אנו גרים בקומת קרקע עם גינה של 89 מטר מרובע ורצינו לדעת האם אפשר להדליק מנגל כרצוננו בגינה
האם יש חוק האוסר הדלקת מנגל בגינה הפרטית שלנו
כיוון שלפני יומיים השכנה שלנו התלוננה במישטרה והוזמנו לחקירה על כך בתחנה בתענה שיש חוק האוסר עשיית מנגל בגינה פרטית בבית משותף
האם יש חוק האוסר הדלקת מנגל בגינה הפרטית שלנו
כיוון שלפני יומיים השכנה שלנו התלוננה במישטרה והוזמנו לחקירה על כך בתחנה בתענה שיש חוק האוסר עשיית מנגל בגינה פרטית בבית משותף
19-06-2005 22:32:00
איתן ברעם
חוק שאוסר מנגל
אני מכיר את החוק למניעת מפגעים – בקישור הזה:
צריך לשאול במשטרה על איזה חוק הם מדברים שאוסר מנגל בגינה.
…………………………………………………………………………………………………………………………………….
20-06-2005 01:03:00
אליהו דיין
מנגל בגינה
ככלל למשטרה אין סמכות לדון בסיכסוכי שכנים ( פרט למקרים פליליים כגון אלימות , איומים , נזק בזדון וכו´ )
קרה לי מקרה שאחד השכנים הזמין משטרה כדי שיעשו לי דוח חניה בחצר הבית המשותף ( הבן שלי חנה מתחת לבניין במקום שלא הפריע לאיש אלא רק למתלונן שעשה את מקום החניה הנ"ל לחניה פרטית ) ואני סרבתי למסור לשוטר את הפרטים ואמרתי לו שאין לו סמכות לרשום לי דוח חניה ברכוש המשותף ואם הוא רוצה הוא יכול לעצור אותי וכמובן שאני יתבע אותו על כך .
הוא דיבר עם קצין תורן בקשר , קיפל את זנבו ועזב את המקום במהירות .
בכל מקרה ניתן להתלונן על המשטרה אצל המפכ"ל ו/או שר הפנים ו/או אצל מבקר המדינה
העיקר לא להיות פריירים .
קרה לי מקרה שאחד השכנים הזמין משטרה כדי שיעשו לי דוח חניה בחצר הבית המשותף ( הבן שלי חנה מתחת לבניין במקום שלא הפריע לאיש אלא רק למתלונן שעשה את מקום החניה הנ"ל לחניה פרטית ) ואני סרבתי למסור לשוטר את הפרטים ואמרתי לו שאין לו סמכות לרשום לי דוח חניה ברכוש המשותף ואם הוא רוצה הוא יכול לעצור אותי וכמובן שאני יתבע אותו על כך .
הוא דיבר עם קצין תורן בקשר , קיפל את זנבו ועזב את המקום במהירות .
בכל מקרה ניתן להתלונן על המשטרה אצל המפכ"ל ו/או שר הפנים ו/או אצל מבקר המדינה
העיקר לא להיות פריירים .
20-06-2005 04:10:00
ע ת
אתה ממש טועה, כנראה נפלת על שוטר סמרטוט
1) למשטרה יש סמכות לדון בסכסוכי שכנים
2) מגרש חניה של הבית הוא דרך לכל דבר ועניין, ולכן תקנות התעבורה חלות שם ושוטר יכול לרשום לך שם דו"ח. כנראה לא נרשם דו"ח כי האוטו לא הפריע לתנועה.
בכל מקרה הוא יכול היה לרשום דו"ח בהדבקה, גם בלי שתיתן לו את הפרטים
3) אתה חייב להזדהות בפני שוטר עפ"י דרישתו, גם אם זה נראה לך לא מוצדק. אם אתה מסרב זו עילה לעיכוב, ואין לך כל עילה לתבוע אותו.
2) מגרש חניה של הבית הוא דרך לכל דבר ועניין, ולכן תקנות התעבורה חלות שם ושוטר יכול לרשום לך שם דו"ח. כנראה לא נרשם דו"ח כי האוטו לא הפריע לתנועה.
בכל מקרה הוא יכול היה לרשום דו"ח בהדבקה, גם בלי שתיתן לו את הפרטים
3) אתה חייב להזדהות בפני שוטר עפ"י דרישתו, גם אם זה נראה לך לא מוצדק. אם אתה מסרב זו עילה לעיכוב, ואין לך כל עילה לתבוע אותו.
22-06-2005 15:01:00
אליהו דיין
סמכיות המשטרה
ככלל המשטרה אינה נוהגת להתערב בסיכסוכי שכנים ( מתוך נסיון ) פרט כאמור לעניין פלילי .
שוטר אינו יכול לרשום דוח סתם , אפילו לפי חוקי ותקנות התעבורה מבלי לפרט את סעיף העבירה בחוק .
חניה ברכוש משותף , מתחת לבניין , ללא כל הפרעה לתנועה אין בה עילה לרישום דוח
בעניין עילת התביעה אני חולק עליך , שוטר הוא עובד ציבור ועליו לכבד את הוראות החוק ו/או התקשיר כמו כל עובד ציבור אחר .
במקרה ויש התרשלות בתפקידו ניתן לתבוע אותו ואת המדינה בגין רשלנות זו .
שוטר אינו יכול לרשום דוח סתם , אפילו לפי חוקי ותקנות התעבורה מבלי לפרט את סעיף העבירה בחוק .
חניה ברכוש משותף , מתחת לבניין , ללא כל הפרעה לתנועה אין בה עילה לרישום דוח
בעניין עילת התביעה אני חולק עליך , שוטר הוא עובד ציבור ועליו לכבד את הוראות החוק ו/או התקשיר כמו כל עובד ציבור אחר .
במקרה ויש התרשלות בתפקידו ניתן לתבוע אותו ואת המדינה בגין רשלנות זו .
תודה
22-06-2005 16:24:00
ע ת
תגובה
יש הבדל בין לא נוהגת לבין אין סמכות, וברור שסכסוך שאינו על רקע עבירה כלשהיא יכול להיפתר אך ורק בביהמ"ש.
אמרתי שלא קיבלת דו"ח כנראה מפני שהרכב לא היווה הפרעה, אבל זה לא קשור לחניה של בית משותף: גם ברחוב אי אפשר לתת דוח משטרתי לרכב שלא מהווה הפרעה, ומאידך רכב שכן מהווה הפרעה אפשר לתת לו דוח גם ברחוב וגם בחצרים.
ואילו חנית בחניה פרטית של מישהו כן היה מקום לתת דו"ח.
לעניין עילת התביעה- אם השוטר פועל בתום לב לדעתי אי אפשר לתבוע אותו גם אם הוא התרשל. בכל מקרה אם הוא היה מעכב אותך בגין סירוב להזדהות זה לא היתה לא רשלנות ולא פעולה בניגוד לחוק- ההיפך, זאת מסמכותו ומחובתו.
אמרתי שלא קיבלת דו"ח כנראה מפני שהרכב לא היווה הפרעה, אבל זה לא קשור לחניה של בית משותף: גם ברחוב אי אפשר לתת דוח משטרתי לרכב שלא מהווה הפרעה, ומאידך רכב שכן מהווה הפרעה אפשר לתת לו דוח גם ברחוב וגם בחצרים.
ואילו חנית בחניה פרטית של מישהו כן היה מקום לתת דו"ח.
לעניין עילת התביעה- אם השוטר פועל בתום לב לדעתי אי אפשר לתבוע אותו גם אם הוא התרשל. בכל מקרה אם הוא היה מעכב אותך בגין סירוב להזדהות זה לא היתה לא רשלנות ולא פעולה בניגוד לחוק- ההיפך, זאת מסמכותו ומחובתו.
22-06-2005 16:40:00
שלמה כהן
אלדן צודק – לא לצאת פראיירים
מי שיוצא פראייר פעם אחת, כבר לא יכול להגמל מזה.
לי יש כמה זקנים בבניין שהחליטו השביניין של אבא שלהם והם עושים מה שהם רוצים עם הקופה הציבורית.
החלטתי ללכת איתן עד הסוף, סך הכל, אני מתכננן לחיות שם עוד 30 שנה, ואם זה מתחיל ככה, יה ימשך כך עוד 30 שנה, ולזה אני לא מוכן (הם או יורשיהם).
שלמה
22-06-2005 18:06:00
ע ת
גם לא צריך להיות ניג´ס