רמי שלום!
קנניו דירה חדשה מקבלן מועד הכניסה 8.2006.
עלות הנכס 975,000 הון עצמי ~ 475000 ש"ח.
שנה הבאה יש לי קרן השתלמות שנפתחת ביולי בסכום של 100,000 ש"ח.
נכון לעכשיו ההצעה הכי טובה שקיבלתי היתה מכלל משכנתאות.
400000 קבועה ל- 20 שנה עם נקודת יציאה ללא פרעון מוקדם כל 5 שנים בריבית של 4.6 , אבל על ה – 100000 להחזר ביולי שנה הבאה הם נותנים לי פרים – 0.1 שקיבלתי הצעה טובה יותר של פרים -0.8.
שאלותיי:
1. האם התנאים טובים ושווה לקחת את כל ההלוואה?
2. האם יש אפשרות לקבל 100,000 ש"ח כנגד מישכון קרן השתלמות ולא ע"י רישום דירה ואז לגייס את הכסף הזה בריבית נמוכה יותר???
המון המון תודה
קנניו דירה חדשה מקבלן מועד הכניסה 8.2006.
עלות הנכס 975,000 הון עצמי ~ 475000 ש"ח.
שנה הבאה יש לי קרן השתלמות שנפתחת ביולי בסכום של 100,000 ש"ח.
נכון לעכשיו ההצעה הכי טובה שקיבלתי היתה מכלל משכנתאות.
400000 קבועה ל- 20 שנה עם נקודת יציאה ללא פרעון מוקדם כל 5 שנים בריבית של 4.6 , אבל על ה – 100000 להחזר ביולי שנה הבאה הם נותנים לי פרים – 0.1 שקיבלתי הצעה טובה יותר של פרים -0.8.
שאלותיי:
1. האם התנאים טובים ושווה לקחת את כל ההלוואה?
2. האם יש אפשרות לקבל 100,000 ש"ח כנגד מישכון קרן השתלמות ולא ע"י רישום דירה ואז לגייס את הכסף הזה בריבית נמוכה יותר???
המון המון תודה
04-02-2006 15:43:00
רמי טוטאי
תגובה
כל הלוואה שתקבלי כנגד קרן ההשתלמות ,תהיה לתקופה קצרה ובדרך כלל לא כדאית .
אם הקרן משתחררת ביולי 2007 אזיי העדיפות במקרה שלך הינה הלוואה בריבית משתנה כל שנתיים (זה מה שיש בבנק או חברות הביטוח ,שנה ,שנתיים ,שנתיים וחצי ,וכו´…) .
בנושא הפריים ,סיכוי גבוה שהריבית תעלה כלפי מעלה (ע"פ התבטאות נגיד בנק ישראל על הריבית במשק במהלך השנה הקרובה אשר צופה עליה בריבית בנק ישראל ובעקבות כך עלייה בריבית הפריים ) ולכן לא מומלצת לגביך .
בהצלחה.
אם הקרן משתחררת ביולי 2007 אזיי העדיפות במקרה שלך הינה הלוואה בריבית משתנה כל שנתיים (זה מה שיש בבנק או חברות הביטוח ,שנה ,שנתיים ,שנתיים וחצי ,וכו´…) .
בנושא הפריים ,סיכוי גבוה שהריבית תעלה כלפי מעלה (ע"פ התבטאות נגיד בנק ישראל על הריבית במשק במהלך השנה הקרובה אשר צופה עליה בריבית בנק ישראל ובעקבות כך עלייה בריבית הפריים ) ולכן לא מומלצת לגביך .
בהצלחה.
05-02-2006 03:39:00
קובי ברדה
תודה רמי – אבל…
לא אמרת לי אם הריבית שקיבלתי גם בקבועה (4.6 ל – 20 שנה עם בונוס של נקודת יציאה ללא פירעון מוקדם כל 5 שנים) וגם בריבית משתנה (פריים – 0.1) היא טובה ומשתלמת, או להצמיד אותה למדד אחר ואם כן איזה מדד?? |L@|
05-02-2006 09:56:00
רמי טוטאי
תגובה
ריבית קבועה 4.6% ל20 שנה צמודת מדד היא ריבית אטרקטבית בהחלט לימים אלו ,בנוסף ציינתי שהלוואת הפריים לא מומלצת עבורך העדיפות למשתנה כל שנתיים .
בהצלחה.
בהצלחה.
