מפגעים ציבוריים
תחום הפעילות הראשון של המוקד העירוני נוגע לטיפול בפניות על מפגעים מסוגים שונים. זה יכול להיות עץ שנפל ברוחות החורף ויש לפנות אותו או לחילופין עץ שזקוק לגיזום דחוף וכל עצם אחר שפוגע בבטיחות או בחופש התנועה של התושבים.
למוקד עירוני אפשר להפנות פניות על רעש בשעות לא סבירות, על תקלות במערכת החשמל העירונית וכל דבר אחר מהשירותים שמעניקה העירייה לתושבים שלא מתנהל כשורה. עוד אפשר להזמין דרך המוקד העירוני שירותים של הדברת חרקים, יתושים ומזיקים בבנייני מגורים.
בדרך כלל, כמה ימים לאחר קבלת הפנייה יגיע צוות הדברה לבניין המגורים שלכם ויבצע את ההדברה ללא תשלום. ניתן גם להשאיר הודעה שתועבר לטיפול מחלקת התברואה על כמות גדולה של זבל או גזם שנערמו ולא נאספו במועד על ידי משאית הזבל העירונית. תושבים שמשאית פינוי הזבל מפריעה את מנוחתם יכולים להשאיר פניה ובקשה לשינוי מועדי איסוף הזבל מהרחוב שלהם ונציג של מחלקת התברואה יהיה איתם בקשר בניסיון לפתור את הבעיה ואולי גם לשנות את מועדי האיסוף.
מידע לציבור
מרחב פעילות חשוב נוסף של המוקד העירוני הוא במתן מידע חשוב לתושבי העיר במגוון רחב של תחומים : אילו בתי ספר יהיו סגורים בשביתת יום המחר ואילו יפעלו כסדרם, אילו חופי רחצה סגורים בגלל בעיה של זיהום, האם מותר לשתות את מי השתייה בבתים לאחר שהוטל איסור בעקבות בדיקות של משרד הבריאות וכדומה.
המוקד מחזיק גם במידע על שינויים במערך התחבורה – אילו רחובות הפכו לנתיבי תחבורה ציבורית בלבד, איזה רחוב חסום לתנועה בגלל שיפוצים ואילו רחובות יסגרו לתנועה בהפגנות במוצאי שבת. לטלפנים במוקד העירוני מידע גם על פעילויות נעימות יותר : תערוכות, כנסים, פעילויות וערבי תרבות שהעירייה מארגנת בתחומה לרווחת הציבור.
פניות ותלונות הציבור
תפקידו של המוקד העירוני הוא גם לשמש כאוזן קשבת לציבור תושבי העיר ולהעביר תלונות שלהם לגורמים הרלוונטיים בעירייה.
התלונות יכולות לעבור ישירות למחלקות הרלוונטיות להמשך טיפול או להגיע עד למשרדו של מבקר העיר לטיפול יסודי יותר בליקויים בתפקוד העירייה בתחומים מסוימים. בסופו של דבר המוקד העירוני הוא כלי עזר בידיו של כל תושב לתקשורת עם מחלקות שונות בעירייה ועם העומד בראשה.
המוקד מספק מידע חשוב, מעביר פניות מתחומים רבים אך גם קולט את רחשי הציבור, כך שהוא משרת גם את ראש העיר – שחשוב שישמע את קול התושבים והבעיות המטרידות אותם.