שלום רב,
בשנת 98 לקחנו משכנתה בבנק לאומי בסך 396 אלף ש"ח המורכבת מהלוואת זכאות בסך 156 אלף ש"ח ו 240 אלף ש"ח הלואה בנקאית/משלימה לטווח של 20 שנה. חילקנו את הסכום לחצי בריבית קבועה של 6.45% וחצי בריבית משתנה בזמנו 7.20%.
ביוני 2005 ביקשנו מבנק לאומי למחזר את המשכנתה על מנת לקבע את הריבית לטווח הזמן שנותר – 13 שנה.
הבנק קבע שהסכום למיחזור הוא סך 228,904 ש"ח קילבנו הצעה לקבע בריבית של 4.25%( מתואמת 4.33% אפקטבית שנתית 4.35%). הבנק גבה מאיתנו עמלת היוון בסך9,069.73 ש"ח. האם לאור פס"ד של ביהמ"ש העליון המצ"ב אנו צריכים לקבל החזר על עמלת ההיוון/מס בולים ואם כן כמה כמה?
בתודה מראש
בטי
01-03-2006 18:54:00
רמי טוטאי
תגובה
מדוע שתקבלו החזר על משהו שלא שילמתם ? פסק הדין מדבר על מס בולים ,האם שילמתם מס בולים ? הרי ב6/05 מס בולים כבר לא היה קיים .
לגבי עמלת פירעון ,מדובר בהוראה של בנק ישראל משנת 1992 ואין הרבה מה לעשות בעניין .
בהצלחה.
לגבי עמלת פירעון ,מדובר בהוראה של בנק ישראל משנת 1992 ואין הרבה מה לעשות בעניין .
בהצלחה.
