1. האם יש מניעה בחוק לבעלי דירות בבית משותף להחליט על תקציב רב שנתי, נגיד, לתקופה של 15 שנה, המגדיר שכל X שנים מבצעים סיוד קירות חיצוניים, כל Y שנים איטום גג, וכיוב´, וכן מקצים עתודות לבלאי מערכות מכאניות, וכן מחליטים על הגדלת הוצאות שוטפות לניקיון, וכן בעת קבלת ההחלטה מחליטים על מספר השבחות בבניין ביחס למפרט שלו, בעת שהתקבל מהקבלן, ומתרגמים זאת לתקציב שנתי, ולתקציב חודשי, ומזה גוזרים את מיסי ועד הבית לכל דירה. גובה המיסים החדשים הצפויים גבוהים בכ- 50% מהמיסים הקודמים שכיסו בקושי תשלומים שוטפים ללא כל עתודה. כמובן, החלטה כזאת תתקבל באסיפה חוקית של בעלי הדירות. לאורך התקופה הרב שנתית יהיו שנים בהם העתודה תהיה גבוהה יותר ושנים בהם היא תהיה נמוכה יותר, אבל ההנחה שהכספים יוצאו בודאות על הנושאים המוסכמים. בשונה מתגובות לשאלות דומות בפורום, אני חושבת שנכון להתיחס לאופק רחוק יותר מאשר שנים ספורות, כי ההוצאות יהיו בוודעות של 100%, אם כי את מועד חלקן, הקשור לתקלות שבר במערכות מכאניות, לא ניתן לצפות במדויק. בגלל העדר חלק מבעלי הדירות לתקופות ממושכות מהארץ לא ניתן לסמוך על גביות חירום.
2. האם לשוכרי דירות יש מעמד מול האסיפה בנושא הנ"ל, או שכל השגותיהם ככל שיהיו, ינוהלו בינם ובין בעלי הדירות המשכירים להם דירות בבניין?
3. האם נכונה ההנחה כי העתודות, ככל שיצברו, שיכות לועד הבית ובעל דירה המוכר את דירתו לא יוכל לקבל את חלקו בחזרה אלה יצטרך לקבוע את מחיר דירתו בהתחשב בחלקו בעתודה. זאת מתוך הבנה שבנין עם עתודות גדולות ותקציב רב שנתי יהיה שמור באופן יותר טוב מבית המתנהל לפי "כיבוי שריפות".