יש לי בפק"מ את כל הסכום הדרוש לסילוק כל המשכנתא!
אשמח לקבל תשובתך בהקדם.
הנני מצרף השאלה המקורית:
לגבי הלוואת משכנתא שלקחתי בחודש יולי 2004, בסכום של 95,000 שקלים, הלוואת זכאים ל-25 שנים צמודת מדד + 4% (היתרה לסילוק היום, 93,750 שקלים).
יש לי היום סכום כסף בפק"מ עליו אני מקבל ריבית שנתית קבועה בגובה 4.59% (ללא שום תוספת מדד).
הריבית הינה לפק"מ פלוס שבועי, והיא משתנה בהתאם לריבית הפריים איכשהו, היום היא בגובה 4.59% שנתי – בבנק הפועלים.
נראה לי שלהשאיר את הכסף בפק"מ בתנאים האלו כאשר אני בהלוואות משכנתא זו, זה הפסד כסף נטו כל יום, כי בטח גובה מדד המחירים לצרכן השנתי יהיה גבוהה מ- 0.59%. ואם נחשב 4%+מדד נקבל אחוז גבוה מ-4.59%.
מה גם שהמשכנתא היא בריבית דריבית. לפי חישוב שלי הבנק ירוויח בתקופה שעד סיום משכנתא זו סכום של 80,000ש"ח רק על הריבית.
מדוע לדעתך לא כדאי לסלק משכנתא זו ומדוע לדעתך יש עדיפות לפק"מ ? אולי בכל זאת כן כדאי לסלקה בהתחשב בנתונים האלו ?
אשמח אם תוכל לתת תשובה לפני ה-9 למאי מועד בו אני רוצה להיכנס לבנק ולסלק המשכנתא.
האם אכן השארת כסף בפק"מ בתנאים שתארתי הינה רווחית על פני סילוק המשכנתא ?
מה דעתך בהתחשב בנתונים אלו ?
מה המלצתך המקצועית ? לסלק או לא לסלק ? טוטלית או חלקית ?
אם תקבל באפיק השקעה אחר ריביות גבוהות יותר ,אל תסלק ,קיימות חברות השקעות שיכולות לתת לך תשואות גבוהות מאד על הכסף שברשותך .
בברכה
רמי טוטאי
