מכונות הממכר האוטומטיות (Vending Machines) עולות דרגה והופכות למכולת אוטונומית בבנייני מגורים משותפים. סמנכ"לית התפעול של mini yellow מספרת איך נבחרים המוצרים ואיך הם מתגלגלים מהמחסן הלוגיסטי עד ללובי הבניין
עולם האוטומציה, הכולל את המכונות האוטומטיות ומכשירי הרובוטיקה נכנסים לעוד ועוד ענפים ותחומים בחיינו ומשנים אותם מקצה לקצה. כמובן שגם מגיפת הקורונה תרמה לעניין, ואין זה פלא שגם את מכונות הממכר, ה-Vending Machines, רואים היום יותר ויותר – בפינות רחוב ובמוסדות ציבוריים, בחברות ובמפעלים, בבתי ספר ובאוניברסיטאות, בשדות תעופה ובתחנות רכבת.
תעשיית מכונות הממכר העולמית מוערכת ב-134.4 מיליארד דולר וצפויה להגיע ל-146.6 מיליארד עד שנת 2027, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 1.3%. נוסף על מוצרי מזון ארוזים וטריים, שתייה קלה ושתייה חמה, חטיפים ומאפים, אפשר היום למצוא מכונות המציעות אוזניות ומוצרי אלקטרוניקה. ככל שמתקדמים פתרונות האבטחה, הפיזית והדיגיטלית, פותחות החברות את שערי המכונות למוצרים מגוונים יותר ויקרים יותר.
עכשיו מכונות הממכר משתדרגות ומציעות חוויית רכישה חדשה ומתקדמת בבתי מגורים משותפים, עם פתרון משנה חיים עבור הדיירים: במקום להיתקע בלי חלב לקורנפלקס של הילדים בבוקר, לבקש סוכר מהשכנים או לחפש מרכול פתוח באמצע לילה גשום, כל מה שצריך זה לרדת במעלית בפיג'מה עם הסמארטפון.
את הקונספט המהפכני הזה, מובילה mini yellow מקבוצת פז. בחדרי הדיירים, בלובי או בחניון של הבניין המשותף היא מציבה מכולת אוטומטית חכמה עם כל מה שנחוץ לנו מעכשיו לעכשיו: מגבינות ומעדני חלב ועד בקבוקי שתיה קלה. הרכישה במקרר נעשית באמצעות אפליקציית yellow ומתאפשרת לאחר שיוך הלקוח למקרר הספציפי של הבניין באמצעות לינק ייעודי (זאת על מנת למנוע "טיילת" ושימוש במקרר על ידי אנשים שאינם דיירי הבניין). המקרר נפתח, המוצרים נלקחים ממנו ומזוהים באופן אוטומטי, והתשלום מתבצע ישירות דרך אמצעי התשלום המקושר לאפליקציה. בנוסף, כל רכישה צוברת 10% לארנק הדיגיטלי של yellow , שניתנים למימוש בסניפי yellow וסופר פארם.
כדי להכניס מכולת כזו לבניין, יש לעמוד בכמה פרמטרים כגון רף מינימלי של מספר דירות בבניין, תשתית מתאימה ומיקום מצלמות אבטחה. אם הכול תקין, ניתן להתקדם לחתימה על חוזה בין ועד הבית לחברה. תוך פרק זמן של עד חודשיים מציבה mini yellow את המקרר בבניין, ואפשר להתחיל לצרוך את המוצרים.
הצד התפעולי של ההפצה, מתברר, הוא תורה שלמה. בין היתר, הוא כולל ניתוחי עומק של צריכת המוצרים והרגלי השימוש של הדיירים, כדי להחליט אם ואילו מוצרים צריך להחליף לאור חוסר ביקוש, או לחלופין – להגדיל את המלאי במקרר. מילוי המקרר וריענון המוצרים בהתאם לצורך מתבצעים בתדירות של פעם עד שלוש פעמים בשבוע, כשצוותי החברה דואגים שבמקרר יימצאו מוצרים עם תוקף של לפחות חמישה ימים קדימה.
להצטרפות לשירות עבור בניינים של 70 דירות ומעלה התקשרו עכשיו לטלפון 052-6485135 או השאירו פרטים בטופס למטה ונחזור אליכם בהקדם.
כותב הכתבה – גיא רונן
מקור הכתבה אתר web2info למעבר לכתבה המקורית לחצו – https://web2info.co.il/ar-2375