היי
אני לוח משכנתא על סך 335000 ש"ח.
הציעו לי לקחת את המשכנתא בשלושה מסלולים:
ריבית קבועה 150000 ש"ח.
ריבית משתנה כל 5 שנים 100000 ש"ח.
ריבית משתנה פריים 85000ש"ח.
האם באמת צורה זו היא כדאית ביימינו או שעדיף אחרת??
27-10-2005 19:33:00
שיר וינר
פרטים נוספים…
החלק בריבית קבועה הוא ל-10 שנים וכרע הריבית היא 3.85
משתנה צמודת מדד ומשתנה פריים הן לתקופה של 15 שנים כאשר בראשונה הריבית היא 4.23 ובשניה P-0.75
משתנה צמודת מדד ומשתנה פריים הן לתקופה של 15 שנים כאשר בראשונה הריבית היא 4.23 ובשניה P-0.75
שאלה נוספת שעולה לי האם על משכנתא בריבית משתנה ניתן להתווכח עם הבנקים או שזה משהו שבנק ישראל קובע והוא אינו בר שינוי (ככה הסבירו לי בבנק)?
28-10-2005 10:37:00
רמי טוטאי
תגובה
מה עדיף ? מי יודע ?
חלוקה של 3 או 4 מסלולים בכל אופן טובה בדרך כלל לבנקים ולא ללקוח .
השאלה מדוע החלוקה ? האם ישנה חשיבה מאחורי חלוקה זו ,נאמר ,שיש ברשותך כסף נזיל בעוד חצי שנה ,שנה ,שנתיים או יותר ובכוונתך לסלק או בגלל שהפקיד בבנק הציע .
לכל לווה יש להתאים את סוג או סוגי המסלולים המתאימים לו בלבד .
במקרה שלך בלי לדעת פרטים ובלי ייעוץ מקצועי קשה לי להחליט בשבילך .
בהצלחה.
חלוקה של 3 או 4 מסלולים בכל אופן טובה בדרך כלל לבנקים ולא ללקוח .
השאלה מדוע החלוקה ? האם ישנה חשיבה מאחורי חלוקה זו ,נאמר ,שיש ברשותך כסף נזיל בעוד חצי שנה ,שנה ,שנתיים או יותר ובכוונתך לסלק או בגלל שהפקיד בבנק הציע .
לכל לווה יש להתאים את סוג או סוגי המסלולים המתאימים לו בלבד .
במקרה שלך בלי לדעת פרטים ובלי ייעוץ מקצועי קשה לי להחליט בשבילך .
בהצלחה.
28-10-2005 10:51:00
שיר וינר
אנסה להיות יותר ספציפי
אני מעוניין לקחת משכנתא בגובה 335000 ש"ח.
אני מעוניין לקחת את המשכנתא לתקופה מקסימלית של 15 שנה.
רעיון חלוקת המשכנתא נובע מכמה סיבות:
1) פיזור הסיכון על פני הלוואה משתנה , קבועה ועל פני תלות במדד ופריים.
2) בדר"כ הריבית במשתנה יותר קטנה ואטרקטיבית מהריבית בקבועה ולכן אם אתכנן כך שבנקודת היציאה הראשונה יהיה לי ת בסכום לכסות את ההלוואה בריבית משתנה אזי היא משתלמת.
אני מעוניין לקחת את המשכנתא לתקופה מקסימלית של 15 שנה.
רעיון חלוקת המשכנתא נובע מכמה סיבות:
1) פיזור הסיכון על פני הלוואה משתנה , קבועה ועל פני תלות במדד ופריים.
2) בדר"כ הריבית במשתנה יותר קטנה ואטרקטיבית מהריבית בקבועה ולכן אם אתכנן כך שבנקודת היציאה הראשונה יהיה לי ת בסכום לכסות את ההלוואה בריבית משתנה אזי היא משתלמת.
באם לדעתך שווה לקחת הכל במסלול אחד? או שכמה מסלולים?
אם תשובתך היא בכמה מסלולים אזי האם אתה יכול לייעץ אילו מסלולים הם אטרקטיביים ובאילו סכומים למשכנתא בגובה זה?
בעוד 6 שנים אקבל כ-90000 ש"ח ועם סכום זה חשבתי לכסות את המשתנה.
מה אתה מציע?
תודה רבה על העזרה
28-10-2005 14:39:00
רמי טוטאי
תגובה
1.אין כזה דבר "פיזור סיכון " במשכנתא ,בבורסה כן אך לא במשכנתא ,שם צריך להתאים את סוגי ההלוואות או הלוואה ללקוח .
2.צודק ,בנקודת היציאה הראשונה יש לסלק .
3.כבר כתבתי לך ,קח את החלק של ה 90 אלף במשתנה .
