שלום,
בבנין שלנו קיימת מעלית אחת בלבד. על התחזוקה של מעלית היתה אחראית חברת צמרת מעליות במשך 9 שנים אחרונות.
רוב הזמן המעלית לא היתה מתוחזקת ויותר מזה מלפני חצי שנה לאחר ביקורת (חצי שנתית) שעברה מעלית נמצאו ליקויים והועברו לחברה. נכון להיות ליקויים אלו לא טופלו.
בימים אחרונים הועד של הבית החליט להחליף חברת תזוקה.
לאחר שפנינו לחברת צמרת מעליות ואמרנו להם שברצונינו להפסקיק את החוזה\ הם אמרו לנו שאנו חייבים לפי חוזה לשלם על 3 חודשים מראש.
שאלה שלי, האם לאור הליקויים בטיפול של מעלית אנו מחוייבים לשלם את הכנס וכמו כן האם יש טעם לתבוע את החברה. אפשר לקבל פיצויי/החזר כספי כלשהו?
בבנין שלנו קיימת מעלית אחת בלבד. על התחזוקה של מעלית היתה אחראית חברת צמרת מעליות במשך 9 שנים אחרונות.
רוב הזמן המעלית לא היתה מתוחזקת ויותר מזה מלפני חצי שנה לאחר ביקורת (חצי שנתית) שעברה מעלית נמצאו ליקויים והועברו לחברה. נכון להיות ליקויים אלו לא טופלו.
בימים אחרונים הועד של הבית החליט להחליף חברת תזוקה.
לאחר שפנינו לחברת צמרת מעליות ואמרנו להם שברצונינו להפסקיק את החוזה\ הם אמרו לנו שאנו חייבים לפי חוזה לשלם על 3 חודשים מראש.
שאלה שלי, האם לאור הליקויים בטיפול של מעלית אנו מחוייבים לשלם את הכנס וכמו כן האם יש טעם לתבוע את החברה. אפשר לקבל פיצויי/החזר כספי כלשהו?
05-02-2008 19:34:00
אאא _
על פניו נראה שהם הפרו חוזה
תקראו טוב טוב את החוזה איתם,
ואם הם לא עמדו בתנאיו, אתם גם לא מחוייבים לו.
ואם הם לא עמדו בתנאיו, אתם גם לא מחוייבים לו.
יתרה מכך, כל חברת מעליות חדשה שתכנס
תתן לכם 3 חודשים חינם.
05-02-2008 22:33:00
שמואל אורבך
תחזוקת מעלית
כאיש מעליות.חוזה זה חוזה וצריך לקיימו,באם כתוב שאפשר להתנתק בקנס של 3 חודשים,אין מה לעשות.
אינני מבין כיצד 9 שנים החברה נתנה לכם שרות ושילמתם כדת וכדין,ופתאום היא לא נותנת שרות כיאות,ואתה מציין שהיא לא נתנה שרות כיאות,למה זה נמשך 9 שנים?הסיפור שלך לא נשמע אמין כלל,ולוקה בחסר.
שורה תחתונה שלמו 3 חודשים ולכו ממנה.
אינני מבין כיצד 9 שנים החברה נתנה לכם שרות ושילמתם כדת וכדין,ופתאום היא לא נותנת שרות כיאות,ואתה מציין שהיא לא נתנה שרות כיאות,למה זה נמשך 9 שנים?הסיפור שלך לא נשמע אמין כלל,ולוקה בחסר.
שורה תחתונה שלמו 3 חודשים ולכו ממנה.
06-02-2008 10:41:00
אילנה שפירו
סיפור המלא
כל 9 שנים שירת היה על הפנים, אני גרה בביתב – 4 שנים אחרונות. ורק לפני חודש הפכתי להיות בועד.
הועד הקודם התעלם מבעיות ובתור אחד שלא היתה מודעת מה בדיוק נכנס לחוזה של חברת מעלית (וגם דיירים אחרים) גם לא דרשנו מועד לתקן .
כגון, עובדה שמעלית עוצרת לא בגובה של הקומה.
הים שאני מבינה יותר\ ברור לי שכל התחזוקה של המעלית בין אם זה מה שהוא קטן ובים אם לא הם מחוייבים לטפל. כמו כן בכלל לא היתי מודעת לעובדה שיש ביקורת כל חצי שנה ושחברה אמורה לתקן את כל הנזקים שנמצאו בביקרות.
בקיצור, הועד לא היה מספיק אגרסיבי ומצד שני כנראה אנחנו בתור דיריים גם א דרשנו מספיק מועד שיסדרו.
הועד הקודם התעלם מבעיות ובתור אחד שלא היתה מודעת מה בדיוק נכנס לחוזה של חברת מעלית (וגם דיירים אחרים) גם לא דרשנו מועד לתקן .
כגון, עובדה שמעלית עוצרת לא בגובה של הקומה.
הים שאני מבינה יותר\ ברור לי שכל התחזוקה של המעלית בין אם זה מה שהוא קטן ובים אם לא הם מחוייבים לטפל. כמו כן בכלל לא היתי מודעת לעובדה שיש ביקורת כל חצי שנה ושחברה אמורה לתקן את כל הנזקים שנמצאו בביקרות.
בקיצור, הועד לא היה מספיק אגרסיבי ומצד שני כנראה אנחנו בתור דיריים גם א דרשנו מספיק מועד שיסדרו.
06-02-2008 11:58:00
שמואל אורבך
תחזוקת מעלית
כשמגיע זמן משבר ,ושכלו כל הקיצין מתברר תמיד שהדיירים לא היו דרוכים מספיק ולא ערניים לנעשה אצלם בבניין,ועל כך משלמים.אנשים צריכים להיות מודעים לנעשה סביבם,מה שנאמר עם האצבע על הדופק ולא להזניח ,זאת תוצאה של הזנחה.כאיש מעליות באם תרצי אתן לך חב´ שרות למעליות אמינה וטובה.
06-02-2008 12:22:00
אילנה שפירו
…
ברור לי שהדיירים לא היו בסדר (במובן מסוים) אבל לפי מה שהבנתי אחריות על תקינות המעלית נופלת על חברת תחזוקה. לכן, על פי החוק חברת תחזוקה מחויבת לתקן את כל הליקויים שעלו בביקורת מבלי שאני בתור דייר דורש את זה.
השאלה שלי היתה האם לאור העובדה שהם לא תיקנו את הליקויים מאז הדו"ח האחרון שהיה לפני חצי שנה יש באפשרותי לתבוע אותם ולא לשלם להם את הכנס על ביטול חוזה.
השאלה שלי היתה האם לאור העובדה שהם לא תיקנו את הליקויים מאז הדו"ח האחרון שהיה לפני חצי שנה יש באפשרותי לתבוע אותם ולא לשלם להם את הכנס על ביטול חוזה.
06-02-2008 14:17:00
שמואל אורבך
תחזוקת מעלית
אינך טכנאית מעליות ואינך מבינה באם תיקנו ו/או לא תיקנו,לכך צריך מישהו מבין.
בהחלט בהחלט את חייבת בתשלום חודשי כי אחרת הם לא יתקנו ולא יתחזקו את המעלית,ואז אתם צפויים רחמנא ליצלן לדברים לא נעימים.את יכולה לפנות למפקחת עבודה ארצית גב´ וורדה אדוארדס באם את חוששת ויש לך ביסוס כלשהו כי המעלית אינה מתוחזקת הייטב טל´02-6662811
בהחלט בהחלט את חייבת בתשלום חודשי כי אחרת הם לא יתקנו ולא יתחזקו את המעלית,ואז אתם צפויים רחמנא ליצלן לדברים לא נעימים.את יכולה לפנות למפקחת עבודה ארצית גב´ וורדה אדוארדס באם את חוששת ויש לך ביסוס כלשהו כי המעלית אינה מתוחזקת הייטב טל´02-6662811
06-02-2008 14:30:00
אאא _
לפעמים לא צריך להיות טכנאי מעליות כדי לדעת …
שמשהו לא תקין.
יש מקרים שברור שמשהו לא תקין, למשל רעשים חשודים של מתכת נוגעת במתכת (כי מובילי תא פגומים), ריח של אש ושרוף (בלם מעלית לא מכוון), עצירה לא מכוונת בקומות
כי מערכת הבלימה לא מכוונת, כבלים "מצלצלים" כי למנוע
מרכז מסה שנע, ועוד ועוד …
לא צריך להיות טכנאי כדי להבחין מייד שמשהו לא תקין.
וורדה אדוארדב לא עונה כלל לטלפון, יש לדבר עם חיים שנקר
הוא אחראי על בודקים וחברות מעליות.
להלן קישור לאתר המתאים, עם טלפונים של כולם.
אני אישית לא סומך על המערכת שתדע להתמודד עם טכנאים ומהנדסים רשלנים, רק בית המשפט.
לצערי, זה קורה רק אחרי שקורה אסון.
זאת המדינה שלנו.