משמעות הצבעים בפנג שואי

צבעים הם תחום רב משמעות בפנג שואי. הם משמשים ליצירת קשר עם הבית, להנעה או עצירת צ'י, יצירת אווירה והתאמת החדרים ובית על פי חוקי היין והיאנג וחמשת האלמנטים. בתור נושאי תדר, הם משפיעים על איכות הצ'י בבית, ומשמשים רבות לתיקוני פנג שואי.

לבן
הצבע הלבן הוא צבע יאנג, המתקשר עם טריאגרמת ציאן (שמיים) שהיא טריאגרמת יאנג, זכרית, שמיימית ופעילה. הצבע קשור לאלמנט מתכת ולכן מסמל כח ומשמעת, גבולות וסדר. אנשים רבים נוטים לצבוע את ביתם בצבע לבן, על מנת לשמור על אווירה של נקיון וסטריליות שהן מתכונות המתכת. יש לזכור כי ילדים קטנים, "סובלים" מטבעם מעודף יאנג, ולכן זהו אינו צבע מומלץ במיוחד בחדרי השינה שלהם. תנועות רוחניות המתעוררות בזמנים אלו ואנשים הנמצאים בתהליכי מודעות מתחברים היטב עם צבע זה, המעודד ניקוי, היטהרות וחיבור אל השמיים. בית המודגש יתר על המידה בצבע הלבן יכול לגרום לעודף פעילות של המתכת, בעיות יובש, נשימה ועצירויות כמו גם פולחניות ואובססיה. שימוש אפשרי בבית באזורי מתכת (צפון מערב, מערב, וצפון) כאשר הכוונה היא לחזק את אלמנט המים.

אדום
אדום הוא צבע המזל בתרבות הסינית, הוא מקושר לכח ועוצמה תקשורת רגשית, שמחה, כח מיני, הצלחה, מוניטין ופרסום. הסינים רואים את המושג מזל מעט שונה מההסתכלות המערבית, ועבורם הצבע האדום עוזר לממש קארמה טובה. אדום הוא צבע יאנג. הוא שייך לאלמנט אש שכיוונו דרום. הדרום הוא הכיוון המועדף אצל הסינים, ולכן הם נהגו לצבוע את דלת הכניסה שלהם באדום כשהיא פונה דרומה.
אדום תמיד מועדף אצל הסינים בזמנים קשים בהם התקווה נמוגה, בחגיגות, אירועים, פסטיבלים וחגים לאומיים. אדום הוא רקע הדגל הסיני, וצבעה של המפלגה הקומוניסטית שהשכילה להשתמש במוטיבים לאומיים על מנת ליצור תקווה אך גם שליטה. אדום בבית קשור לדרום, אך ניתן להשתמש בו גם באזורי אדמה, (דרום מערב), לעידוד מערכות יחסים, התלהבות ופוריות. לא נהוג להשתמש בצבע זה בבתים שבהם שולט היאנג (בדפוסי האישיות של הדיירים), כיוון שעודף יאנג יוצר פעולת יתר, חוסר שלווה, בלבול והתפזרות. אם הוחלט לשלבו בכל מקרה, כתמים של צבע מתאימים יותר (כריות, מפות, תמונות, שטיח), מאשר קיר אדום. חדרי שינה אמורים להיות יינים יותר על מנת לאפשר שינה עמוקה ורגועה, לכן צבע זה המעורר לפעולה וגורם עירנות מתאים פחות לחדרי שינה ויותר לחדרי משפחה, וסלון.

כחול
כחול הוא צבע מסוג יין ושייך לאלמנט המים. הוא צבע פופולארי הקשור אל שמיים ומים. מסיבה זו הוא מסמל רוחניות, מיקוד, שימת לב, שלווה, התבוננות, הבנה עמוקה, ידע, היגיון, רוגע ואיזון. הצבע הכחול מטהר ומחטא ומשויכות לו תכונות רפואיות כאלה. הוא צבע הקשור במיסתורין, במלאנכוליות ודיכאון, ולכן לא מומלץ להשתמש בו במסות גדולות. כדאי לשלב אותו עם צבע חם יותר. כחול יכול להתאים לחדרי שינה, חדרי טיפול או חדרים אשר מהותם מנוחה ושלווה. עודף שימוש יכול לגרום לתכיפות במתן שתן, אימפוטנציה ובעיות עיכול. נהוג להשתמש בכחול בצפון, במזרח ובדרום מזרח.

ירוק
צבע הבריאות והריפוי, הקשור גם בשפע האמור להגיע בעתיד. זהו צבע המעודד החלמה ממחלות, יוצר סירקולציה ומעודד חשיבה חיובית ושחרור מאשמה. ירוק מתקשר עם יסוד העץ הקשור לצמיחה, שגשוג ומודעות, חיבור אל הצרכים של העצמי, חיבור קצוות של ידע, פריצת מסגרות ומוסכמות ויצירת מתח פנימי על מנת שתגיע פעולה. זהו צבע עבור מוטיבציה ואומץ ומתאים עבור אנשים המתקשים בקבלת החלטות ותכנון לטווח ארוך. הירוק הוא צבע מסוג יין ולכן הוא משמש בעיקר במזרח, בדרום מזרח,ובדרום. צבע שמתאים לחדרי ילדים, חדרי עבודה. שימוש עודף בצבע יוצר תחושת מחנק, ומעורר כעס וחשדנות, לכן חשוב לשמור על מינונים נכונים.

צהוב
צהוב הוא צבע רב משמעות בסין, צבע השייך לקיסרים. כבר לפני 5000 שנה חובר הספר "הקיסר הצהוב" (הואנג טי נאי צ'ינג סו וואן), על ידי אחד מחמשת קיסרי השושלת האגדית. הקיסר הצהוב הינו ספר הרפואה הקדום ביותר אשר מציג דפוסי בריאות וחולי באדם. צבע זה היה בשימוש רב בכל שושלות הקיסרים, כיוון שהוא שייך אל אלמנט האדמה, אל החיבור בין השמיים לארץ, הקרקוע, הפרקטיקה, הבנת המציאות, הטמעת ידע וכמובן מערכת עיכול. הצבע הצהוב הוא צבע עליז, המעורר אמפתיה ואהדה, הוא קשור כמובן לשפע, תבואה, וחיבור אל הטבע. זהו צבע יאנג שניתן להשתמש בו בחדרי ילדים, מטבח, סלון, חדר משפחה, אך כדאי לשתמש בגוונים הבהירים יותר. עודף צהוב גורם לבעיות רבות, לאות, עייפות, כבדות, בעיות זיכרון, עצבנות, מתח וקיבעון. ניתן להשתמש בו בדרום מערב, צפון מזרח, מערב וצפון מערב.

חום
הצבע החום מתקשר אל יציבות ואל עומק. בזמן שושלת סונג (960 – 1279) היה צבע מועדף אשר התקשר אל מדיטציה, התבוננות, צפייה, וקבלת ידע. בבודהיזם, היו נזירי יער הולכים עם גלימות בצבע חום. צבע חום שייך כמובן ללמנט אדמה וניתן להשתמש בו במרכז ובצפון מזרח.

כתום
כתום הוא צבע אהוד מאד בסין. השילוב של האדום והצהוב, שני צבעים בעלי עוצמה גדולה, מסורת וכח. זהו צבע חברתי המעורר שיחה ושמחה, כמו גם יצירתיות, מעוף ודימיון. תכונה חשובה היא ביטול גבולות והפעלה של המרכזים היצריים, תחושת רעב ורצון למזון, רוח או יצירה. זהו צבע הנעורים, האופטימיות, אהבת הזולת, קבלת האחר. זהו הצבע של הנזירים הבודהיסטים הדוגלים בהתבוננות, הבנת הסבל, והשתחררות ממנו. וזהו הצבע של מספר גדול של בתי עסק, רשתות מזון, ועוד המנצלים את האופטימיות, התקווה, והפתח הרחב שצבע זה נותן על מנת לעודד אותנו לקנות עוד ועוד… כתום הוא צבע הפונה לכלל רחב של אנשים ופועל היטב על רובם. המרכז היצירתי חסום אצל רבים וזה בדיוק הצבע הבא לעודד זאת. ניתן להשתמש בגוונים בהירים של כתום במטבחים, חדרי אירוח, מבואות, פינת אוכל, וסלון. ניתן להשתמש בכתום בדרום מערב, ומערב.

סגול
סגול הוא צבע מסוג יין, השייך לאלמנט אש. הוא צבע חזק המעורר התנגדות אצל רבים כמו גם אהדה מצד רבים. זהו צבע הרוחניות, המפעיל את הדימיון והמעוף ומתנגד באותה עוצמה לקירקוע, פרקטיקה ומימוש. זה צבע הקשור בידע, קבלת ידע, רוחניות ואמונה. שייך לאלמנט האש וניתן להשתמש בו בדרום ובצפון מזרח.

שירות אישי לוועדי בתים - איתור בעלי מקצוע

המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות.
מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ 

    כתבות נוספות:

    תמונה5
    שיפור איכות החיים בבניינים משותפים: האתגרים והפתרונות
    חיים בקהילה עירונית חיים בבניין משותף מציבים אתגרים ייחודיים לדיירים ולוועדי הבתים. אחד האתגרים המשמעותיים
    עיצוב ללא שם (17)
    במקום לשבור, לנסר
    היום כבר לא צריך לשבור קירות, אפשר פשוט לנסר אותם. שבירת קירות עבור יצירת פתחים,
    plumber-man-fixing-kitchen-sink
    על מה אחראי יועץ אינסטלציה?
    יועצי אינסטלציה הינם אנשי מקצוע המעניקים תכנון, ייעוץ וסיוע לקבלני אינסטלציה, מהנדסים, אדריכלים ובעלי מקצוע
    modern-kitchen-stove-natural-gas-burns-with-blue-flame-household-gas-consumption-close-up-selective-focus
    לבשל בקלות עם כיריים גז
    אין ספק שכיריים גז הם אחד המאפיינים העיקריים במטבח, בעיקר במטבח הישראלי שבו מכינים סירים
    חברות שיפוצים וחברות איטום גגות
    איך מוצאים קבלן שיפוצים מומלץ
    נתונים מלמדים שמשפחה ישראלית משקיעה בממוצע בין שמונים אלף למאה אלף שקל בשיפוצים. מדובר על
    drops-water-laminate-floor
    רטיבות תת רצפתית - האויב השקט ממש מתחת לרגליכם
    רטיבות תת רצפתית היא בעיה נפוצה מאוד, בעיקר בבניינים ישנים. דליפות מצנרת המים המותקנת מתחת
    WhatsApp Image 2022-07-30 at 17.12.24
    עוברים דירה או משפצים? עם מרכז סוגרים הכל לדירה - התהליך יהיה הרבה יותר פשוט וקל!
    שיפוץ דירה קיימת או חלקה כמו גם מעבר לדירה חדשה או יד שניה, הינם נושאים
    cover2
    ליקויי בנייה בדירה או בבניין חדש? מעצבן, אבל שווה עבורכם הרבה כסף!!
    קבלן השאיר אתכם עם ליקויי בניה בשווי מאות אלפי שקלים? כשזה קשור לליקויי בניה –

    שירות אישי לוועדי בתים!
    איתור בעלי מקצוע

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ

    המוקד לדייר של פורטל בית משותף דואג שבעלי מקצוע הוגנים ומקצועיים יתנו לך שירות. מלא את הטופס או לחץ לשליחת הודעת ווצאפ:

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לניהול ועד בית אשר יהפוך את ניהול הבית המשותף לחוויה מהנה ופשוטה ויחסוך לך זמן רב ועלויות בתחזוקת הבניין!

      ועד בית, קבל במתנה את המדריך המלא לשיפוץ בניינים אשר יחסוך לך אלפי שקלים בשיפוץ בניין המגורים!

      קטגוריות עסקים

      אדריכלות
      איטום גגות
      אינטרקום
      אינסטלציה
      ארונות מתכת
      בדק בית
      ביטוח ועד בית
      בישום בניין
      גביית ועד בית
      גגות סולאריים לייצור חשמל
      גז
      גינון ועיצוב גינות
      גנרטורים
      דלתות כניסה לבניין
      דפיברילטור
      הדברה
      הנדימן
      הרחקת יונים
      התחדשות עירונית
      חברות ניהול בתים משותפים
      חברות ניקיון בתים משותפים
      חיטוי מאגרי מים
      חשמל
      כיבוי אש
      מיגון תא מעלית
      מימון תביעות משפטיות
      מכולות אוטומטיות
      מנעולן
      מעליות
      מערכות אזעקה / מצלמות
      מערכות סולאריות
      משאבות מים
      סימוני חניות
      עורכי דין / נוטוריונים
      עיצוב לובי וחדר מדרגות
      עמדות טעינה חשמליות
      פוליש
      פיקוח ובניה
      צביעת חדרי מדרגות
      קבלני שיפוצים לבתים משותפים
      קונסטרוקטור
      שיפוץ מבנים
      שיפוצים בסנפלינג
      שערים ומחסומים
      תיבות דואר

      וועדי בתים ודיירים

      הצטרפו עכשיו לקבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל הנותנת מענה לבעיות הדיור בבית המשותף!!!

      להצטרפות לחצו על התמונה או על הכפתור ושלחו בקשת הצטרפות בדף הקבוצה

      דילוג לתוכן