שלום רב,
אני, כועד בית, מבקשת עזרה בסוגיה הבאה:
אנחנו 6 דיירים בבניין, לפני כשנה החלפנו את מערכת האינטרקום, כדי שדלת הכניסה ללובי תהא סגורה.
מאז מתקיים עימות סמוי בין הדיירים בקשר לסגירת הדלת בסופי שבוע:
דיירת, שמבקשת להשאיר את הדלת פתוחה, כדי שמבקריה הדתיים יוכלו להכנס באין מפריע (הדיירת עצמה אינה דתיה). לכן, היא מורידה את הלשונית בצילינדר, וכך נמנעת סגירת הדלת.
לעומת, דיירים אחרים, המתנגדים לבקשה, וטוענים שבטיחותם האישית עדיפה על פני אורח חייהם של אורחי הדיירת, עוד הם טוענים, כי אותה דיירת, בעת התקנת האינטרקום לא בקשה הסדר זה.
בתגובה, הם מחזירים את לשונית הצילינדר למקומה, והדלת ננעלת.
וכך מתקיים הפינג-פונג בכל סופשבוע …
אי לכך, הדיירת בקשה מועד הבית לקיים דיון, שבסופו תהא החלטה.
ברור לי, שאם אביא סוגיה זו להחלטת הדיירים, רב הסיכוי שבקשת הדיירת תדחה. ובעצם, העימות ימשיך להתקיים … כי הדיירת לא תוותר. ובסוף גם נאלץ להחליף צילינדר מרוב המשחקים בו …
מאחר ומדובר כאן בנושא עקרוני: מה גובר על מה (רווחת הדיירים מול רווחת אורחי הדיירת), ובהתחשב בנסיבות הספציפיות, אשמח לקבל חוות דעת של בר-סמכא.
אני, כועד בית, מבקשת עזרה בסוגיה הבאה:
אנחנו 6 דיירים בבניין, לפני כשנה החלפנו את מערכת האינטרקום, כדי שדלת הכניסה ללובי תהא סגורה.
מאז מתקיים עימות סמוי בין הדיירים בקשר לסגירת הדלת בסופי שבוע:
דיירת, שמבקשת להשאיר את הדלת פתוחה, כדי שמבקריה הדתיים יוכלו להכנס באין מפריע (הדיירת עצמה אינה דתיה). לכן, היא מורידה את הלשונית בצילינדר, וכך נמנעת סגירת הדלת.
לעומת, דיירים אחרים, המתנגדים לבקשה, וטוענים שבטיחותם האישית עדיפה על פני אורח חייהם של אורחי הדיירת, עוד הם טוענים, כי אותה דיירת, בעת התקנת האינטרקום לא בקשה הסדר זה.
בתגובה, הם מחזירים את לשונית הצילינדר למקומה, והדלת ננעלת.
וכך מתקיים הפינג-פונג בכל סופשבוע …
אי לכך, הדיירת בקשה מועד הבית לקיים דיון, שבסופו תהא החלטה.
ברור לי, שאם אביא סוגיה זו להחלטת הדיירים, רב הסיכוי שבקשת הדיירת תדחה. ובעצם, העימות ימשיך להתקיים … כי הדיירת לא תוותר. ובסוף גם נאלץ להחליף צילינדר מרוב המשחקים בו …
מאחר ומדובר כאן בנושא עקרוני: מה גובר על מה (רווחת הדיירים מול רווחת אורחי הדיירת), ובהתחשב בנסיבות הספציפיות, אשמח לקבל חוות דעת של בר-סמכא.
תודה רבה.
04-02-2014 15:11:00
עפר שחל
ת
זה רעיון טוב להעביר את הנושא להכרעת אסיפת הדיירים כי הרוב בסופו של דבר קובע. אין כאן איזה זכות יסוד של מיעוט.
04-02-2014 17:48:00
נחמיה פלוטקין
על מה בעצם הויכוח?
אתה מציג את הדברים כאלו כל היום וכל הלילה וכל הזמן וכל הימים הדיירת משחררת את הנעילה ודירים אחרים סוגרים בחזרה.
אבל זה לגמרי לא כך!
מבין השורות אנו מבינים שהמחלוקת היא רק בשבת שבה האורחים הדתיים שלה לא יפעילו אינטרקום לצורך פתיחת הדלת.
גם בשבת, כולנו מבינים שלא מגיעים אליה אורחים כל היום וגם לא כל הלילה. יש שעות סבירות ואנושיות.
לכן מדובר בעצם במחלוקת מאוד מאוד מצומצמת בזמן.
אבל זה לגמרי לא כך!
מבין השורות אנו מבינים שהמחלוקת היא רק בשבת שבה האורחים הדתיים שלה לא יפעילו אינטרקום לצורך פתיחת הדלת.
גם בשבת, כולנו מבינים שלא מגיעים אליה אורחים כל היום וגם לא כל הלילה. יש שעות סבירות ואנושיות.
לכן מדובר בעצם במחלוקת מאוד מאוד מצומצמת בזמן.
ניתן אם כן להגיע להסכמה באשר לשעות בהן היא תורשה להשאיר את הצילינדר ללא נעילה, בעוד בשאר רוב השבוע וכן בשבת בשעות בהן לא צפויים ביקורים [בלילה למשל] המנגנון יישאר נעול.
מה תרוויחו?
שלום בית בבניין משל……
04-02-2014 18:44:00
תמי ניב
תודה רבה.
04-02-2014 19:10:00
תמי ניב
הלואי שזה היה פשוט כל כך …
עם הדיירת הזו לא ניתן להגיע להסדר בשום נושא …
לעניין הדלת הפתוחה, בכל פעם יש לה סיבה אחרת,
– הצלצול של האינטרקום מפריע לה.
– הזמזום של הדלת הנפתחת ארוך ומפריע לה.
– הכלב שלה, שיוכל לצאת ולהכנס, ללא ליווי שלה.
– ולבסוף, הטעון הדתי.
בשורה תחתונה, היא רוצה שהדלת תהיה פתוחה. כל הזמן.
(ככל הנראה, הסיבה היא הכלב שלה).
ולזה הדיירים לא מסכימים.
ואני על תקן הגננת …
עם הטיעון הדתי כבר לא ידעתי איך להתמודד … אז פניתי לעזרה כאן.
תודה.
04-02-2014 19:15:00
אילן חנינה
פתיחת דלת בשבת
לנו היה מקרה זהה לחלוטין ומה שעשינו זה פשוט מאוד.
ניתן די בקלות לפרק/להסיר את הלשונית הנ"ל ולמנוע בצורה קבועה את השארת הדלת פתוחה.
מניסיון "זה עשה את העבודה"
לשיקולך ולשיקול שאר בעלי הדירות בבניין.
ניתן די בקלות לפרק/להסיר את הלשונית הנ"ל ולמנוע בצורה קבועה את השארת הדלת פתוחה.
מניסיון "זה עשה את העבודה"
לשיקולך ולשיקול שאר בעלי הדירות בבניין.
04-02-2014 20:04:00
נחמיה פלוטקין
אז לא נתת לנו את כל המידע הדרוש בשאלתך……
כתבת במפורש "בסופי שבוע".
עכשיו אתה כותב "כל הזמן".
עכשיו אתה כותב "כל הזמן".
זה "קצת" שונה…….
[בכל מקרה, יש לך תשובה טיעון הדתי.]
