אני שוקל לקחת הלוואה של 140,000 ש"ח בערך (קצת פחות).
הבנק הציע ככה:
חצי מהסכום בריבית קבועה 4.4% ל-15 שנה.
חצי מהסכום בריבית משתנה 4.75% ל-20 (או 25 שנה). השינוי בריבית כל 5 שנים + בלי עמלת פרעון מוקדם.
הבנק הציע ככה:
חצי מהסכום בריבית קבועה 4.4% ל-15 שנה.
חצי מהסכום בריבית משתנה 4.75% ל-20 (או 25 שנה). השינוי בריבית כל 5 שנים + בלי עמלת פרעון מוקדם.
צפוי להשתחרר לי (מהעבודה) סכום של כ- 35,000 ש"ח (לפי הערכה היום, אולי ישתנה מעט) עוד 3 שנים וקצת.
לכן חשבתי שעם קצת מאמץ אוכל לחסל את המשכנתה בריבית משתנה, לפני מועד השינוי ריבית.
האם כדאית/מומלצת החלוקה הזו של הסכום?
או כמו שהפחיד אותי – לברוח ממשכנתה בריבית משתנה בכלל?
תודה מראש,
טל
28-04-2006 14:03:00
רמי טוטאי
תשובה
קח במשתנה 30,000 ש"ח כל 5 שנים שינוי ואת השאר במסלול אחר .
כמובן שכל זה מותנה בפרופיל הפיננסי שלכם .
כמובן שכל זה מותנה בפרופיל הפיננסי שלכם .
כל האמור בפורום הינו דעתי הפרטית ואין לראות בו משום ייעוץ כלשהו .
ניתן ליצור עימי קשר טלפוני לייעוץ פרטני לטלפון 054/4210455 .
28-04-2006 17:15:00
טל שרוני
תודה רבה! |L@|
תודה על התשובה המקצועית והמהירה.
רמי, אתה זן נדיר. עונה לעניין בלי פוזות.
טל
30-04-2006 05:27:00
רומי ש
אפשר לדעת באיזה בנק?
קיבלתי הצעה דומה, בבנק לאומי
אבל לא הסכימו להוריד את הריבית המשתנה מ- 4.8
אבל לא הסכימו להוריד את הריבית המשתנה מ- 4.8
תודה
01-05-2006 01:02:00
טל שרוני
אז קבלי תיקון… 4.8% נכון להיום
הבנק הוא בנק טפחות. ההצעה היתה מאמצע מרץ.
נכנסנו היום "לסגור", התייבשנו שם בהמתנה, כשהגענו סופסוף לפקידה הודיעו לנו שנכון להיום ההלוואה בריבית משתנה היא של 4.8% ולשכוח מ- 4.75%.
לפחות את זה קיבלנו כהצעה רשמית בכתב (טובה לשבועיים הקרובים). ההצעה הקודמת הייתה "הערכה ראשונית בלבד" לדבריהם. בנקים הם דבר מעצבן!.
נכנסנו היום "לסגור", התייבשנו שם בהמתנה, כשהגענו סופסוף לפקידה הודיעו לנו שנכון להיום ההלוואה בריבית משתנה היא של 4.8% ולשכוח מ- 4.75%.
לפחות את זה קיבלנו כהצעה רשמית בכתב (טובה לשבועיים הקרובים). ההצעה הקודמת הייתה "הערכה ראשונית בלבד" לדבריהם. בנקים הם דבר מעצבן!.
