ולכן הדייר שגישתו למעלית נחסמה שילם מאז עד עכשיו רק את הסכום היחסי לועד ללא הוצאות המעלית.
אך הסכום הזה לא שולם ע"י הדייר שחסם ובעקבות כך נוצר גירעון.
השאלה שלי בתור נציגת הועד – האם זה חוקי בכלל לגבות פחות מהדייר שגישתו נחסמה?
ואיך עלינו לפעול מעתה והלאה – אני יודעת שזה לא חוקי לחסום ממישהו את הגישה למעלית.
אך בגלל שרצינו להיות הוגנים בסוף "נדפקנו" – אנא יעצו לנו איך עלינו לפעול?
2. תתבעו את הדייר שחסם שלא כחוק את הכניסה למעלית.
מובן שלפני תביעה יש לשלוח מכתבים רשומים עם התראה לפני תביעה ובהם דרישה לקיים את החוק באופן מיידי; מהדייר שלא משלם את כל הסכום – יש לדרוש לשלם באופן מיידי וללא תנאי, ומהדייר שמנע שימוש סביר ברכוש המשותף מדייר אחר – יש לדרוש להסיר את ידו באופן מיידי מנעילת המעלית.
להבהיר במכתב שיש לקיים את האמור תוך שבוע מקבלת המכתב ואם לא, תפעלו כדין לכפות את זה עליו ואז הוא יצטרך גם לשלם הוצאות משפט.
תהיו נחושים והחלטיים ואם צריך גם תממשו את האיומים.
[אם לא תעשו כן, ייחלש כוחו של וועד הבית ודברים קשים יותר יהיו מנת חלקכם…..].
רציתי רק לדעת האם הדייר שנמנעה ממנו הכניסה למעלית יכול לתבוע את הכסף על תשלום המעלית בתקופה זו מהדייר שנעל את המעלית?