם שמחה, יחסים טובים ועוזר בשגשוג אישי, חומרי ורוחני.

אלמנט אדמה

מסמלת ספיגה, הזנה ואיזון שאר האלמנטים לפעולה יציבה ומאוחדת. היא אחראית לקרקוע ומימוש היכולות של שאר האלמנטים תוך הקפדה על מינונים וחלוקה של תמיכה נכונה. העונה שלהי הקיץ. הכיוון מרכז, צפון מזרח ודרום מערב. האקלים לח. הטעם מתוק הצבע חום וצהוב לגווניו. טיפוסי האדמה אמורים לדאוג ולאזן את שאר האלמנטים ועל כן הם משרתים את רצונותיהם של הסובבים להם, דואגים ומקרקרים סביבם ביכולת נהדרת של תמיכה והתחשבות, תוך חתירה להגיע לשורש הבעיה ופתרונה כשהכל מלווה בתחושת אמון, ידידות ותשומת לב. הם אוהבים לארח חברים (במיוחד במטבח) ויודעים כיצד לפתוח את ליבם של מכריהם בחביבות מקסימה. הם מפשרים ודואגים לאיחוד משפחות ופתרון קונפליקטים כשהדגש הוא התפקיד המרכזי האובייקטיבי שהם לוקחים על עצמם, שינוי זוויות הסתכלות והזדהות עם כל צד. הם אנשי בית חובבי ביטחון הנוטים לחוסר ביטחון, דאגות והרהורים, שלעיתים מובילים אותם למחשבות מעגליות מייסרות. בשל תנאים אלה הם דואגים לבסס את עצמם, לרכוש נכסים ולהקיף עצמם בשפע המופיע לעיתים בצורת השמנה וחיבה בלתי נשלטת לממתקים. איטיים וכבדים. דואגים לסגור פרצות שאחרים השאירו וגם לוקחים על כך אחריות. כשהעומס והאחריות רבים מידי או שהסביבה אינה הרמונית, הם נכנסים לחוסר פעילות ומתרוקנים, היציבות נעלמת ועצלנות מופיעה יחד עם הרצון לנוע לעבר המקרר.

אלמנט אדמה בבית אדמה מייצגת מבנים בעלי צורה מרובעת, הבנויים בבסיס יציב ורחב על הקרקע. האזור הוא בעיקר מרכז אבל גם צפון מזרח ודרום מערב, המרכז מסמל את הטאי – צ'י, האחדות והמקום החשוב בבית. אזור זה צריך להישאר מסודר ונקי כיוון שהוא אחראי על היציבות, האיזון וההרמוניה בין כל חלקי הבית. אפשר להשתמש בצבעי אדמה, עציץ חימר וחומרי בניה (קרמיקה, אבן, שיש) הקיימים ממילא בכל הבית וצריך להימנע מהדגשה מופרזת. יש לציין שצבעי האדמה פופולריים מאד בצביעת בתים ומשרדים, ללא מחשבה שאדמה בקלות רבה הופכת להיות גורם מעכב, המשרה תחושת כובד וקושי לבטא יצירתיות. סלעים ואבנים מייצגים מצוין אלמנט אדמה אבל צריך לחשוב היטב ולדעת היכן להניח סלע או מסלעה מחוץ לבית כיוון שהרבה פעמים ללא ידע מוקדם הנזק רב על התועלת. אלמנט אדמה מודגש מדי, פוגע במים האחראים על תחום הכסף. במצב זה רצוי לפנות לאלמנט מתכת (בן של אדמה) אשר ירכך את עודף האדמה ויזין את המים. כשהאדמה בחוסר רצוי לפנות לאלמנט אש.

אלמנט מתכת

מייצגת תבניות, התכנסות, עקרונות וכללים. העונה סתיו המסמלת את תחילת הירידה משיא היאנג שהושג בקיץ וכניסה לגבולות ברורים. הכיוון מערב וצפון מערב. האקלים יבש. הטעם חריף. הצבע לבן. טיפוס המתכת יודע להגן על עצמו. מבין היטב את משימותיו שלו ושל הסובבים לו. הוא יודע לקחת מצב כאוטי ולהפיק מתוכו את הסדר הנדרש. חי בתוך גבולות, משמעת וטקסים תוך מתן כבוד ראוי לכל תבנית סדר שיצר לעצמו ויכול בקלות להפוך לכפייתי וקפדן. אחד שלא חורג מכללי הטקס. אוהב אסטטיקה ומודע ליופי. אחראי, הגיוני, ביקורתי ושיפוטי. סולד מחוסר סדר פנימי וחיצוני אצלו ובסביבתו ויודע היטב "להאיר" לאנשים את מוגבלותם ולאו דווקא בצורה חיובית. חברתי אך לא חברותי. שאיפה לשלמות חסרת פשרות כשמושגים של התרגשות, אקסטזה ופנטזיות לא נמצאים בלקסיקון שלו. כל אדם בסביבתו יודע היטב את מקומו וכל אחד מקוטלג עפ"י טיב הקשר עמו. כל עוד נשמרים הגבולות הוא סבלני וקשוב אך ברגע שנאמר משפט או נוצרה סיטואציה אשר אינה תואמת את השקפתו, הוא מבהיר בקלות את הסתייגותו ובקלות מבטל הרמוניה, כיוון שהעיקרון הוא החשוב ולא התחושה שיש לו בקשר לזה. לעתים מרוב התעסקות בגבולות, כללים ושמירה על סדר הוא מאבד את הקשר עם הסביבה ובשל חוסר הפתיחות שבו, הוא מתקשה לכדי מתכת ואינו מבטא יותר רגש אלא תבניות הגיוניות ברורות ונוקשות הנשמעות בטון מונוטוני, כמו שליח האל היודע היטב מה נכון ומה רצוי בתבנית העולם. מצב זה נמשך עד שהוא שם לב לבידודו ואז מתמוטטים הדפוסים והוא מוצא עצמו חי באי סדר, ברגשות קשים של צער ואכזבה מעצמו והפעלת שיטות ביקורת והלקאה עצמית אשר מבטלת כל התנהגות מוסרית שהיתה נר לרגליו.

אלמנט מתכת בבית מתכת מייצגת מבנים בעלי צורות מעוגלות. הכיוון מערב וצפון מערב. מתכות מאיצות ומרכזות צ'י וטובות כפתרון בכל תבניתב ה הן רצויות. (זהירות נדרשת באזורי עץ). מתכת מיוצגת ע"י לוחות ברזל, נחושת, כסף, זהב, ברונזה, או מתכת אחרת, חפצים עגולים, פסלים. צבע לבן, אפור, כסף וזהב. מתכת היא אלמנט כבד מאד ותנועת האנרגיה היא כלפי פנים. האלמנט כבד וצריך לזכור שחיזוק מתכת מחליש אדמה. אם אלמנט האדמה בעודף, מתכת היא פתרון מצוין. אך אם האדמה אינה מבוטאת מספיק, חיזוק המתכת יוביל למגבלות, עיכובים, בריחת כסף ובדידות. (כיוון שיחסם אלמנט עץ במעגל הבקרה ותוחלש האדמה במעגל היצירה).

אלמנט מים

מים הם הבסיס לחיים ובלעדיהם אין קיום, לכן הם מייצגים כוח התחלתי, ראשיתי, עומק, תת – מודע קולקטיבי ואישי, המקור לשורשנו הנטועים אי שם בעבר. העונה חורף. הכיוון צפון. האקלים קר. הצבע שחור. החיה צב שנותן לטיפוס המים את השראתו וכך הוא מצפה מאנשים שיקישו על שריונו, ירכשו את אמונו ויוציאו אותו החוצה מתוך הבדידות בה הוא חי. בטיפוס המים ניתן למצוא אלמנטים נזיריים, כמו גם איפוק חשדנות ומסתוריות. אנשי מים מחפשים את האמת והם מוכנים לעבוד קשה לשם כך. חוקרים תוך פיקחות רבה את צפונות החיים וכעבור זמן הם מבינים היטב את טיב המציאות שלהם ושל סביבתם. הגדרות של בעיות ומכשולים וכיצד מעבר לכל זה נמצא עולם קסום יותר ומלא השראה. הדבר שטיפוסי המים אינם יודעים הוא את הדרך להגיע לכל אלה. לכן הם חיים בעולם של רעיונות, של חוכמה, ממוקדים אל הפנים העמוק ביותר שלהם אך מובלים עקב כך בקלות לניתוק מהמציאות המתרחשת. פורשים בקלות אל עצמם ועלולים למצוא עצמם קרים ואדישים ללא ריגוש, ללא כוח רצון וניתוק סביבתי אשר מונע מהם להוציא לאוויר העולם. טיפוס המים מתעסק הרבה עם נושאי פחדים, מיניות וכסף. נושא המין הוא מורכב עבורו ומייצג את היכולת לצאת מקליפתו להיפתח ולהתמזג בחום וקרבה, דבר שאינו קל לו. נושא הכסף מתחבר פעמים רבות עם הפחדים שלו. מים הוא אלמנט אוגר, הוא תמיד חי בתחושת מחסור, גם כשיש לו. לעתים זה נובע מחוסר היכולת לחבר את המציאות עם הרעיונות והחזון.

אלמנט מים בבית מים מייצגים מבנים בעלי צורות גליות או משוננות. הכיוון צפון. הצבעים שחור וכחול כהה. מים מיוצגים בצורה שכיחה מאד ע"י אקווריום בחלק הצפוני של הבית. יש לזכור שני דברים: על המים תמיד להיות נקיים וזורמים. מים תקועים ועכורים מביאים יותר נזק מאשר פתרון. דבר נuסף הוא שאין קשר ממשי בין דגים באקווריום לבין אלמנט מים. הם לא מחזקים אותו, הם פשוט יפים לעין. מה שבאמת מחזק מים זה מתכת. מים יכולים להיות מיוצגים ע"י מזרקה בחצר, זכוכית וגווני צבע כהים. יש לזכור שעודף מים גורם לבעיות רבות, בעיקר חוסר יציבות וחמדנות. עודף מים מחליש מתכת ומכבה אש ולכן השפעה כזו אינה רצויה. כיוון שאזור המים בבית מייצג את הנתיב הרוחני בחיים ומקושר גם לכסף, זהו האלמנט החביב על אנשים לסידור ושיפור (לעתים בצורה מוגזמת). יש לשים לב שאזור המים לא יהיה בחוסר דבר שנגרם עקב עודף אדמה או עץ.

המאמר באדיבות: רן בן אלי, ran@fengshui.co.il – יועץ פנג שואי לבתים ועסקים

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    כתבות נוספות:

    bath-2192_640
    פטנט כחול לבן לשמירת החום בדוד
    כולכם ודאי מכירים את דוד השמש הוותיק המחמם לכולם את המים באמצעות חום השמש. המצאה
    "חוק הפרגולות" או "רפורמת המרפסות"
    דק, מחסן, מרפסת – מה אפשר לבנות בבית ללא היתר בניה?
    בקיץ 2014 נפל דבר. שר הפנים דאז, גדעון סער, חתם על הניירת הנדרשת ו"חוק הפרגולות"
    home
    אדריכלות ועיצוב
    עיצוב פנים הוא נושא חם שתפס תאוצה בשנים האחרונות. קוני דירות חדשות או בעלי דירות
    feng-shui
    פאנג שואי, חמשת האלמנטים
    חמשת האלמנטים בתורת הפאנג שואי מיצגים חמש תנועות בסיסיות של אנרגיה, ומסמלים שלבים של שינוי.
    פורטל בית משותף
    טיפים לרכישת דירה ושינויים בדירה
    מזל טוב! עשיתם את הצעד הגדול ורכשתם דירה... מקבלן . תוכנית המכר יפה וצבעונית,קיבלתם הדמיות
    home
    שיפוץ דירה אדריכלי – מעלה את ערך הנכס ומקצר משך זמן המכירה
    בשנים האחרונות, כששוק הנדל"ן בישראל מתאפיין בביקוש עצום לדירות ובמספר משקיעים גבוה שמצאו בו הזדמנות
    home
    עיצוב הדירה ופנג שואי – השפעת העיצוב על מצב הרוח שלנו
    איך אנחנו מרגישים בבית שלנו? איך אחרים מרגישים בו? מה הוא משדר? הרבה ממה שמשפיע
    home
    עיצוב הדירה - חמישה טיפים לסידור המזווה
    יש מקום אחד... חבוי ונסתר מעיני כל... אשר אליו במהלך השנים מתנקז כל הבלגן שלנו.

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן