אנחנו שוקלים להצטרף לקבוצת רכישה לבניית בניין משותף. ניתנו לנו הערכות של המארגנים בנוגע לעלות הדירות ואנו מנסים להעריך האם אלו עלויות ראליות ומה הסטיה הצפויה. החישוב שלהם נעשה עפ"י 800 דולר למ"ר (מחיר פאושלי) האם זה מחיר ראלי ? מה הסטנדרט שעומד מאחורי מחיר כזה? תודה מראש
13-10-2007 18:59:00
יהודה י
עלות בניה למטר תלויה בהרבה גורמים ובינהם הגדרת המט
הגדרת המטרז……
אם יש תוכניות אזי הכי פםשוט לבקש הצעות ממספר חברות
אם אין וההתיחסות היא לתב"ע אזי יש להבדיל בין שטח עיקרי לבין שטח ברוטו , חניות האם תתקרקעיות או עיליות , צורת הבנין ועוד
כמובן שגם למפרט הטכני יש השפעה וכן לחברה איתה מתקשרים
יש לזכור שלמחיר יש להוסיף מע"מ , על עלות הבניה יש עלות הוצאת היתר , יועצים , חשמח וכו
למ"ר עיקרי כולל כל ההוצאות המחיר איננו סביר אלא אם כן תבנו בגימור נמוך ע"י קבלן שספק אם יוכל להעמיד בטחונות
בהצלחה
14-10-2007 18:17:00
אפרת ש
הבהרות ועוד שאלה
תודה על התשובה. העלות היא עלות בניה בלבד כולל עבודה ואינה כוללת היתרים, עו"ד, מיסים והיטלים שונים. כמו כן אינה כוללת עלות החניות ועלות פיתוח אלא עלות בניה עילית בלבד. אין מפרט טכני כיון שמדובר בקבוצת רכישה והכל התכניות והמכרזים נכתבים רק לאחר רכישת הקרקע. העלות אמורה לכלול את כל הוצאות בניית הבניין והדירות. האם 800 $ נראה לך נמוך מאד? מה סכום סביר? תודה
15-10-2007 03:05:00
יהודה י
תשובה
800$ לפני מע"מ ( כ950$ כולל מע"מ)כמחיר שיגבה קבלן מבצע (לא כולל כלום מהוצאות התכנון אדריכלים הוצאת היתר פיתוח וכד) בבנין לא גבוה במיוחד הינו מחיר סביר
בתחשיב כדאי לשים לב שנעשה תחשיב למ"ר ברוטו ולא למ"ר עיקרי (מ"ר ברוטו הוא 20-40% גדול ממטרז עיקרי)
כדאי לשים לב כי הדולר עולה ויורד כנדנדה וע"כ מומלצ להתחשב בכך בתחשיב
בהצלחה
