בתקרות של שתי דירות, הנמצאות מתחת לדירת פנטהאוס ומרפסת הגג הגדולה שלה, מופיעים כתמי רטיבות בשטחים רחבים. הרטיבות חוזרת על עצמה גם לאחר תיקון וסיוד מחדש של אותן תקרות.תופעה זו נמשכת כבר שנים.
בעל דירת הפנהאוס טוען שזו בעייה שועד הבית צריך לפתור, ומסרב לטפל בעניין.
שאלותי:
1.האם ועד הבית הוא זה שצריך לטפל בעניין?
2.מה דרך הפעולה המומלצת לטיפול בעניין?
במידה ומקור הרטיבות היא מרפסת הפנטהאוז או הדירה עצמה, הרי שעליו לתקן. בהזדמנות זו גם כדאי לשאול אותו ולהבין מדוע הוא סבור שאחריות התיקון היא על וועד הבית?
אגב, אם מקור הנזק הוא צנרת משותפת [ניקוז למשל] שרק עוברת בדירה, הרי שהאחריות על התיקון היא על כלל הדיירים דרך הקופה המשותפת. כנ"ל מעטפת חיצונית של הבניין, אף היא משותפת.
לגבי דרכי פעולה.
קצת קשה להמליץ כי אנו לא מכירים את הנפשות הפועלות.
מה שאני הייתי עושה זה לנסות להגיע להבנות בין הוועד ובעל הפנטהאוז. לכנס את הנציגות עם הדייר ולהסביר שמישהו צריך לקחת אחריות על הנזק. ואז להציע שיוזמן בעל מקצוע שיוסכם על כל הצדדים. הוא יבדוק וייתן דו"ח בכתב [לסכם איתו מראש על כך!] היכן לדעתו מקום הנזק והצעה לבדיקה עמוקה יותר שפירושה לעיתים הרמת מרצפות [בעל הפנטהאוז חייב לאפשר זאת!].
לאחר בדיקת בעל המקצוע, מי שיתברר כחייב בתיקון הוא זה שישלם לו.
תכתבו את ההסכם ותחתמו עליו!
כדאי להביא מישהו שיש לו ציוד לבדיקת רטיבויות מאחרי קירות.
בנוסף ראי בעמוד זה המלצה שלי למישהי שגם אצלה לא מוכנים לתקן ושם המלצתי לה שאם אין ברירה אז להגיש תביעה בפני המפקח על המקרקעין. זה תקף גם אליכם וכדאי בפגישה – רק אם רואים שלא מגיעים לעמק השווה – להבהיר זאת לנוכחים. כלומר להביא לכך שיבינו שאין להם אפשרות להתחמק מטיפול בליקוי.