כמעט בכל עיר מופעל כיום מוקד עירוני. המוקד העירוני הוא כתובת מרכזית לפניות הציבור. הרעיון של המוקד העירוני הוא לשפר ולייעל את השירות העירוני לאזרח בנושאים רבים ומגוונים וכן לתת מענה על בעיות כאלו ואחרות אשר צצות מפעם לפעם ומשבשות את חיי התושב, לדוגמא – כאשר תושב שם לב כי גן השעשועים הקרוב לביתו מלוכלך או כאשר רכב חונה באדום לבן ומשבש את הסדרי החנייה התקינים בעיר, כאשר ישנם מטרדים ומפגעים באזור ועוד. בהרבה מן הערים המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. המוקדים העירוניים מדווחים כיום על כ-50,000 פניות מדי חודש.
איך פועל המוקד העירוני?
בהרבה מן הערים, פנייה אשר מגיעה למוקד עירוני מטופלת בדרך הבאה: הפנייה מתקבלת (באמצעות שיחת טלפון/פקס/מייל) – הפנייה מוקלדת במחשב – הפנייה מועברת לאגף הרלוונטי בעירייה – טיפול בפנייה על ידי הגורמים המקצועיים באגף המתאים – התושב מקבל דיווח על הטיפול בפנייתו על ידי המחלקה המטפלת – מעקב לאחר הטיפול.
המוקד העירוני ומוסדות החינוך
יחידה מיוחדת של המוקד העירוני בהרבה ערים פועלת למען מוסדות החינוך ובשיתוף עמם. כיצד? במוסדות החינוך השונים (בכללם גנים, בתי ספר יסודיים, תיכונים ועוד) מותקנים לחצני מצוקה אשר משדרים במידת הצורך אותות ליחידה מיוחדת של המוקד העירוני אשר תפקידה להיענות באופן מיידי לצרכים המיוחדים במוסדות אלו ולתת את הפתרון הטוב ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר.
פעילות נוספת של המוקדים העירוניים
המוקד העירוני אינו אחראי רק לקבלת וטיפול בפניות יזומות של תושבים ואזרחים, אלא אחראי גם על פעילות שוטפת של מערכות מורכבות בערים השונות. לדוגמא – מערכת ההשקיה, מערכת הרמזורים. המוקד העירוני מפעיל מערכות בקרה אשר מבקרות את פעולת המערכות המורכבות הללו על מנת לאתר תקלות בהקדם האפשרי במידה ואלו קורות.
עוד על המוקד העירוני 106
במוקדים העירוניים ניתן שירות מועדף ומיוחד לנכים, ללקויי שמיעה וכן לפניות הקשורות לאלימות במשפחה.
בעתות של מצבי מצוקה מיוחדים (כגון שיטפונות, בעיות מים מיוחדות, הפסקת אספקת החשמל ומצבי חירום) דואג המוקד העירוני להקליט פתיח לשיחותיו על מנת לספק את מירב המידע לתושבים.
בהרבה ערים המוקד העירוני 106 מפעיל גם מערכת לניתוב שיחות אשר בה יכול המתקשר לנתב את שיחתו אל מערכת מידע מוקלט בנושאים רבים כגון תרבות, בילוי ובידור, רחובות בהם מתבצעות עבודות תשתית וכו'.
איך פונים למוקד העירוני?
טוב לדעת על המוקד העירוני 106 – לדעת שהוא קיים ולדעת כיצד לפנות אליו. אנחנו אף פעם לא יודעים מתי נצטרך לפנות אל המוקד.
כפי שבטח הבנתם כבר מן הכתבה, אל המוקד העירוני 106 ניתן להגיע באמצעות חיוג הספרות 106 מהטלפון הביתי – השיחה תנותב למוקד העירוני הנכון באמצעות זיהוי המספר ממנו חייגתם. ניתן לפנות למוקד העירוני גם במייל ובפקס, כמעט כל עירייה מפרסמת את פרטי הפנייה למוקד העירוני שלה באתר האינטרנט שלה.
לכל עירייה יש גם מספר ארוך להגעה למוקד העירוני שלה אשר ניתן למצוא באתר האינטרנט. ריכזנו עבורכם מספרים של כמה מן הערים הגדולות בארץ –
מספרי טלפון של מוקד עירוני 106:
מוקד עירוני תל אביב יפו: טלפון 03-5238888, פקס 03-5216445, שירות מיוחד לנכים בעלי תו חניה לטיפול בפניות של תפיסת מקומות חניה 03-5217777.
מוקד עירוני חיפה: 1-800-356-106.
מוקד עירוני ירושלים: 02-5314600.
מוקד עירוני אילת: 08-6367318.
מוקד עירוני נתניה: טלפון 09-8604400.
מוקד עירוני פתח תקווה: 03-9053000.
מוקד עירוני באר שבע: 08-6463777.
מוקד עירוני אשדוד: 08-8545495.
מוקד עירוני חולון: 03-5011111.
מוקד עירוני נס ציונה: 08-9300591.
מוקד עירוני ראשון לציון: 03-9542799.
מוקד עירוני רחובות: 08-9461977.
מוקד עירוני רמת גן: 109.
תוכלו כמו כן לחייג 106 מהטלפון הסלולרי ולקבל את מספר המוקד העירוני המבוקש.