שלום רמי!
אצלינו קיימות שתי הלוואה משלימות:
1) 100000 ש"ח
2) 30000 ש"ח. שתיהן בריבית 5.7%
אצלינו קיימות שתי הלוואה משלימות:
1) 100000 ש"ח
2) 30000 ש"ח. שתיהן בריבית 5.7%
שאלה:
1. יש ברשותי רק 30000 ש"ח ואני מתכוון לפרוע את ההלוואה השניה, האם כדאי לי לעשות זאת?
2. האם באמת כנס על אי הודעה מוקדמת הוא זניח(כ-30ש"ח במקרה שלי)?
08-06-2006 04:09:00
רמי טוטאי
תשובה
איך אדע אם אין לי את כל הפרטים ? מה עם תקופה ?
בכל אופן סילוק משכנתא כדאי בתנאי שאין לך סוג של השקעה שמניבה ריבית גבוהה יותר .
בכל אופן סילוק משכנתא כדאי בתנאי שאין לך סוג של השקעה שמניבה ריבית גבוהה יותר .
בהצלחה.
08-06-2006 04:50:00
מויסי בלום
הבהרה לשאלה שלי
תודה על התשובה המהרה באמת.
הלוואות של 100,000 ו- 30,000 ש"ח נלקחו ב1999 באותם תנאים ל-20 שנים בריבית קבוע של 5.7%. למעשה זו הלוואה משלימה אחת שחולקה לשתיים מאיזשהי סיבה .
1. איך התקופה משפיע על הכדאיות של פרעון ?
האם לפרוע מתחיל להיות כדאי(או לא כדאי) משנה מסוימת?
אנחנו בשנה שבעית.
2. האם באמת כנס על אי הודעה מוקדמת הוא זניח(כ-30ש"ח במקרה שלי)?
תודה רבה, יאן
08-06-2006 12:03:00
רמי טוטאי
תשובה
בהחלט קנס זניח .
ההלוואה שניתנה לך כנראה פוצלה ל2 מקורות מימון וביכולתך לפרוע את אחת מהן ,לכן לדעתי פירעון ההלוואה בריבית זו עדיפה כעת בתנאי שאין לך אפיק השקעה אחר להשקיע את כספך ושיניב ריבית גבוהה יותר .
כמו כן אם נשארו לך מעט שנים לסיום ההלוואה לא בהכרח ישנה כדאיות בסילוק יש לבחון זאת באותה עת .
המקרה שלך הוא לא כך .
ההלוואה שניתנה לך כנראה פוצלה ל2 מקורות מימון וביכולתך לפרוע את אחת מהן ,לכן לדעתי פירעון ההלוואה בריבית זו עדיפה כעת בתנאי שאין לך אפיק השקעה אחר להשקיע את כספך ושיניב ריבית גבוהה יותר .
כמו כן אם נשארו לך מעט שנים לסיום ההלוואה לא בהכרח ישנה כדאיות בסילוק יש לבחון זאת באותה עת .
המקרה שלך הוא לא כך .
בהצלחה.
