מה בדיוק החלפת?
אני מניח שרק את הצילינדר.
אם החלפט את הצילינדר, אין קשר ממשי בין הצילינדר
לכך שהדלת נגרר על הריצפה.
תבדקי שמה שנגרר על הריצפה זה לא בריח.
אין לאפשר לאדם שאיננו מורשה מטעם החברה לגעת במוצר שאיננו שלו.
הקבלן סיפק לך תעודת אחריות לדלת ושם התנאים כתובים ברור.
גרירת הדלת מתרחשת בד"כ בגלל תנועה של המבנה בחודשים הראשונים שלו ו/או אם מדובר בדלת המותקנת עם משקוף הלבשה ע"ג משקוף עץ. (נדיר היום אבל קיים).
היות והדלת תיפקדה טוב עד כה, ורק עכשיו ישנה בעיה, איננה בהכרח בגלל ההתקנה, למעשה הסיכוי לכך הוא קלוש.
כל ביצוע של תיקון ע"י החברה השווקת יעלה לך דמי שירות בגלל שמישהו אחר נגע בדלת.
זו מדיניות לגיטימית היות והחברה המספקת איננה יודעת מה נעשה בה ע"י אדם שאיננו מטעמה.
לא אחת החברות הגדולות נתקלות בשיטות של כאלו הנותנים שירות ומייצרים תקלה עתידית על מנת שתזמיני אותם שוב.
אינני טוען שזה המקרה, אך זו הסיבה שהחברות אינן מקבלות שמישהו אחר נוגע להן במוצר.
בברכה,
שרון דרורי
שריונית חסם
כלומר אתה מודה במילותך אתה שהבעיה לא נובעת ממה
שעשה הטכנאי שהחליף את המנעול, אז מה אכפת לחברה לראות היכן היא פישלה.
חברה אמינה ונאמנה ללקוחותיה לא מנערת את הלקוח
לכל הרוחות בגלל סיבה כזאת.
אני אישית קניתי 3 דלתות מחוסם, בסך הכל, דלת בסדר,
לא חריגה באיכותה מכל דלת אחרת, תמסור ד"ש ללבנה
מהמכירות ולציון המתקין, ובכל זאת, הרי ברור שאם הדלת
נוגעת בריצפה אז צריך לבוא ולפתוח כ-8 ניטים בחלק המתנייע בתחתית הדלת, ולדחוף אותו למעלה ולשים ניטים
חדשים. לכל היותר, חצי שעה עבודה, אז למה
לנפנף לכל הרוחות לקוחה נאמנה שנתת אמון במוצרים שלכם,
רק בגלל משהו שאתה מודה שהוא לא קשור כלל לעניין?!
סתם חומר למחשבה.
(תרבות שרות אחרת).
ודרך אגב, זה שכתוב כך החוזה השרות לא בטוח שפוטר
אותכם מאחריות. ואם מישהו היה מרכיב עינית לדלת,
האם גם אז היית מנפנף את הלקוחה ?!
זכור:
מחקר שנעשה בארצות הברית מציין, שלהחזיר לקוח שעזב
עולה פי 6 מאשר גיוס לקוח חדש.
שווה בשביל כמה דקות עבודה?!
וחוץ מזה, הרי החברה הייתה עושקת אותה על צילינדר חדש,
למה הסכם כובל כזה באחריות? לא יודע אם הוא יעמוד
במבחן בית משפט, מעניין יהיה לדעת.
ראשית אין שום הודאה מצידי זולת כיוון וייעוץ.
שנית, כאשר אדם X עושה לך נזק, למה אדם Y צריך לשאת בהוצאות ?
תחשו על זה ככה, מי שהחליף את המנעול, אולי ביים תקלה, ועכשיו הספק המקורי צריך לשלוח איש שירות מטעמו ועל חשבונו בגלל תקלה שייצר מישהו אחר.
אין בזה הגיון כלל וכלל.
למה הספק צריך לבזבז כספים בגלל מחדל של מישהו אחר ?
אין קשר בכלל לחברה אמינה או לא.
חברה אמינה לעולם לא תתנער מאחריות כל עוד היא שלה במלואה, אך כאשר נכנס צד ג´ לתמונה, ואיננו מטעם החברה, שיישא הוא באחריות. זאת מכיוון שלעולם החברות אינן יודעות מה הוא עשה שם.
זו הסיבה שדבר כזה מצויין בעברית צחה ע"ג תעודת האחריות.
אם תקרא את מה שכתבתי, תבין שאני נוטה להסכים להפרדה בין שתי התקלות, אך אני מציין כי תקלה אחת יכולה להיות מבויימת.
דהיינו: יש שוני בין סוגי התקלות, אבל התקלה שנוצרה אחרי שהיה שם בעל מקצוע עצמאי מעוררת חשד ובצדק.
אני מניח שאתה מתקין רב שנים אם אתה קובע שצריך לפתוח ניטים על מנת על מנת להרים את החלק המתנייע וכו´.
אז אני מודיע לך שאתה כל כך לא יודע מה הבעיה שם, ואני, שאני מומחה בהתקנות אינני מתיימר לכתוב כזו תשובה מבלי ללמוד באמת מה התקלה.
אולי מדובר בכיוון הצירים ?
אולי הטכנאי שהיה שם עשה משהו בציר על מנת שהאקולון שבתוכו יעכל ויאכל ע"י חומר מיוחד שבא כמו תרסיס שמן ?
זאת על מנת שיזמינו אותו לשירות חוזר.
אולי בכלל מדובר בתזוזה של משקוף הייצוק ביחד עת תנועת המבנה שקיימת ב – 5 השנים הראשונות ?
במקרה זה בכלל אין לספק קשר.
אולי בכלל נתפס לכלוך במברשת התחתונה ?
בכל מקרה, מה שלא יהיה, אין התנערות מאחריות אלא במקרא שמישהו אחר נגע במוצר שאיננו שלו.
אחזור ואציין כי המוצר המדובר איננו של שריונית חסם ואין המקרא קשור אליה כלל וכלל.
בברכה,
שרון דרורי
ולהיות בטוחה שהנזק לא בגין פגם במוצר.
נכון, X לא צריך לשאת בנזק בגין רשלנות Y, אבל לא נקבע
ש- Y גרם לנזק. ציינת בעצמך שאין קשר בין מנעול
לשפשוף הרצפה.
שתבוא החברה, ואם יש קשר לעבודתו של Y, שתחייב את
הלקוחה ב-80 ש"ח, עלותו של ביקור.
אני לא מתקין דלתות, אני מתחום המדעים המדוייקים,
ונתתי אפשרות. לא צריך לגמור את הפקולטה
להנדסת מכונות כדי להבין שתקלה יכולה להיות מבריח נמוך
או מהשרוול הזה שמחובר למטה.
נכון, זה יכול להגרם מעוד 20 אפשרויות אחרות,
ואת כולן החברה המתקינה יכולה לאשר או לבטל ב-3 דקות.
לצערי, אני יכול להסכים איתך על תקלות מבוימות,
במדינת ישראל אנו חיים, וביום תקלות אינו מאורע נדיר.
בכבוד רב
שלמה
זה קורה ב – 100 אחוזים מהמקרים.
לא צריך פקולטה למדעים, אבל בהחלט צריך לחיות את הענף המאד נוקשה הזה של לקוחות שרוצים בזול, יודעים טוב מאד שאסור להם להביא גורם חיצוני, ופשוט בוחרים להיות "תמימים" לאחר מעשה. "מה? לא ידעתי, לא אמרו לי!"
אני חי את זה בכל ענף הדלתות.
זה קורה עם כולם ללא יוצא מן הכלל.
לא ניתן לקחת אחריות על כאלו מקרים כי יש אותם במאות ביום. כן כן, ביום אחד יש מאות מקרים.
תאר לעצמך שהספקים היו בודקים את כל מאות המקרים, איפה הם היו היום ?
קרוב לוודאי שהיינו קונים דלתות מזמביה או משהו כזה.
עיון פשוט בתעודת האחריות שקיבל הלקוח מקבלן הבניין היה מונע את כל הבלאגן.
ואני קובע חד משמעית – הלקוח קיבל תעודת אחריות מהקבלן. זה מעוגן בחוק המכר דירות.
בברכה,
שרון דרורי