הנני דיירת גרה בבית משותף במשך 24.5 שנים. לפני כ- 20 שנה פרצו מעבר בגדר האחורית של הבניין. מכיוון שאיני ניידת (וכן ילדי) אנו משתמשים מדי יום במעבר. השער שהותקן היה סגור בד"כ ולכל הדיירים היתה נגישות באמצעות מפתח.
לפני כשנה החליט אחד הנציגים מועד הבית לנעול את השער בשרשרת ברזל ולא לתת לאף דייר מפתח (פעולה זו אפילו לא הועלתה באסיפת הדיירים, יופ אחד פשוט קמנו בבוקר ושרשרת ברזל ענקית עטפה את השער). למרות פניותי ובקשות ילדי לא ניתן לנו מפתח בתואנה שלא רוצים שאנשים זרים ומכוניות יעברו דרך שטח החצר של הבית. יש לציין שמכוניות זרות לא יכולות להכנס לחניית הבית מכיוון שיש שער חשמלי.
כתוצאה מכך עלינו לעשות מדי יום, מספר פעמים ביום עיקוף גדול כדי להגיע למחוז חפצינו.
ביום שישי ניסה בני לנסר את השרשרת ומיד הזדעק אותו דייר ששם את השרשרת ואיים עלינו במכתב.
ברצוני לדעת האם מעשה הדייר ששם את השרשרת חוקי, והאם יש לו זכות לגביל את זכויותי בקיניין המשותף.
האם יש תקדימים לכך ופסקי דין, והאם וועד הבית יכול לבנות שוב את הגדר?
