שלום לכל המתעניינים!,
1. אנו 3 בתים משותפים (54 דירות בדיוק), עם 2 קומות חניות פרטיות בלבד,שכולן מסומנות במספרים,ו-"מוצמדות לכל הדירות בטאבו".
2. קומת חנייה אחת היא בגובה 1- (תת-קרקעית) ומקורה כמובן!, – רק שהיא כוללת בדיוק: 48 יחידות חנייה – ובכניסה אליה, הקמנו, בהסכמה מלאה, במימון אחיד ומשותף של כל בעלי החניות,לפני כ- 7 שנים, שער חשמלי דו-כנפי איכותי.
3. קומת החנייה העליונה, בגובה הקרקע,כוללת את שאר החניות, ולה אין כלל שערים ו/או מחסומים חשמליים כלשהם!.
4. השער החשמלי הדו-כנפי של קומת החנייה התת-קרקעית עובד מצויין ונפלא וגם את תשלום אחזקתו השנתית-משלמים אך ורק 48 בעלי החניות שבתוכו בלבד!-ששוכנים בחלוקה לא אחידה בכל 3 הבתים המשותפים.
1. אנו 3 בתים משותפים (54 דירות בדיוק), עם 2 קומות חניות פרטיות בלבד,שכולן מסומנות במספרים,ו-"מוצמדות לכל הדירות בטאבו".
2. קומת חנייה אחת היא בגובה 1- (תת-קרקעית) ומקורה כמובן!, – רק שהיא כוללת בדיוק: 48 יחידות חנייה – ובכניסה אליה, הקמנו, בהסכמה מלאה, במימון אחיד ומשותף של כל בעלי החניות,לפני כ- 7 שנים, שער חשמלי דו-כנפי איכותי.
3. קומת החנייה העליונה, בגובה הקרקע,כוללת את שאר החניות, ולה אין כלל שערים ו/או מחסומים חשמליים כלשהם!.
4. השער החשמלי הדו-כנפי של קומת החנייה התת-קרקעית עובד מצויין ונפלא וגם את תשלום אחזקתו השנתית-משלמים אך ורק 48 בעלי החניות שבתוכו בלבד!-ששוכנים בחלוקה לא אחידה בכל 3 הבתים המשותפים.
כעת,אנו מעוניינים להוסיף לו לוח פיקוד חדיש עם הפעלה באמצעות קו סלולארי.
5. נשאלת השאלה: האם לצורך השדרוג/שיפור של השער נדרשת הסכמה ותשלום מכל 100% בעלי החניות, או שיש אפשרות לקבל הסכמה של 75% או 2/3 מבעלי החניות בלבד???
05-04-2009 15:53:00
מתי ליפשיץ
שער חשמלי
באופן כללי, אם מדובר על שיפור הקיים או החלפה כי הקודם לא פועל או לא פועל טוב, מספיק רוב רגיל. אם מדובר על שידרוג ותוספות, דרוש רוב של 2/3 מבעלי החניות.
אפשרות נוספת שתשקלו: רק מי שישלם יוכל להכנס באמצעות המערכת הסלולרית (אם יש אפשרות לעשות זאת).
אפשרות נוספת שתשקלו: רק מי שישלם יוכל להכנס באמצעות המערכת הסלולרית (אם יש אפשרות לעשות זאת).
05-04-2009 21:37:00
גיל ק
רוב של 2/3 מבעלי החניות
שלום מתי,
הבעייה היא: שכל החניות השותפות בקומת חנייה זו,הינן חניות פרטיות (!), שמוצמדות לדירות ששוכנות בחלוקה לא שווה לחלוטין ב-3 בתים משותפים נפרדים-אבל בשכנות.
ואין "תחזוקה שוטפת" לקומת חנייה זו,ביחד עם שאר כל החניות הפרטיות,המוצמדות לשאר הדירות,ב-3 הבתים הנפרדים.
ולכן,גם אם אקח כסף רק מ-2/3 החניות המסכימות להשתתף… מי ישלם ו/או יממן את ה-1/3 הנותר של החניות???
-וכל זאת, מכיוון, ואין כל אפשרות חוקית לקחת את ה-1/3 הנותר מקופת כל בית משותף, בנפרד!!!
אני תקווה שהסברתי את עצמי במדוייק!
תודה, גיל
הבעייה היא: שכל החניות השותפות בקומת חנייה זו,הינן חניות פרטיות (!), שמוצמדות לדירות ששוכנות בחלוקה לא שווה לחלוטין ב-3 בתים משותפים נפרדים-אבל בשכנות.
ואין "תחזוקה שוטפת" לקומת חנייה זו,ביחד עם שאר כל החניות הפרטיות,המוצמדות לשאר הדירות,ב-3 הבתים הנפרדים.
ולכן,גם אם אקח כסף רק מ-2/3 החניות המסכימות להשתתף… מי ישלם ו/או יממן את ה-1/3 הנותר של החניות???
-וכל זאת, מכיוון, ואין כל אפשרות חוקית לקחת את ה-1/3 הנותר מקופת כל בית משותף, בנפרד!!!
אני תקווה שהסברתי את עצמי במדוייק!
תודה, גיל
06-04-2009 14:31:00
מתי ליפשיץ
גיל שלום
בד"כ השטח הוא משותף ובאחזקת ועד הבית (ניקיון חשמל וכ´ו). מקום החניה והזכות להחנות במקום שמורה לבעל הדירה הצמודה לו בטאבו. כמו-כן בד"כ בבניין "נורמלי" גם ועד הבית נושא בעלויות המחסום והשערים לחניה, אך לפי המצב שפירטת השבתי לך כי יש לחלק את האחזקה לבעלי החניות בלבד.
את כל סכום העבודה צריך לחלק ל-48 בעלי החניות.
לא את 2/3 הסכום. ומי ישלם את ה-1/3 הנותר.
אין שליש נותר !
אם מתוך ה-48 דירות (לדוגמה) ישתתפו בהוצאה רק 45 דירות, אזי את כל סכום העבודה יש לחלק ל-45.
ואם וכאשר יחליטו מי מהשלושה הנותרים להצטרף גם הם, כספם יחולק (יוחזר) ל- 45 ששילמו.
את כל סכום העבודה צריך לחלק ל-48 בעלי החניות.
לא את 2/3 הסכום. ומי ישלם את ה-1/3 הנותר.
אין שליש נותר !
אם מתוך ה-48 דירות (לדוגמה) ישתתפו בהוצאה רק 45 דירות, אזי את כל סכום העבודה יש לחלק ל-45.
ואם וכאשר יחליטו מי מהשלושה הנותרים להצטרף גם הם, כספם יחולק (יוחזר) ל- 45 ששילמו.
מקווה שאני ברור
06-04-2009 17:48:00
גיל ק
אתה בהחלט ברור!
1. חג שמח, כמובן!
2. סוף סוף, הבנת, שאנחנו "איננו בניין נורמלי" – מהסיבה המאד מאד פשוטה: רק לאחת מ-2 קומות החנייה יש שער…
ולפיכך… לא כל "הדירות" נהנות מאבטחת החנייה המוצמדת להן בטאבו!…
3. לכן, במקרה "המיוחד" שלנו, ועדי הבתים (3 נפרדים) לא משתתפים בעלויות אחזקת השער של אחת החניות בלבד!!!-אלא: אך ורק ואך ורק 48 בעלי החניות בלבד!.
4. בהחלט בהחלט, קיבלתי את רעיונך, רק שהוא נראה לי יקר. ובנוסף, בינתיים… גם לא נראה לי שאפילו בעוד כ-5 שנים, מישהו מבעלי החניות הנותרות, שלא הסכימו בתחילה להשתתף – אכן יסכימו להשתתף, סוף סוף….
5. אני מבקש להוסיף:להדגיש, ולציין, חד-משמעית: את שני סוגי העלויות הנוספות האחרות, שהן: נקיון 2 קומות החנייה ותאורת 2 קומות החנייה – שתיהן ביחד!! – משלמים אך ורק מתוך שלושת ועדי הבתים – כמובן, לפי כמות הדירות, בכל בניין!!!.
בברכת חג שמח,
גיל
2. סוף סוף, הבנת, שאנחנו "איננו בניין נורמלי" – מהסיבה המאד מאד פשוטה: רק לאחת מ-2 קומות החנייה יש שער…
ולפיכך… לא כל "הדירות" נהנות מאבטחת החנייה המוצמדת להן בטאבו!…
3. לכן, במקרה "המיוחד" שלנו, ועדי הבתים (3 נפרדים) לא משתתפים בעלויות אחזקת השער של אחת החניות בלבד!!!-אלא: אך ורק ואך ורק 48 בעלי החניות בלבד!.
4. בהחלט בהחלט, קיבלתי את רעיונך, רק שהוא נראה לי יקר. ובנוסף, בינתיים… גם לא נראה לי שאפילו בעוד כ-5 שנים, מישהו מבעלי החניות הנותרות, שלא הסכימו בתחילה להשתתף – אכן יסכימו להשתתף, סוף סוף….
5. אני מבקש להוסיף:להדגיש, ולציין, חד-משמעית: את שני סוגי העלויות הנוספות האחרות, שהן: נקיון 2 קומות החנייה ותאורת 2 קומות החנייה – שתיהן ביחד!! – משלמים אך ורק מתוך שלושת ועדי הבתים – כמובן, לפי כמות הדירות, בכל בניין!!!.
בברכת חג שמח,
גיל