היי…
אני שואל את עצמי תקופה מה יותר זול לשימוש:
1. כיריים חשמליות – כיריים גז
2. חימום מים בחשמל – גז
אם ההפרש הוא הוא לא גדול מידי הייתי עובר לגז.
אך בכל זאת איך מתבצע החישוב לכך (אשמח לדוגמה והסבר פשוט)
תודה
16-08-2010 20:10:00
דורון טרייביש
שימוש בגז מול חשמל
בנושא בישול וכיריים אין ספק שגז זול יותר מחשמל ולגבי חימום מים אין ספק כי חשמל זול יותר מגז בחישוב פשוט לגבי שימוש בגז לחימום מים.
צריכת גז של מחמם גז היא 1.9 ק"ג/ ש´ קוב שווה 2.4 ק"ג עלות 1 קוב גז כ-24 שקלים מכאן שעלות שעת עבודה של מחמם מים היא 20 ש"ח לשעת עבודה מקלחת לוקחת כ- 10 עד 12 דקות 4 מקלחות צורכות כשעת עבודה ללא חישוב של הצריכה במים חמים בכל מקום בבית.
עלות שעת עבודה של דוד חשמלי 1 שקל מכאן שדוד שיעבוד 3 שעות ביום יצרוך 3 שקלים לפי 0.5 ש"ח לקוו"ששלוש שעות של חימום חשמלי מספיקות ל כ-9 מקלחות של 12 דקות בחום נורמלי .
לגבי בישול כל שעת עבודה של פלטה חשמלית צורכת כ-1עד 2 שקלים תלוי בהספק גוף החימום בה.
צריכת גז של מחמם גז היא 1.9 ק"ג/ ש´ קוב שווה 2.4 ק"ג עלות 1 קוב גז כ-24 שקלים מכאן שעלות שעת עבודה של מחמם מים היא 20 ש"ח לשעת עבודה מקלחת לוקחת כ- 10 עד 12 דקות 4 מקלחות צורכות כשעת עבודה ללא חישוב של הצריכה במים חמים בכל מקום בבית.
עלות שעת עבודה של דוד חשמלי 1 שקל מכאן שדוד שיעבוד 3 שעות ביום יצרוך 3 שקלים לפי 0.5 ש"ח לקוו"ששלוש שעות של חימום חשמלי מספיקות ל כ-9 מקלחות של 12 דקות בחום נורמלי .
לגבי בישול כל שעת עבודה של פלטה חשמלית צורכת כ-1עד 2 שקלים תלוי בהספק גוף החימום בה.
