עו"ד שחל שלום
אני פונה בהמשך לפנייתי הקודמת בתאריך 27.08.04 לגבי המקרה בו הגיע טכנאי לביתי אמר לי לסגור את ברז הגז ובדרך שברתי את רגלי. כתבתי שאני מעוניינת להגיש תביעה ותשובתך הייתה:
"מקרה בתחום האפור. הייתי מטיל את מירב האחריות לנזק עליך דווקא, שכן עליך חובת הזהירות. זו וודאי תשובה שלא תמצא חן בעיניך כי המקרה באמת מעצבן והנטיה הטבעית והמובנת היא מיד ליחס אחריות לאותו בעל מקצוע עצלן ששלח אותך לעזור לו.אבל איני רואה קשר סיבתי משפטי בין הנזק שנגרם עקב רשלנותך לכאורה, או חוסר זהירותך, לבין העובדה שביקש ממך את שביקש.בכלל כדאי לתבוע בבית משפט במקרים מובהקים יותר וזה מקרה גבולי, במקרה הטוב".
המשך השתלשלות העניינים הוא כזה: קיבלתי צ´ק מחב´ "סופרגז על סך כ-60% מהתשלום ששולם עבור ביצוע השרות שטכנאי החברה ביצע ביום המקרה. בסה"כ מדובר בשקלים בודדים. בספח הנלווה כתוב אומנם "פיצוי ללקוח", אולם במכתב נלווה מודגש כי "לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב וללא כל קשר למקרה הנ"ל.." ניתן תשלום זה. ובנוסף מצוין כי הטכנאי מכחיש לחלוטין את סיפורי וכי התנהגותו בעת האירוע אינה כפי שאני תיארתי אותה. מבלי להיכנס לכך, משום שתארתי לעצמי שהעובדות יוכחשו, שמחתי בכל זאת לקבל איזושהי התייחסות אנושית מהחברה, וליתר דיוק, התייחסות בכלל. פרט לעדכון, רציתי לשאול האם אתה ממליץ פשוט לעזוב את הדברים כך? כלומר, לקחת את התשלום (כאמור, סכום זניח ביותר) ולשכוח מכל העניין? או שכעת, לאחר התפתחויות אלו, יש לך המלצה אחרת/נוספת? תודה מראש על תגובתך.
אני פונה בהמשך לפנייתי הקודמת בתאריך 27.08.04 לגבי המקרה בו הגיע טכנאי לביתי אמר לי לסגור את ברז הגז ובדרך שברתי את רגלי. כתבתי שאני מעוניינת להגיש תביעה ותשובתך הייתה:
"מקרה בתחום האפור. הייתי מטיל את מירב האחריות לנזק עליך דווקא, שכן עליך חובת הזהירות. זו וודאי תשובה שלא תמצא חן בעיניך כי המקרה באמת מעצבן והנטיה הטבעית והמובנת היא מיד ליחס אחריות לאותו בעל מקצוע עצלן ששלח אותך לעזור לו.אבל איני רואה קשר סיבתי משפטי בין הנזק שנגרם עקב רשלנותך לכאורה, או חוסר זהירותך, לבין העובדה שביקש ממך את שביקש.בכלל כדאי לתבוע בבית משפט במקרים מובהקים יותר וזה מקרה גבולי, במקרה הטוב".
המשך השתלשלות העניינים הוא כזה: קיבלתי צ´ק מחב´ "סופרגז על סך כ-60% מהתשלום ששולם עבור ביצוע השרות שטכנאי החברה ביצע ביום המקרה. בסה"כ מדובר בשקלים בודדים. בספח הנלווה כתוב אומנם "פיצוי ללקוח", אולם במכתב נלווה מודגש כי "לפנים משורת הדין וכמחווה של רצון טוב וללא כל קשר למקרה הנ"ל.." ניתן תשלום זה. ובנוסף מצוין כי הטכנאי מכחיש לחלוטין את סיפורי וכי התנהגותו בעת האירוע אינה כפי שאני תיארתי אותה. מבלי להיכנס לכך, משום שתארתי לעצמי שהעובדות יוכחשו, שמחתי בכל זאת לקבל איזושהי התייחסות אנושית מהחברה, וליתר דיוק, התייחסות בכלל. פרט לעדכון, רציתי לשאול האם אתה ממליץ פשוט לעזוב את הדברים כך? כלומר, לקחת את התשלום (כאמור, סכום זניח ביותר) ולשכוח מכל העניין? או שכעת, לאחר התפתחויות אלו, יש לך המלצה אחרת/נוספת? תודה מראש על תגובתך.
14-10-2004 15:36:00
עפר שחל
תודה על העדכון
תודה על העדכון.
העדכון אינו מפתיע אותי כלל והוא רק מחזק את דברי.
לטעמי אין מקום לתבוע יותר או לעסוק יותר בנושא, שכן הקייס חלש מאוד. הלקח לעתיד חשוב יותר: טכנאי יעשה עבודתו במלואה ואין צורך להתנדב ולסייע לו, שכן אח"כ הוא והחברה שמטעמה הגיעה תתנער מאחריות.
העדכון אינו מפתיע אותי כלל והוא רק מחזק את דברי.
לטעמי אין מקום לתבוע יותר או לעסוק יותר בנושא, שכן הקייס חלש מאוד. הלקח לעתיד חשוב יותר: טכנאי יעשה עבודתו במלואה ואין צורך להתנדב ולסייע לו, שכן אח"כ הוא והחברה שמטעמה הגיעה תתנער מאחריות.
14-10-2004 18:08:00
גל שמר
עו"ד שחל תודה על התייחסותך