שלום,
יש לי עצי ברכיכטון שנשתלו לפני למעלה משנה וחצי, גובהם כ 6 מטר והם אינם פורחים. אחד מהם השיר את כל עליו לפני כחודש.
חוץ מזה יש לי גם שני עצי לימון שאחד מהם הניב מעט פירות בשנה שעברה (גם הוא נשתל לפני כשנה וחצי) והשנה שניהם אינם פורחים כלל.
והעץ הנוסף שאני רוצה לשאול לגביו הוא תפוח הורד שאינו פורח ועליו חומים בקצותיהם (גם הוא נשתל לפני כשנה וחצי).
הגינה מושקית בהשקייה ממוחשבת קבועה ומדושנת בדשן אורגני לפי ההוראות שעל אריזות הדשן האורגני.
שאלתי לגבי כל העצים הנ"ל היא: למה הם לא פורחים? ולגבי תפוח הורד גם: למה קצות העלים חומים? מה עושים?
מעבר לזה יש בגינה עצי פרי נוספים שכולם פורחים ורובם נותנים פרי.
אציין גם כי הגינה היא דרומית ויש בה שמש כל הבוקר עד 18:00 בקיץ.
יש לי עצי ברכיכטון שנשתלו לפני למעלה משנה וחצי, גובהם כ 6 מטר והם אינם פורחים. אחד מהם השיר את כל עליו לפני כחודש.
חוץ מזה יש לי גם שני עצי לימון שאחד מהם הניב מעט פירות בשנה שעברה (גם הוא נשתל לפני כשנה וחצי) והשנה שניהם אינם פורחים כלל.
והעץ הנוסף שאני רוצה לשאול לגביו הוא תפוח הורד שאינו פורח ועליו חומים בקצותיהם (גם הוא נשתל לפני כשנה וחצי).
הגינה מושקית בהשקייה ממוחשבת קבועה ומדושנת בדשן אורגני לפי ההוראות שעל אריזות הדשן האורגני.
שאלתי לגבי כל העצים הנ"ל היא: למה הם לא פורחים? ולגבי תפוח הורד גם: למה קצות העלים חומים? מה עושים?
מעבר לזה יש בגינה עצי פרי נוספים שכולם פורחים ורובם נותנים פרי.
אציין גם כי הגינה היא דרומית ויש בה שמש כל הבוקר עד 18:00 בקיץ.
תודה מראש,
ניצן
28-07-2008 00:14:00
אהוד מיכליס
עצים
1.לימון-האם הלימון מורכב?האם יש רוח באיזור של העץ?
2.מהי מנת ההשקיה שהעץ מקבל בשבוע?
3.תפוח וורד-המלחה-שנובעת מיובש,ואו עודף נתרן בדשנים.
4.ברכיכטון-אכן יש זנים שנושרים עתה,תלוי איזה זן,לפיכך יתכן ולא פורחים.
2.מהי מנת ההשקיה שהעץ מקבל בשבוע?
3.תפוח וורד-המלחה-שנובעת מיובש,ואו עודף נתרן בדשנים.
4.ברכיכטון-אכן יש זנים שנושרים עתה,תלוי איזה זן,לפיכך יתכן ולא פורחים.
28-07-2008 01:17:00
ניצן רימון
תשובות
קודם כל תודה על הסיוע.
לגבי שאלותיך:
1. הלימון מורכב, אבל ישנו גם הליים שאינו מורכב. שניהם אינם פורחים בכלל השנה ושניהם לא נמצאים במקום שיש בו רוח. שניהם פרחו בשנה שעברה והליים גם נתן פרי.
2. העצים מקבלים אצלנו 4 פעמים בשבוע 20 דקות השקיה מהממטרות של הדשא. מעבר לזה כל יום 20 דקות בבוקר של טפטוף.
3. מה ניתן לעשות לגבי תפוח הורד?
4. האם זה אומר שהברכיכטון מהזן שאינו פורח?
לגבי שאלותיך:
1. הלימון מורכב, אבל ישנו גם הליים שאינו מורכב. שניהם אינם פורחים בכלל השנה ושניהם לא נמצאים במקום שיש בו רוח. שניהם פרחו בשנה שעברה והליים גם נתן פרי.
2. העצים מקבלים אצלנו 4 פעמים בשבוע 20 דקות השקיה מהממטרות של הדשא. מעבר לזה כל יום 20 דקות בבוקר של טפטוף.
3. מה ניתן לעשות לגבי תפוח הורד?
4. האם זה אומר שהברכיכטון מהזן שאינו פורח?
תודה,
ניצן
28-07-2008 23:03:00
אהוד מיכליס
עצים:
1.אתם מגזימים עם השקית הדשא!לא צריך 4 פעמים בשבוע-זה טירוף-ותשלמו הרבה מאד על מחיר המים -וזה בזבוז משווע-אין צורך ביותר מפעמיים בשבוע!
זה שאין פרחים יתכן והפרחים נפלו מהממטרות-לא בריא להשקות עצים בממטרות.
בנוסף כדאי לדשן את העצים במגנזיום ואשלגן-יגביר פריחה.
אם תפוח הוורד נמצא בדשא-אזי יהיו לו צריבות-כי בטיפות נשארות,שחם הטמפרטורה שלהם עולה מאד וזה גורם לכוויות.
לגבי ברכיכטון יש זנים שאין להם פריחה משמעותית.
זה שאין פרחים יתכן והפרחים נפלו מהממטרות-לא בריא להשקות עצים בממטרות.
בנוסף כדאי לדשן את העצים במגנזיום ואשלגן-יגביר פריחה.
אם תפוח הוורד נמצא בדשא-אזי יהיו לו צריבות-כי בטיפות נשארות,שחם הטמפרטורה שלהם עולה מאד וזה גורם לכוויות.
לגבי ברכיכטון יש זנים שאין להם פריחה משמעותית.
