שלום.
אני שוכר דירה בבניין. היום נזף בי אחד הדיירים, כי החנייה המשותפת של הבניין מיועדת לדיירים הקבועים בלבד, ולא לשוכרים.
האם יש ביסוס חוקי לקביעה זאת?
האם יש הבדל בין דיירי קבע לשוכרים בשימוש ברכוש המשותף?
תודה
אני שוכר דירה בבניין. היום נזף בי אחד הדיירים, כי החנייה המשותפת של הבניין מיועדת לדיירים הקבועים בלבד, ולא לשוכרים.
האם יש ביסוס חוקי לקביעה זאת?
האם יש הבדל בין דיירי קבע לשוכרים בשימוש ברכוש המשותף?
תודה
17-11-2013 18:38:00
רון שטיין
אין לכך בסיס חוקי
בהנחה שחניות אלה הן רכוש משותף אז אין לכך בסיס חוקי אלא אם כן זה היה בהסכמתו של בעל הדירה שלך.
אין לועד או לאסיפת הדיירים סמכות להגביל שימוש ברכוש המשותף על בסיס שאינו שיויוני (כלומר אי אפשר לעשות אבחנה בין דירות שכורות לדירות בעלים אלא אם זה בהסכמת בעלי הדירות שנפגעות) .
אין לועד או לאסיפת הדיירים סמכות להגביל שימוש ברכוש המשותף על בסיס שאינו שיויוני (כלומר אי אפשר לעשות אבחנה בין דירות שכורות לדירות בעלים אלא אם זה בהסכמת בעלי הדירות שנפגעות) .
17-11-2013 19:24:00
שוקי פרסקי
מי שאמר לך זאת לא יודע על מה הוא מדבר
הגדרת השימוש בחניות משותפות נמצאת בתקנון הבית. או תקנון ברירת מחדל או אם יש תקנון שנכתב עבור הבנין וגם אז תקנון כזה אינו מכסה את כל הנושאים הקיימים בתקנון ברירת המחדל.
כל נושא שאין לו הגדרה בתקנון הבנין יטופל על פי ההגדרה בתקנון ברירת המחדל (מהוה נספח/חלק מחוק המקרקעין)
סביר מאוד מאוד מאוד להניח (אבל יש לוודא זאת) שהדברים שנאמרו לך הם שטויות במיץ עגבניות
17-11-2013 23:07:00
דני קריו
התקנון שאתה מכנה "תקנון ברירת המחדל"
מכונה "התקנון המצוי"
