שלום,
אני גרה בבניין משותף. לידי אחד הדיירים קנה בית ועושה בו שיפוץ מהיסוד. על הדרך הוא מעוניין להחליף את מערכת הביוב. לו ולכל שאר הדיירים.
הבניין הוא כמו "רכבת" כזו של שמונה דיירים. ארבעה למטה וארבעה למעלה.
הוא והקבלן שלו מבקשים עלות של 7500 שח (!!!) מכל אחד מהדיירים. אני יודעת שיש חוק שאומר שכל דיירי הבנין צריכים להשתתף, אבל לשון החוק נוקטת דוגמאות כגון: זיפות הגג , תיקון סדקים , צביעת הקירות החיצוניים , סיוד , סתימת רווחים בין אבני הבית , וכו´ ולא החלפת הביוב שעולה 7500 שקלים!!.
הבעיה שהם טוענים שקיימת בביוב (סתימות וכו´) כנראה לא מוגשת אצלי כל כך כיוון שאני הדירה הראשונה והעליונה ב"רכבת" הבתים הזו.
אשמח לעזרה דחופה. האם הם יכולים לחייב אותי להשתתף בכזה סכום גבוה??
אין לי מאיפה לשלם את הסכום. בדיוק חסכתי כסף למזגן ואני לא מתכוונת לבזבז אותו על דברים אחרים שלא היו בתכניות שלי.
אני גרה בבניין משותף. לידי אחד הדיירים קנה בית ועושה בו שיפוץ מהיסוד. על הדרך הוא מעוניין להחליף את מערכת הביוב. לו ולכל שאר הדיירים.
הבניין הוא כמו "רכבת" כזו של שמונה דיירים. ארבעה למטה וארבעה למעלה.
הוא והקבלן שלו מבקשים עלות של 7500 שח (!!!) מכל אחד מהדיירים. אני יודעת שיש חוק שאומר שכל דיירי הבנין צריכים להשתתף, אבל לשון החוק נוקטת דוגמאות כגון: זיפות הגג , תיקון סדקים , צביעת הקירות החיצוניים , סיוד , סתימת רווחים בין אבני הבית , וכו´ ולא החלפת הביוב שעולה 7500 שקלים!!.
הבעיה שהם טוענים שקיימת בביוב (סתימות וכו´) כנראה לא מוגשת אצלי כל כך כיוון שאני הדירה הראשונה והעליונה ב"רכבת" הבתים הזו.
אשמח לעזרה דחופה. האם הם יכולים לחייב אותי להשתתף בכזה סכום גבוה??
אין לי מאיפה לשלם את הסכום. בדיוק חסכתי כסף למזגן ואני לא מתכוונת לבזבז אותו על דברים אחרים שלא היו בתכניות שלי.
07-01-2014 13:13:00
נחמיה פלוטקין
תלוי מה הליקוי בביוב [אם בכלל קיים]
1. ה"דיון" בעניין מתחיל מהרובד העובדתי;
האם יש או אין ליקוי בביוב המשותף.
זה שהם טוענים אינו מספיק. צריך להביא מומחה שייתן חוות דעת בכתב.
האם יש או אין ליקוי בביוב המשותף.
זה שהם טוענים אינו מספיק. צריך להביא מומחה שייתן חוות דעת בכתב.
2. גם אם יש ליקוי, צריך לבדוק מהו ומה התיקון המומלץ.
3. גם אם יש ליקוי ויש המלצה לתיקון, יש לערוך אסיפת דיירים שתדון בנושא ותבחן חלופות והצעות מחיר שונות.
ללא החלטת אסיפת דיירים אף אחד [כולל הוועד !!] אינו רשאי לגבות כספים מבעלי הדירות.
באסיפה ידונו הדיירים בהצעות המחיר ובחלופות לתיקון שהוועד הכין וכן יוחלט על אופן גביית הכסף הנדרש [חלוקה למספר תשלומים וכו´].
גם כאן כמובן אין להאמין ואין לקבל את הסכומים שנקב הדייר וקבלנו.
4. הרובד החוקתי עומד מעל העובדה המציאותית והוא אומר שאם יש ליקוי ברכוש המשותף חובה על כל בעלי הדירות להשתתף בתיקונו.
אם תתקבל החלטה באסיפת דיירים באופן ובהליך שתיארתי לעיל, יהיה חובה עלייך לשלם מה שיוחלט שם.
[השערה שלי; גם אם יש ליקוי, בסופו של דבגר הסכומים יהיו נמוכים ממה שציינת].
