רמי שלום . אנחנו צריכים לקחת משכנתא של 120000$ ונאלצים לפרוש לתקופה ארוכה עקב יכולת החזר חודשית של עד 3000 ש"ח . ברשותך אשאל 3 שאלות :
1- מה עדיף : קבועה צמודת מדד ל25 שנה בריבית 5.2 או משתנה ל30 שנה עם יציאה אחרי 15 שנה בריבית 4.82 ??
2- את הכסף אנו צריכים בשתי תחנות . אמצע ינואר ואמצע מרץ . האם עדיף לקחת עכשיו את כל הכסף מחשש שבמרץ הריביות יעלו עוד ??
3- מכיוון שהתשלום עבור הדירה יתבצע לפי שער הדולר ביום התשלום ,האם אנחנו יכולים לבטח איכשהוא את עצמנו מעליית הדולר עד מרץ ?
1- מה עדיף : קבועה צמודת מדד ל25 שנה בריבית 5.2 או משתנה ל30 שנה עם יציאה אחרי 15 שנה בריבית 4.82 ??
2- את הכסף אנו צריכים בשתי תחנות . אמצע ינואר ואמצע מרץ . האם עדיף לקחת עכשיו את כל הכסף מחשש שבמרץ הריביות יעלו עוד ??
3- מכיוון שהתשלום עבור הדירה יתבצע לפי שער הדולר ביום התשלום ,האם אנחנו יכולים לבטח איכשהוא את עצמנו מעליית הדולר עד מרץ ?
12-12-2005 21:10:00
רמי טוטאי
תגובה
1.סכויים גדולים שתבצע מיחזור במהלך השנים ,לכן כיום העדיפות היא להלוואה מתחלפת אחרי 15 שנה .
2.ישנם סימנים המראים על עליה עתידית בריבית המשכנתאות מינואר 2006 והלאה .
3.כן ,אג"ח דולרי ,ניתן לבצע זאת דרך הבנק המסחרי .
בהצלחה.
