כרגע אנו לוקחים משכנתא ב 2 מסלולים:
1. צמודת פריים , יתרה לסילוק 115000 עד 1/2022
2. צמדת מדד קבועה 5.6% יתרה לסילוק 185000 עד 1/2012 + עמלת היוון 7100 ש"ח.
קיבלנו הצעה למחזור באתו הבנק (תקופות ההלוואות נשארו זהות):
1. צמודת פריים – 0.5%
2. צמודת מדד קבועה 3.75%
נאמר לנו שנחסוך בהחזר החודשי :
1. 13 ש"ח.
2. 53 ש"ח.
לפי הנתונים האלו האם תוכל לומר לנו מה יהיה ההחזר החודשי החדש וכמה נחסוך לפי סכומי החיסכון שרשמתי (שנאמר לנו ע"י הפקידה בבנק) .
והאם כדאי לעשות את המחזור הזה או מחזור אחר ואו בבנק אחר.
תודה רבה.
לדעתי ,אם אין סיבה הגיונית לא מומלץ לקחת הלוואה זו לטווחים ארוכים .
הלוואה בריבית קבועה יכולה להיות פתרון עבורכם .
בנתונים שנמסרו אין חיסכון .
בהצלחה.
גם הפקידה בבנק אמרה לנו שאין פה חיסכון.
אבל בהלוואה החדשה המצב הוא כזה:
– קנס ההיוון 7000 מתווסף ליתרת הקרן החדשה.
– תאריכי סיום ההלוואות החדשות נשארות זהות לתאריכי הסיום של ההלוואות הישנות.
– ההחזר החודשי החדש קטן ב 50 ש"ח עד 1/2012 ומשם עד 1/2022 קטן ב 14 ש"ח .
ולכן לדעתי אם תאריכי סיום ההלוואות נשארות זהות וההחזר החודשי קטן (לאחר שקנס ההיוון גולם כבר בתוך קרן ההלוואה הממוחזרת) והריביות קטנות אז אני כן חוסך.
הצגתי נקודות אלו בפני הפקידה ואז היא אמרה שאני צודק.
מה דעתך ?
נ.ב. בדקנו אפשרות למחזר את הלוואות הפריים להלוואת מדדית קבועה בריבית 4.7% ל 16 שנים (115000) והתברר כלא אטרקטיבי.
תודה רבה.
הסבירות בשוק הפיננסי שרבית הפריים תעלה ומה אז ?
אכן החיסכון ?.
לגבי ריבית 4.7% ל16 שנה ,זו ריבית גבוהה לתקופה זו ,ניתן להשיג בהרבה פחות .
בהצלחה.
אני רוצה להבהיר שכיום עוד לפני המחזור יש לנו כבר הלוואה בריבית פריים ופשוט במחזור מציעים לנו על אותה תקופת הלוואה פריים – חצי .
בנוסף אני לא מעוניין להאריך את המשכנתא בעוד כמה שנים כי את רובה אנו נסיים בעוד 6 שנים , אז מה אתה מציע לא למחזר בכלל בתנאים אלה ?
תודה רבה.
ברצוני לומר לך ,בדוק היטב לפני חתימה על הניירת בבנק וכן עניין הריבית מעט גבוה ,נסה למצוא בנק אחר אם ניתן .
בהצלחה.
