עו"ד שחל שלום,
ועד הבית החליט על דעת עצמו ומבלי שום החלטה מהדיירים, לסגור את אחד משני שערי הכניסה לבניין.
לאף אחד מהדיירים אין מפתח לשער הכניסה.
טענותיו של ועד הבית על כך שהכניסה גורמת לכניסה של אנשים ואופנועים יכולה אולי להיות רלוונטית, אך עדיין ניתן לשמור על שער סגור על ידי חלוקת מפתחות לכל הדיירים.
סגירת השער גורמת אי נוחות, כמו גם העובדה שהשער הוא חלק מתוכנית הבניין, האם לועד הבית מותר להחליט על כך על דעת עצמו? האם החלטה כזאת בכלל חוקית?
08-04-2014 10:08:00
עפר שחל
ת
ועד בית מוסמך רק לטפל בתחזוקה וניהול שוטף של הרכוש המשותף. האם פעולה כזו היא חלק מכך? תלוי בנסיבות. בכל מקרה זה הפיך, כלומר הייתי דורש מהועד לחזור בו או לקיים דיון באסיפת דיירים ומנסה לצרף לענין עוד דיירים.
08-04-2014 10:17:00
יניב ג
תודה על התגובה. כבר נעשו מספר פניות לועד
כבר נעשו מספר פניות לועד הבית ע"י כמה דיירים, אך הוא בשלו ואינו מוכן לפתוח את השער.
מה ניתן לעשות?
08-04-2014 10:43:00
עפר שחל
ת
לדרוש אסיפת דיירים
08-04-2014 13:52:00
יניב ג
הוא לא מעוניין
וזה לא פעם ראשונה, אין מה לדבר על אסיפת דיירים – זה לא יוכל לקרות.
השאלה מה אנחנו כדיירים יכולים לעשות שלא ע"י הידברות עם הועד מכיוון שאי אפשר לדבר איתו ולשכנע אותו או להגיע לידי הסכמה כלשהי.
תודה רבה על העזרה.
08-04-2014 13:52:00
יניב ג
הוא לא מעוניין
וזה לא פעם ראשונה, אין מה לדבר על אסיפת דיירים – זה לא יוכל לקרות.
השאלה מה אנחנו כדיירים יכולים לעשות שלא ע"י הידברות עם הועד מכיוון שאי אפשר לדבר איתו ולשכנע אותו או להגיע לידי הסכמה כלשהי.
תודה רבה על העזרה.
08-04-2014 14:00:00
עפר שחל
ת
אולי הליך משפטי אבל זה מחייב כבר פגישת יעוץ מסודרת כדי לרדת לפירטי המקרה
08-04-2014 17:30:00
נחמיה פלוטקין
אתם בחרתם אותו [או שלא….]
אתם יכולים להחליף אותו ולנהל את הבניין כמו שצריך.
