לצוות שלום,
מערכת האינטרקום בבניין לא תקינה. עלות התיקון עומדת על אלפי שקלים, ומאחר והספק הינו "ספק יחיד" למערכת שהותקנה בזמנו ע"י הקבלן- העילויות שלו רחוקות מלהיות הגיוניות ותחרותיות. ( לדוגמא- 900שח לש"ע לקריאת טכנאי).
וועד הבית קיים הצבעה בנושא החלפת המערכת במערכת חדשה, מאחר והדבר כרוך בעליוית חד פעמיות לדיירים .
מתוך 38 דיירים בבניין – 20 הצביעו.
13 בעד
7 נגד
שאלתי-
1. האם ניתן לומר שיש רוב להחלפת המערכת?
(לראייתי- אלו שלא הצביעו כלל- קולם מתווסף לדעת הרוב).
2. חשוב מכך- במידה ואכן יש רוב- האם דיירים שהצביעו נגד והדיירים שלא הצביעו כלל מחוייבים לשלם?
תודה,
ארז
מערכת האינטרקום בבניין לא תקינה. עלות התיקון עומדת על אלפי שקלים, ומאחר והספק הינו "ספק יחיד" למערכת שהותקנה בזמנו ע"י הקבלן- העילויות שלו רחוקות מלהיות הגיוניות ותחרותיות. ( לדוגמא- 900שח לש"ע לקריאת טכנאי).
וועד הבית קיים הצבעה בנושא החלפת המערכת במערכת חדשה, מאחר והדבר כרוך בעליוית חד פעמיות לדיירים .
מתוך 38 דיירים בבניין – 20 הצביעו.
13 בעד
7 נגד
שאלתי-
1. האם ניתן לומר שיש רוב להחלפת המערכת?
(לראייתי- אלו שלא הצביעו כלל- קולם מתווסף לדעת הרוב).
2. חשוב מכך- במידה ואכן יש רוב- האם דיירים שהצביעו נגד והדיירים שלא הצביעו כלל מחוייבים לשלם?
תודה,
ארז
06-06-2010 12:32:00
צוות הפורום
החלפת מערכת האינטרקום
ארז שלום.
א. אין דבר כזה ספק יחיד !!! בדוק וקבל הצעות מחיר לתיקון המערכת הקיימת או החלפת רק ה"מח" ולא את כל המערכות בדירות. העלויות הם הרבה יותר זולות. בהזדמנות זו סגור כבר גם את נושא דמי השירות השנתיים למחיר סביר כולל X קריאות בחודש ללא תשלום (במסגרת השירות) מעבר לכך כל קריאה X ש"ח וכן התחייבות לזמן הגעה לקריאת שירות – כל אלה חשובים מאוד.
ב. יש אפשרות נוספת לתקן או לשדרג רק את המערכות של הדיירים שהצביעו בעד. מי שהצביע נגד, החתם אותו על מסמך האומר כי למרות החלטת האסיפה הכללית שהחליטה כן לשדרג את המערכת, הדייר מוותר על תיקון המערכת בדירתו – עבורו. במידה וירצה להפעיל את המערכת מאוחר יותר יהיה עליו להשתתף בסכום XX (רשום את הסכום שלא יהיו ויכוחים בעתיד) ועל כך יש להוסיף את הזמנת הטכנאי ספציפית לדייר המתווסף !!! שזה בוודאי עוד כמה מאות שקלים. ובהמשך המסמך יש להחתימו כי ידוע לו כי המערכת תתוקן מלבד דירתו ואין לו כל תלונה או תביעה לוועד הבית באשר לאי תיקון המערכת בביתו.
א. אין דבר כזה ספק יחיד !!! בדוק וקבל הצעות מחיר לתיקון המערכת הקיימת או החלפת רק ה"מח" ולא את כל המערכות בדירות. העלויות הם הרבה יותר זולות. בהזדמנות זו סגור כבר גם את נושא דמי השירות השנתיים למחיר סביר כולל X קריאות בחודש ללא תשלום (במסגרת השירות) מעבר לכך כל קריאה X ש"ח וכן התחייבות לזמן הגעה לקריאת שירות – כל אלה חשובים מאוד.
ב. יש אפשרות נוספת לתקן או לשדרג רק את המערכות של הדיירים שהצביעו בעד. מי שהצביע נגד, החתם אותו על מסמך האומר כי למרות החלטת האסיפה הכללית שהחליטה כן לשדרג את המערכת, הדייר מוותר על תיקון המערכת בדירתו – עבורו. במידה וירצה להפעיל את המערכת מאוחר יותר יהיה עליו להשתתף בסכום XX (רשום את הסכום שלא יהיו ויכוחים בעתיד) ועל כך יש להוסיף את הזמנת הטכנאי ספציפית לדייר המתווסף !!! שזה בוודאי עוד כמה מאות שקלים. ובהמשך המסמך יש להחתימו כי ידוע לו כי המערכת תתוקן מלבד דירתו ואין לו כל תלונה או תביעה לוועד הבית באשר לאי תיקון המערכת בביתו.
למרות האמור לעיל הייתי בוחר באופצייה א´, למצוא ספק שיהיה מוכן לתקן את המערכת + לתת שירות במחירים סבירים ולכלל הדיירים.
06-06-2010 14:41:00
ארז רסילבסקי
לצוות הפורום שלום,
-יש דבר כזה "ספק יחיד" ובדקתי הנושא לעומק.( בוא לרגע נצא מנקודת מוצא שאכן אין נותן שירות אחר-בסדר?):
-עלות התחזוקה השנתית שהוא מבקש עומדת על 8000ש"ח! – סכום לא הגיוני בעליל.
-ואם לא אעשה תחזוקה שנתית- כל קריאה היא 900ש"ח, לא כולל חלקים.
אבל לע עניתם לי על השאלות:
1. האם אני יכול לחייב הדיירים שהצביעו נגד או לא הצביעו לשלם? האם יש לי רוב בנושא ? האם זה נחשב "תחזוקה שוטפת"?
2. אם אפעל לפי שיטתך- עלות השדרוג לדיירים שכן רוצים תגדל, מאחר והעלות תתחלק על פחות דיירים, ומנגד- האם יהיה עליי עדיין לתקן את המערכת הישנה עבורם, במקביל למערכת החדשה?
תודה.
-עלות התחזוקה השנתית שהוא מבקש עומדת על 8000ש"ח! – סכום לא הגיוני בעליל.
-ואם לא אעשה תחזוקה שנתית- כל קריאה היא 900ש"ח, לא כולל חלקים.
אבל לע עניתם לי על השאלות:
1. האם אני יכול לחייב הדיירים שהצביעו נגד או לא הצביעו לשלם? האם יש לי רוב בנושא ? האם זה נחשב "תחזוקה שוטפת"?
2. אם אפעל לפי שיטתך- עלות השדרוג לדיירים שכן רוצים תגדל, מאחר והעלות תתחלק על פחות דיירים, ומנגד- האם יהיה עליי עדיין לתקן את המערכת הישנה עבורם, במקביל למערכת החדשה?
תודה.
07-06-2010 12:23:00
צוות הפורום
תשובות:
א. לנושא דרוש רוב רגיל באסיפת דיירים חוקית של בעלי הנכסים בבניין ! יש לך רוב ואתה יכול לבצע את העבודה תוך חיוב הדיירים, גם אלה שהצביעו נגד !!!
החוק מתייחס למערכת כפי שנמסרה לכם מידי הקבלן. אם היא יוצאת מכלל פעולה ועלות תיקונה או שידרוגה לא מציאותי, אפשר בהחלט לקבל החלטות באשר להחלפת המערכת או שידרוגה. הנושא נדון כבר ובוצע במערכות אינטרקום ישנות שכבר לא ניתן להם שירות ונידרשו להחליפן ביקרות יותר.
ב. אתה טוען שהמערכת התקלקלה ועלות תיקונה לא הגיוני. מכאן שאתה לא מחוייב לתקן את המערכת הישנה במחיר לא הגיוני עבור הדיירים שהתנגדו. ידוע לי כי חלוקת הנטל על הדיירים שהסכימו היא גבוהה יותר, אך זו גם אופציה לשלום בית.
החוק מתייחס למערכת כפי שנמסרה לכם מידי הקבלן. אם היא יוצאת מכלל פעולה ועלות תיקונה או שידרוגה לא מציאותי, אפשר בהחלט לקבל החלטות באשר להחלפת המערכת או שידרוגה. הנושא נדון כבר ובוצע במערכות אינטרקום ישנות שכבר לא ניתן להם שירות ונידרשו להחליפן ביקרות יותר.
ב. אתה טוען שהמערכת התקלקלה ועלות תיקונה לא הגיוני. מכאן שאתה לא מחוייב לתקן את המערכת הישנה במחיר לא הגיוני עבור הדיירים שהתנגדו. ידוע לי כי חלוקת הנטל על הדיירים שהסכימו היא גבוהה יותר, אך זו גם אופציה לשלום בית.