מחויבות לאיכות השירות
 "איכות זו לא מילה גסה"/….
תנאי השוק בארץ ובעולם, פותחים כיום בפני לקוחות היצע רחב של מוצרים ושירותים בכל ענף. תנאים אלו יצרו מגמה של עליה מתמדת בציפיות הלקוחות לקבלת שירות, שאינו רק מספק, אלא משביע רצון ואף מעבר לכך.
הביקורת המתמדת על רמת שירות נמוכה , וההכרה שיש לצמצם את הפער בין מה
שרואים בחו"ל השירות בארץ, הניעה את יצחק ידין לפעול לקידום והטמעת השירות האיכותי בישראל..למטרה זו הקים יצחק ידין בשנת 2003 את פרופיל – המרכז לקידום איכות השרות בישראל ובמסגרתה ייסד את אמנת השירות של ישראל..
מטרת אמנת השירות לפעול למען קידום המסחר ההוגן בישראל ובכך לשרת הן את ציבור הצרכנים והן את בעלי העסקים. אלה, גם אלה, יוצאים נשכרים; הצרכנים נחשפים לעסקים בעלי מודעות צרכנית מחייבת ומוצהרת והעסקים זוכים לבידול משמעותי בקרב לקוחותיהם ולקידום מכירותיהם.
"עסקים רבים בישראל הגיעו להכרה כי על מנת להצליח בשוק תחרותי הם מחויבים להעניק שירות איכותי ומקצועי, לספק מגוון שירותים במחיר תחרותי לשביעות רצון הלקוח , לשמור על מסחר הוגן ואמינות, תוך שימת דגש על איכות המוצר והשירות שיסופק על מנת לשמר את הלקוח ולספק לו חוויה שתיזכר לטוב", מסביר יצחק ידין,
נקודת המוצא להבנת איכות השירות ללקוח מקורה בהכרה , שאיכות השירות נמדדת מנקודת מבטו של הצרכן בלבד. איכות השירות בעיני הלקוח היא הפער שבין ציפיותיו המוקדמות מהשירות לבין השירות שהוא קיבל, כפי שהוא תופס אותו, מוסיף ידין. הלקוח, לפני קבלת שירות, בונה רמת ציפיות כלפי התהליך הצפוי לו. רמת ציפיות זו מושפעת מתקשורת שיווקית, מתקשורת מפה לאוזן ומניסיון עצמי. כאשר השירות נופל מציפיות הצרכן, הוא יחוש אכזבה וחוסר שביעות רצון.
חברות ועסקים החברים ב"אמנת השירות בישראל" מתחייבים לציבור הצרכנים ובפני נציגי "פרופיל", למלא את חלקם באמנת מצוינות, איכות והגינות השירות לקידום מסחר הוגן, כיבוד הלקוח גם אחרי מתן השירות ומחויבות לאיכות המוצר, וכתמורה הם זכאים לתעודת יוקרה המהווה אסמכתא לחברות ב"אמנה", לסמל לשימוש גרפי על ניירת ופרסומים, וכן פרסום בפורטל האינטרנט asakim.co.il
"הצורך של הצרכן במידע שיווקי, הנמצא באתר זה המייחד מקום – רק לעסקים המחויבים לאמנה, מקל בתהליך קבלת ההחלטות להעדיף שירות מעסקים אמינים ומומלצים , הופך בעולם התחרותי לחיוני ביותר", מציין ידין.
"אנו רואים באמנה זו תרומה לשמירה על איכות ורמת השרות ללקוחות, מוסיף ידין, טיפוח יחסי לקוח וספק שירות, בניית מערכת יחסי אמון בין הלקוח לספק השירות ועמידה בציפיות הלקוחות. שירות טוב המבטיח מערכת יחסים ארוכת טווח בין החברה ללקוח, טיפול משביע רצון בתלונות הלקוחות, נאמנות הלקוח לטווח ארוך, אספקת מוצרים ושירות באיכות מעולה באופן עקבי".
"אין המדובר בתחרות או בחירת בית עסק נבחר אלא במתן הזדמנות פרסומית לעסקים המתחייבים למלא את חלקם באמנת מצוינות והגינות השירות".
קישור לאתר האמנה:
www.asakim.co.il