ברצוני להבין מה בדיוק המשמעות של מסלול ריבית משתנה עם יציאה כל חמש שנים . האם בתום חמש השנים אני יכולה באמת לשנות לחלוטין את המסלול ולקצר את התקופה ? האם לא אהיה בת ערובה של הבנק אשר יציע לי תנאים לא אטרקטיביים אשר יהפכו את המיחזור ללא כדאי? סליחה על הבורות בתחום אבל אני רוצה להיות בטוחה שזה שאני לוקחת היום הלוואה ל30 שנה לא אומר שאהיה תקועה עם זה לכל התקופה ושלא תהיה לי בעייה בהמשך הדרך לקצר את התקופה בתנאים האמיתיים שיהיו קיימים בשוק בזמן המיחזור .
יש לבצע סקר שוק בנקודת הזמן של המיחזור ולא חייבים לבצע זאת באותו הבנק שנלקחה ההלוואה .
בהצלחה.
(אם יש לכם פחות אז אני מצטער לומר לך אבל יכולת ההחזר שלכם היא לא 3000 שקל בחודש.)
במידה ואכן יש לכם 12000 נטו כל חודש כדאי לכם לחסוך כמה שנים עם 12000 נטו אני יודע שאני למשל הייתי מסוגל לחסוך 7000 שקל כל חודש. 7000 שקל כל חודש במשך שנה ייתן לכם, 84000 שקל לשנה, ואחרי השנה הראשונה יתווספו לכם עוד כ5000-7000 נוספים כל שנה מרווחי הון (פק"מ, או מק"מ על כל הסכום ללא שום סיכון).
באמצעות חיסכון כזה תוכלו תוך כ5 שנים להגיע לסכום של, 420000 שקל וזה עוד בלי לחשב את רווחי ההון שתקבלו על הסכום הזה. ואז תצטרכו לקחת משכנתא של 144000 שקל ואפילו פחות. שזה בדיחה, לא משכנתא. ואפשר לכסות את זה תוך עוד 5 שנים גג.
בבקשה תראי מה זה מ30 שנה ירדנו ל10 שנים.
לא יאמן הא?
יאיר
לאחר שתתחתן ויהיו לך 2,3 ילדים אתה תראה שמ-12000 ש"ח לא רק שלא חוסכים אלה עוד הולכים להורים מידי פעם לקבל עזרה….
אתה כנראה או חי באוהל במדבר או מגובה בעזרה מכל הכיוונים.
ואני אסביר איך חיים בצניעות…
שכר דירה 2300 ש"ח
גן/מטפלת 2000 ש"ח (אצלך כנראה הסבתא שומרת על הילד)
רכב (דלק ביטוחים טיפולים) 2000 ש"ח (אתה בטח לא צריך)
אוכל 1500 ש"ח ( מיותר אתה בדייטה)
חיתולים / תחליפי חלב 400 ש"ח (אישתך תניק עד גיל 6)
חשמל/ארנונה/מים/גז 1000 ש"ח (באוהל במדבר לא צריך)
ביגוד והנעלה ל 3 נפשות 500 ש"ח .(אפשר לקחת ישנים
מהשכנים).
תקשורת/טלבזיה בכבלים אינטרנט 700 ש"ח (נכון בשנות השבעים הסתדרנו בלי).
בילויים?????????
נופש/חופש?????
סרטים/הצגות????
ריהוט/מוצרי חשמל???????
קוסמטיקה????????
ביטוחי בריאות???????
טיפולי שיניים??????????
ובטח יש עוד כמה וכמה נושאים שכרגע אני לא חושב עליהם
בקיצור מה שאני מנסה להגיד (מכיוון שלא נראה לי שאתה חי במידבר)שכנראה יש לך הרבה מאוד עזרה מההורים כי אחרת מ 12000 ש"ח בחודש עם ילדים לא חוסכים.
ככלל אצבע, מבחינה כלכלית, כל עוד שכר הדירה נמוך מההוצאה הצפויה על משכנתא, עדיף לשכור.
זה כמובן תלוי במספר גורמים (כמו למשל, מחיר הנכס, הריבית, האינפלציה הצפויה וכו) אבל הגורם המשמעותי ביותר הוא לדעתי כמות הכסף הפנויה לרכישה (או לחילופין, סכום ההלוואה).
יש כמובן אלמנטים לא כלכליים, כמו עדיפות על מקום קבוע ברגע שיש ילדים, וכו.
נ.ב – תודה על המספרים.
בתור אחד שמתכנן משכנתא (וילדים ..) תהיתי באמת מהם ההוצאות הצפויות. האם תוכל לפרט עוד? (חוגים, ספרים, וכו) – כמה עולה היום לגדל ילד?
נ.ג – לא להתעצבן, בסך הכל מנסים לעזור
ככלל אצבע, מבחינה כלכלית, כל עוד שכר הדירה נמוך מההוצאה הצפויה על משכנתא, עדיף לשכור.
זה כמובן תלוי במספר גורמים (כמו למשל, מחיר הנכס, הריבית, האינפלציה הצפויה וכו) אבל הגורם המשמעותי ביותר הוא לדעתי כמות הכסף הפנויה לרכישה (או לחילופין, סכום ההלוואה).
יש כמובן אלמנטים לא כלכליים, כמו עדיפות על מקום קבוע ברגע שיש ילדים, וכו.
נ.ב – תודה על המספרים.
בתור אחד שמתכנן משכנתא (וילדים ..) תהיתי באמת מהם ההוצאות הצפויות. האם תוכל לפרט עוד? (חוגים, ספרים, וכו) – כמה עולה היום לגדל ילד?
נ.ג – לא להתעצבן, בסך הכל מנסים לעזור
