היי
אני מעוניין לקחת משכנתא בגובה 336000 ש"ח.
קיבלתי מהבנק את הצעה הזאת"
קבועה בריבית 3.7 ל-10 שנים (100000 ש"ח)
פריים – 0.8 ל 30 שנה (150000 ש"ח)
משתנה כל 7 שנים בריבית 4.36 לתקופה של 28 שנים (86000 ש"ח).
מה דעתכם? הריביות האלו נורמליות ??
תודה
02-11-2005 14:24:00
שיר וינר
עוד נתונים
את המשתנה אנו רוצים לקחת מכיוון שבעוד 6 שנים משתחרר כסף שיכסה אותה.
את הפריים אנו לוקחים מכיוום שבמסלול זה ניתן לכסות חלקים כל הזמן בלי קנסות ובעיות.
אומנם הפריים "יותר מסוכן" מההלוואה קבועה צמודת מדד, אך בשניהם ישנו סיכון ובסופו של דבר לטווח הארוך המדד נראה יותר מסוכן.(הפריים משתנה יותר בקיצוניות ומסוכן לטווח הקצר).
את הפריים אנו לוקחים לטווח ארוך בכדי לשלם כמה שפחות כל חודש והצפי הוא שנוכל "לחסל" אותו הרבה לפני.
02-11-2005 19:09:00
שיר וינר
שאלה נוספת…
את ההלוואה בפריים ואת המשתנה לקחתי לתקופות ארוכות כדי להקל על ההחזר החודשי.
האם אם אני מקצר את החזר החודשי ל-15 שנה מ-30 שנה עושה הבדל משמעותי בכסף שאני משלם לבנק(הריבית) או שזה זניח?
02-11-2005 22:44:00
רמי טוטאי
תגובה
טובות בהחלט.
02-11-2005 22:46:00
רמי טוטאי
תגובה
נקווה בשבילכם שאתם צודקים .
לא ניתן לצפות את התנהגות הפריים .
מה שכן ידוע ,שצפויה עליה בריבית הפריים .
בהצלחה.
לא ניתן לצפות את התנהגות הפריים .
מה שכן ידוע ,שצפויה עליה בריבית הפריים .
בהצלחה.
02-11-2005 22:47:00
רמי טוטאי
בכלל לא זניח
תקופה קצרה יותר מביאה כדאיות כלכלית יותר גדולה ,זה ברור .
בהצלחה.
בהצלחה.
