מצב בו יש שוכר דירה בבית משותף. בדירה שמעליו מתפוצץ צינור ויש נזילה לתקרת השוכר שלמטה. נגרם נזק לתקרה ובמשך כשבוע היה טפטוף שגרם לקצר במטבח ולא אפשר שימוש סביר בו. בדירה העליונה נמצא גם כן שוכר. את תיקון הצנרת ביצע הביטוח של הדירה העליונה לאחר פניית בעל הדירה התחתונה. לשוכר הדירה התחתונה אין זכויות בחוזה לתבוע או לקזז מהשכירות את הפגיעה בשימוש. האם על השוכר בדירה התחתונה לתבוע את השוכר או את בעל הדירה בדירה העליונה? והאם זה נעשה בבית משפט לתביעות קטנות או ע"י פנייה למפקח על בתים משותפים? ואם כבר מדברים עליו, כמה כאלו יש ואיפה הם יושבים? מהי פורצדורת הפנייה אליהם? או איפה אפשר לקרוא על כך?
03-02-2005 17:02:00
איתן ברעם
מי נגד מי ?
כאשר מדובר בדירות מושכרות, רק בעל הדירה הוא הכתובת.
לכן, בעלי הדירות צריכים לפתור את הבעיה בינם לבין עצמם.
שוכרי הדירות, יכולים לתבוע את בעל הדירה שאותה הם שכרו
(או לקזז) הכל על פי הקבוע בחוזה השכירות שלהם.
תביעות נזק, של דירה אחת כלפי דירה שניה, מוגשות למפקח
על רישום המקרקעין, שיושב במשרדי הטאבו.
לכן, בעלי הדירות צריכים לפתור את הבעיה בינם לבין עצמם.
שוכרי הדירות, יכולים לתבוע את בעל הדירה שאותה הם שכרו
(או לקזז) הכל על פי הקבוע בחוזה השכירות שלהם.
תביעות נזק, של דירה אחת כלפי דירה שניה, מוגשות למפקח
על רישום המקרקעין, שיושב במשרדי הטאבו.
על סמכויות המפקח, תקליק על הקישור הבא:
/
דוגמא לכתב תביעה, תמצא בקישור הבא:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
03-02-2005 18:59:00
עפר שחל
תשובה
כאשר פונים לשוכר של דירה בטענה שיש נזילה ונזק לדירה סמוכה והנזק הנטען מקורו בדירת השוכר על השוכר, דבר ראשון שהשוכר צריך לעשות הוא לידע מיידית את בעל הדירה שלו.
מכאן ואילך על בעל הדירה לטפל בבעיה.
כדאי גם שהשוכר יודיע לשכן שהתלונן על הבעיה, את הטלפון הישיר של בעל הדירה כדי שאותו שכן יפנה ישירות לבעל הנכס.
מכאן ואילך על בעל הדירה לטפל בבעיה.
כדאי גם שהשוכר יודיע לשכן שהתלונן על הבעיה, את הטלפון הישיר של בעל הדירה כדי שאותו שכן יפנה ישירות לבעל הנכס.
שוכר שאינו עושה כך עלול להימצא במצב בעייתי גם מול בעל הדירה שלו שעלול לתבוע אותו בשל הזנחה או אי הודעה בזמן.